logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
    • Michaela Hanáková
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Sieť potravin Fresh mini nájdu spotrebitelia už na všetkých čerpacích staniciach Dalioil. Táto...
  • Víťazi deviateho ročníka Programu podpory lokálnych komunít sú už známi. O tom, ktorých 26...
  • Obalový priemysel balancuje na tenkej hranici medzi čoraz prísnejšími reguláciami (PPWR), tlakom...
  • Človek varí večeru a zrazu zistí, že mu chýba cibuľa. Rýchlo na seba hodí kabát a uteká do...

Poľská spoločnosť Allegro kupuje e-shopy Mall Group

5. novembra 2021
Správy 0
2172
Poľská spoločnosť Allegro kupuje e-shopy Mall Group

Allegro, populárna nákupná platforma v Poľsku a jedna z najväčších e-commerce platforiem v Európe, oznámila, že  sa dohodla na nadobudnutí 100 % podielu v Mall Group a WeDo od predávajúcich akcionárov PPF, EC Investments a Rockaway Capital. Známa je už i výška protihodnoty transakcie.

Získaná spoločnosť zahŕňa e-commerce aktíva Mall Group a logistické aktíva WeDo sídliace v Českej republike, na Slovensku, v Maďarsku, Slovinsku, Chorvátsku a Poľsku. Transakcia sa netýka spoločností Vivantis a Mall Pay, ani Mall.TV a Košík.cz, ktoré už boli zo skupiny Mall vyčlenené v minulosti. Vo fiškálnom roku dosiahla Mall Group hrubý objem tovaru (GMV) v hodnote 930 miliónov eur, hrubú maržu 14 % a EBITDA na hranici rentability.

Snaha o vybudovanie lídra v e-commerce

Spojenie Mall Group a Allegro vytvorí poprednú e-commerce platformu v celom regióne, ktorá pod jednou strechou spojí celý rad značiek – Mall, mimovrste, czc.cz, WeDo, ale samozrejme aj Allegro, Ceneo  eBilet a One. Klienti spoločnej platformy môžu ťažiť výhody z programu Smart!, ako aj z mnohých vernostných benefitov, ako je bezplatné doručenie, finančné technologické produkty či prístup k B2B platforme. Obchodníci zároveň získajú prístup k hladkému procesu predaja, inovatívnym riešeniam či reklamným službám.

Transakcia takmer zdvojnásobí celkový zasiahnuteľný trh skupiny v krajinách s vysoko atraktívnymi základmi a potenciálom pre rast. Spojenie tiež umožní efektívne medzinárodné vyhľadávanie a onboarding obchodníkov, ako aj podporu akvizície nových klientov. Využitie viac než 20-ročných skúseností Allegro na marketplace trhu tiež umožní zlepšenie marží a budovanie ďalších zdrojov zisku na podporu ďalšieho spoločného rozvoja skupiny.

„Počas uplynulých dvoch desaťročí sa Allegro stala obľúbenou nákupnou destináciou zákazníkov v Poľsku.  Spoločne s Mall Group a WeDo teraz budeme schopní osloviť aj zvyšok Európy. Nakupujúci môžu ťažiť z lepšej ponuky, cien aj komfortu, zatiaľ čo spoločná základňa zhruba 135 tisíc obchodníkov môže inzerovať na jednom mieste a predávať všade. V spoločnosti Allegro sme už vyvinuli výber ponúk v regióne, pokročili sme tiež v oblasti prípravy našej platformy na podporu viacerých jazykov a pomoc obchodníkom s predajom do zahraničia. So zahrnutím obchodu Mall Group bude naša spoločná prítomnosť na trhoch v Poľsku, Českej republike, na Slovensku, v Slovinsku, Maďarsku a Chorvátsku – rovnajúca sa viac než 250 miliárd eur a vyše 70 mil. osôb, čo taktiež predstavuje základňu pre vybudovanie silného medzinárodného tímu v oblasti technológií, e-commerce a logistiky. Umožní nám to prilákať nové talenty, ponúkať nové kariérne príležitosti v rámci väčšej skupiny a vybudovať ešte dynamickejšiu a pestrejšiu organizáciu,“ uviedol François Nuyts, CEO spoločnosti Allegro.

Spojenie regionálnych znalostí a skúseností v oblastí doručovania

Spoločnosť Mall Group vybudovala jeden z popredných e-commerce obchodov v regióne strednej a východnej Európy, kombinujúc veľkú zákaznícku základňu s mohutnou návštevnosťou, populárnymi spotrebiteľskými značkami a skúsenými medzinárodnými tímami. Transakcia skupine poskytne prístup k cezhraničnej doprave a koncovej logistickej infraštruktúre Mall Group a WeDo, zatiaľ čo Allegro prináša svoje odborné skúsenosti v oblasti 3P marketplace trhu a prvotriednu technológiu na akcelerovanie spoločného rastu. Výhody oboch spoločností sa teda dokonale vyvážia a pomôžu vybudovať medzinárodný obchodný gigant na základe know-how spoločných tímov. Keďže Allegro posilní Mall Group v oblasti 3P obchodu, očakáva sa tiež rast v ziskovosti Mall Group vďaka výraznému nárastu ponuky a frekvencie transakcií.

„Po viac než siedmych rokoch budovania silnej pozície na poli e-commerce v Českej republike a regióne strednej a východnej Európy som rád, že sme našli takého silného partnera pre budúci rozvoj Mall Group a WeDo, ako je Allegro. V spoločnosti Allegro vidíme partnera s podobným náhľadom na inovácie, rast a komplementárnou kultúrou. Naprieč našimi platformami vidíme tiež celý rad príťažlivých synergií a priestor pre urýchlenie viacerých už existujúcich projektov,“ uvádza Jakub Havrlant, predseda predstavenstva Mall Group a zakladateľ a CEO spoločnosti Rockaway Capital

„Náš obchodný model perfektne zapadá do skupiny prevádzkujúcej taký veľký trh, navyše k tomu ponúkame tiež prístup k obrovskej koncovej infraštruktúre a operáciám v krajinách, kde pôsobíme. Začali sme tiež rozvíjať náš 3P obchod a tešíme sa na možnosť ťažiť z bezkonkurenčných skúseností spoločnosti Allegro v tejto oblasti. Obe naše spoločnosti sú domácimi šampiónmi v regióne strednej a východnej Európy, ktorí rozumejú potrebám lokálnych zákazníkov lepšie než ktokoľvek iný. Spojením našich síl získame kompletný balík pripravený pre zákazníkov a obchodníkov v šiestich stredoeurópskych krajinách, kde pôsobíme,“ tvrdí Jan Hanuš, CEO spoločnosti Mall Group.

Podrobnosti o transakcii sú známe

Transakcia bude financovaná pomocou kombinácie akcií a hotovostnej protihodnoty zahŕňajúcej 53,7 % hotovostnej protihodnoty financovanej hotovosťou a novým dlhom a 46,3 % protihodnoty v akciách alebo hotovosti. Allegro môže podľa vlastného uváženia buď vydať akcie predávajúcim akcionárom Mall Group, alebo dodatočne navýšiť hotovostnú protihodnotu. Formálny post-transakčný pákový efekt spoločnosti Allegro by podľa očakávaní v čase uzavretia nemal presiahnuť 3.0x. Uzavretie transakcie podlieha bežným protimonopolným a regulačným schváleniam a očakáva sa do konca prvej polovice roka 2022.

Transakcia sa vyšplhala na celkovú protihodnotu 881 miliónov eur na základe firemnej valuácie na úrovni 925 miliónov eur upravenej o záväzky v hodnote 44  miliónov eur.  Finálna cena však môže byť navýšená až o 50 miliónov eur na základe výkonnosti Mall Group.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Zmeň uhol pohľadu s VEEV ONE Perspectives

Špeciálny gravírovaný vzor a dve farby, ktoré sa spolu hrajú ako voda a vietor: Green a Blue. Zoznám sa s bezdymovou limitkou VEEV ONE Perspectives. Do rodiny bezdymových zariadení prináša osobný štýl a nový uhol pohľadu na to, čo znamená rozumnejšia voľba pre dospelého fajčiara, ktorý by inak pokračoval vo fajčení. Dostupná je už teraz – […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

3. – 7. 9. 2025, Agrokomplex, Nitra

15. – 19. 9. 2025, veľtrh Drinktec, Mníchov

25. 9. 2025, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Obchod očami Michala Karcola, generálneho riaditeľa a konateľa XLSK Nábytok: Vybudovanie obchodného domu v Nitre je strategickým krokom

25. júna 2025

Obchod očami Zuzany Žubor Kágerovej, sales and marketing directora spoločnosti Zvolenská mliekareň: Spotrebitelia prejavujú záujem o nezvyčajné chuťové zážitky

9. júna 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok