logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...

Billa zavádza elektronické cenovky

10. novembra 2021
Správy 0
933
Billa zavádza elektronické cenovky

Spoločnosť Billa pokračuje v modernizácii svojich supermarketov a do predajní zavádza ďalšie ekologické riešenie. Klasické cenovky produktov, ktoré sú vyrobené z papiera, postupne nahrádza elektronickou verziou. Takéto štítky zatiaľ zaviedla v troch predajniach v Bratislave a do konca mesiaca ich nainštaluje aj v štvrtej, pričom v budúcom roku pribudnú elektronické cenovky v ďalších 40 prevádzkach.

Spoločnosť Billa vymenila papierové cenovky výrobkov za elektronické v bratislavských predajniach na Bajkalskej a Račianskej ulici a v obchodnom centre Central. Nové cenovky sú vyrobené z recyklovaného plastu a cenu produktu dokážu na diaľku aktualizovať v priebehu niekoľkých sekúnd. Keďže tieto štítky iba minimálne spotrebúvajú elektrickú energiu, ide o ekologické riešenie, ako zákazníkovi oznámiť cenu produktov. Životné prostredie šetria elektronické cenovky aj vďaka výraznej úspore papiera, ktorý by bol inak použitý na výrobu papierových cenoviek.

Prečítajte si tiež
Billa začala využívať ekokamióny
Billa

„Vďaka tejto technologickej novinke dokážeme len v štyroch testovacích predajniach v Bratislave a okolí ušetriť jednu tonu papiera ročne. Využívanie elektronických cenoviek postupne plánujeme rozširovať, v roku 2022 ich zákazníci nájdu v ďalších 40 predajniach po celom Slovensku,“ povedala Kvetoslava Kirchnerová, hovorkyňa Billa.

Prečítajte si tiež
V potravinách Terno a Kraj dostanú zákazníci potvrdenie o nákupe e-mailom

Zlepšenie procesov v predajniach  

Okrem toho, že sú cenovky riešením šetrným k životnému prostrediu, pomôžu vylepšiť aj procesy v predajniach. Zamestnancom výrazne urýchlia vyloženie tovarov do regálov. Počas minút, ktoré by personál inak strávil manuálnou výmenou papierových cenoviek, sa teda bude môcť napríklad venovať zákazníkom. „Elektronické cenovky prispejú k zvýšeniu efektivity na pracovisku, a zároveň sa odstráni možná chybovosť. Navyše sú veľmi dobre prehľadné, čo zákazníkom umožní ešte lepšiu orientáciu a zároveň spríjemnia dizajn predajní,“ uviedla Kvetoslava Kirchnerová.

Ekologické riešenia

Zavedenie elektronických cenoviek však nie je jediným krokom, vďaka ktorému spoločnosť pomáha chrániť životné prostredie. Už niekoľko rokov napríklad zákazníkom neponúka klasické plastové tašky, ale iba tašky vyrobené z recyklovateľného plastu. Ovocie, zeleninu a čerstvé pečivo si zákazníci môžu odniesť iba vo vreckách, ktoré sú vyrobené z HDPE, teda zo 100 % recyklovateľného plastu, ktorý sa po vytriedení do odpadu melie na ďalej využiteľný granulát. Spoločnosť tiež rozšírila sortiment bavlnených tašiek, ktoré možno používať opakovane.

V nových a zrekonštruovaných predajniach Billa používa odpadové teplo z chladenia potravín na vykurovanie, a znižuje aj počet kotolní na fosílne palivá. Prírodné zdroje šetrí sieť supermarketov aj využívaním energie zo Slnka – na streche svojej bratislavskej centrály má umiestnené fototermické panely vyrábajúce teplo pre celú budovu. Znižovať spotrebu elektrickej energie pomáha spoločnosti aj LED technológia, ktorá v predajniach postupne nahrádza neónové trubice a halogénové žiarovky.

„Vďaka súboru inovácií sa nám od roku 2012 do konca roku 2020 podarilo znížiť spotrebu elektriny na meter štvorcový predajnej plochy o zhruba 23 percent, a okrem toho naše emisie oxidu uhličitého klesli v období medzi rokmi 2012 až 2020 o viac ako polovicu. K ochrane životného prostredia pristupujeme aj podporou elektromobility. Budovať nabíjacie stanice pre elektrické autá sme začali už pred piatimi rokmi, v rámci rekonštrukcií predajní a výstavbe nových predajní robíme automaticky predprípravu na ďalšie rozširovanie našich nabíjacích staníc,“ doplnila Kvetoslava Kirchnerová.

Súvisiace články:

BillaBilla začala využívať ekokamióny V potravinách Terno a Kraj dostanú zákazníci potvrdenie o nákupe e-mailom Tovar&Predaj 5 – 6/2021: Pandémia nafúkla objemy Coop Jednota Krupina spustila novú službu Online bločky

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera