logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Podľa Slovenskej aliancie moderného obchodu (SAMO) je novela zákona o potravinách prínosom. Dnes...
  • Prieskumy ukazujú, že za zvýšením tržieb nestojí len široká ponuka tovaru, nízke ceny a akciový...
  • Doručovateľská spoločnosť Packeta spúšťa novú formu doručovania zásielok. K výdajným miestam,...
  • Slovenský maloobchod odštartoval rok 2022 medziročným nárastom tržieb o 16 %. Dôvodom je, že...

Katarína Droppová: Ak hľadáte efektívnu komunikáciu, reklama nemusí byť to pravé

28. októbra 2021
Blog 0
580
Katarína Droppová: Ak hľadáte efektívnu komunikáciu, reklama nemusí byť to pravé

Blíži sa najsilnejšie predajné obdobie roka – Black Friday a hneď po ňom Vianoce. Nadnárodné korporácie a veľké spoločnosti zintenzívnia svoju komunikáciu a pre stredné a malé firmy či lokálnych predajcov sa môže zdať, že nemôžu súperiť s niekoľkotisícovými rozpočtami a dostatočne sa zviditeľniť. Ale áno, je to možné.

Väčšina z nás je presvedčených, že najlepšie sa zákazníci oslovujú cez reklamu. To však už dávno neplatí. Áno, reklama v televízii má silný zásah, ale nie všetci majú niekoľkotisícové rozpočty na jej realizáciu. Navyše najmä mladšia cieľová skupina upúšťa od jej pozerania a radšej si pozrú film z Netflixu, či iných služieb, ktoré sú bez reklamy. Printové médiá sú čoraz menej čítané, veľa sa hovorí o vypínaní online reklamy či o bannerovej „slepote“ v online prostredí. Dôvodom môže byť aj to, že na reklamu narážame na každom kroku a často nám dokáže liezť na nervy.

Prečítajte si tiež
Tovar&Predaj 5 – 6/2021: Pandémia nafúkla objemy

Pre veľké firmy je tiež bežné, že majú vytvorený obchodný plán, ktorý obsahuje reklamu, ale pritom zabúdajú na vytváranie kvalitných priateľských a dlhodobých vzťahov so svojimi cieľovými skupinami na sociálnych sieťach, ktoré sú pre väčšinu Slovákov každodennou súčasťou životov. Pritom ide o jeden z najefektívnejších spôsobov na zvýšenie povedomia o svojej značke a službách, pretože len dve percentá Slovákov na nich nie sú. Môže byť pre ne ťažké vytvoriť zaujímavý, autentický a najmä lokálny obsah a presmerovať záujem fanúšikov tak, aby sa stali lojálnymi zákazníkmi.

Príbeh a budovanie vzťahov

Jeden dobre umiestnený a odkomunikovaný príbeh vám môže získať viac mediálneho pokrytia, zvýšiť povedomie o vašej spoločnosti a spôsobiť nárast predaja vašich služieb, ako reklamná kampaň v médiách. Toto vie zabezpečiť práve efektívne PR, ktoré je tak vhodné pre všetky spoločnosti, stredné, malé aj začínajúce. Čo je však kľúčové?

  1. Originálny a vysoko kvalitný obsah – nielen pre vašich zákazníkov, ale aj novinárov, vyhľadávače, influencerov či blogerov
  2. Komplexnosť nástrojov – nebáť sa využiť všetky PR nástroje a podľa danej situácie ich vhodne kombinovať
  3. Analytika – nezabudnúť na pravidelné vyhodnocovanie spätnej väzby a nastavovanie smerovania ďalších krokov komunikácie
  4. Bonus navyše – kreativita a pridaná hodnota spolu s otvorenosťou a transparentnosťou vám pomôžu predísť mnohým nástrahám a lepšie osloviť cieľové skupiny
  5. Kontinuálna komunikácia – zverte ju odborníkom, ktorí vždy odporučia tie najlepšie spôsoby ako zvýšiť dosah vašej značky
Prečítajte si tiež
Tovar&Predaj 7 – 8/2021: Raňajky valcujú zdravé trendy

Za svoje peniaze tak môže stredná či malá firma alebo startup získať podstatne viac cez PR ako cez reklamnú inzerciu. Klienti, ktorí pochopili strategický význam PR a komunikácie, využívajú jeho potenciál vo svojej komplexnej marketingovej stratégii. Efektívne však dokážu byť aj menšie komunikačné agentúry. Mnohokrát ponúknu oveľa kreatívnejší spôsob komunikácie, nakoľko sami vedia dokonale pochopiť rozpoloženie klienta  a vymyslieť vám super kreatívny príbeh, ktorí osloví množstvo ľudí.

Integrovanou a prepracovanou komunikačnou stratégiou a zapojením vhodných kľúčových PR nástrojov dokážu komunikačné odborníci zvýšiť viditeľnosť vašej firmy, zlepšiť imidž, získať pozornosť, vytvoriť dopyt, no predovšetkým udržať krok so stále meniacou sa dobou. Pretože cieľom PR už od jeho základu je komunikácia a vytváranie vzťahu s rôznymi cieľovými skupinami.

Súvisiace články:

Tovar&Predaj 5 – 6/2021: Pandémia nafúkla objemy Tovar&Predaj 7 – 8/2021: Raňajky valcujú zdravé trendy

Odporúčame

U&Sluno

Perfetti

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

Kaufland.sk

Nové online trhoviská Kaufland.sk a Kaufland.cz: Predaj produktov vo viac ako 5 000 kategóriách

V súčasnosti prevádzkuje spoločnosť Kaufland úspešné online trhovisko Kaufland.de a túto službu čoskoro otvorí aj na Slovensku a v Česku. Úspešný koncept nemeckého online trhoviska Kaufland.de sa od roku 2023 predstaví aj v ďalších krajinách. Predajcovia tak pomocou týchto platforiem môžu ponúkať svoj tovar v troch rôznych krajinách súčasne – a to len s jednou […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

31. 5. – 1. 6. 2022, PLMA´s World of Private Label, Amsterdam

2. 6. 2022, Kongres Samoška, Praha

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022

Matej Varga, head of retail franchise, Metro Cash & Carry SR: Počas pandémie sme otvorili najviac obchodov

16. februára 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera