logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...

Septembrové tržby maloobchodu vzrástli

9. novembra 2021
Správy 0
1398
Septembrové tržby maloobchodu vzrástli

Maloobchodné tržby na Slovensku zaznamenali v septembri 2021 medziročný nárast až o 5,3 %. Podľa vyjadrení Štatistického úradu SR (ŠÚ SR) si však maloobchodné tržby polepšili aj oproti obdobiu pred pandémiou o takmer 12 %. Kľúčovými hráčmi maloobchodného trhu na Slovensku s podielom tržieb vyšším ako 40 % sú nešpecializované predajne, teda hypermarkety a supermarkety. Informuje o tom analytička Wood & Company Eva Sadovská.

Septembrové tržby nešpecializovaných predajní, teda hypermarketov a supermarketov na Slovensku zaznamenali na medziročnej báze nárast o 1,3 %. Dobrou správou je, že aj ostatné oblasti maloobchodu zaznamenali v septembri 2021 nárast tržieb. „Prvý mesiac nového školského roka prial  maloobchodu s tovarom na kultúru a rekreáciu v špecializovaných predajniach, ktoré vykázali medziročný nárast tržieb o 15,9 percenta. Darilo sa aj predajniam s ostatným tovarom pre domácnosť, kde bol zaznamenaný nárast tržieb o takmer desať percent. V stánkoch a na trhoch bol evidovaný rast tržieb na úrovni 13,8 percent. Pokles tržieb oproti septembru 2020 zaznamenal iba maloobchod so zariadeniami IKT v špecializovaných predajniach a to o takmer 15 percent,“ informuje Eva Sadovská.

Prečítajte si tiež
Kongres Samoška: E-shop sa oplatí veľkým, ale aj malým

Ktoré zmeny v nákupnom správaní sú preceňované?

V určitých etapách pandémie zákazníci navštevujú menej častejšie obchody, ale za to ich nákupné košíky sú plnšie, v priemere o 25 %. V snahe ušetriť zase v niektorých prípadoch uprednostňujú lacnejšie varianty produktov pred luxusnejšími. V čase pandémie zároveň čiastočne alebo aj úplne obmedzujeme nakupovanie v okolitom zahraničí. „Niektoré zmeny v nákupnom správaní sa ale ukázali ako dočasné a zbytočne preceňované. Ide napríklad o nakupovanie cez e – shopy. Mnohé kamenné obchody si kvôli lockdownu vytvorili alebo vylepšili svoje online predajné kanály. No ani tie im ich obvyklé tržby počas lockdownu nedokázali zabezpečiť. Zjednodušene povedané, cez online kanál nedokážu predať alebo utŕžiť toľko, ako keď majú otvorenú kamennú prevádzku. Mnohí zákazníci nákupy posúvali počas lockdownu na neskôr, očakávajúc, kedy budú fyzické obchody opäť otvorené,“ tvrdí Eva Sadovská.

Prečítajte si tiež
Po štyroch mesiacoch sa otvoria obchody. Ako bude vyzerať nakupovanie na Slovensku?

Faktory, ktoré hrajú proti e-shopom

Pre veľkú skupinu spotrebiteľov je podľa Evy Sadovskej aj naďalej kľúčový práve kontakt s predajcom. Tovar chcú pred nákupom vidieť, ohmatať,  vyskúšať, porozprávať sa o ňom. Zakúpený tovar chcú mať taktiež k dispozícii ihneď. Pre mnohých je zase nakupovanie forma relaxu alebo zážitku. Niektorí spotrebitelia nenakupujú cez online kanál aj kvôli tomu, že položky s nízkymi cenami sa im neoplatia nakupovať kvôli poštovnému alebo poplatkom za doručenie. Pochopiteľne, online nakupovanie má svoje dôležité miesto v schéme predaja. Ale ako sa ukazuje, z dlhodobého hľadiska je ideálne v kombinácii s klasickým nakupovaním vo fyzických prevádzkach.

Súvisiace články:

Kongres Samoška: E-shop sa oplatí veľkým, ale aj malým Po štyroch mesiacoch sa otvoria obchody. Ako bude vyzerať nakupovanie na Slovensku? Pandémia produkciu odpadu nezastavila, porastie aj v nasledujúcich rokoch Ekologické Vianoce: Ako prežiť sviatky bez zbytočného odpadu?

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera