logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Kamenné predajne sú mŕtve a budúcnosť maloobchodu patrí do online priestoru. Vlna e-shopov...
  • Presne rok po poklepaní základného kameňa otvára Billa nové logistické centrum v Seredi s...
  • Mesiac a pol po otvorení tridsiatej predajne Kraj v Petržalke na Nobelovom námestí spoločnosť...
  • Technologicko-logistická spoločnosť DODO, ktorá zabezpečuje logistiku poslednej míle, zahájila v...

Katarína Droppová: Ak hľadáte efektívnu komunikáciu, reklama nemusí byť to pravé

28. októbra 2021
Blog 0
976
Katarína Droppová: Ak hľadáte efektívnu komunikáciu, reklama nemusí byť to pravé

Blíži sa najsilnejšie predajné obdobie roka – Black Friday a hneď po ňom Vianoce. Nadnárodné korporácie a veľké spoločnosti zintenzívnia svoju komunikáciu a pre stredné a malé firmy či lokálnych predajcov sa môže zdať, že nemôžu súperiť s niekoľkotisícovými rozpočtami a dostatočne sa zviditeľniť. Ale áno, je to možné.

Väčšina z nás je presvedčených, že najlepšie sa zákazníci oslovujú cez reklamu. To však už dávno neplatí. Áno, reklama v televízii má silný zásah, ale nie všetci majú niekoľkotisícové rozpočty na jej realizáciu. Navyše najmä mladšia cieľová skupina upúšťa od jej pozerania a radšej si pozrú film z Netflixu, či iných služieb, ktoré sú bez reklamy. Printové médiá sú čoraz menej čítané, veľa sa hovorí o vypínaní online reklamy či o bannerovej „slepote“ v online prostredí. Dôvodom môže byť aj to, že na reklamu narážame na každom kroku a často nám dokáže liezť na nervy.

Prečítajte si tiež
Katarína Droppová: Ako naštartovať svoj biznis po korone?

Pre veľké firmy je tiež bežné, že majú vytvorený obchodný plán, ktorý obsahuje reklamu, ale pritom zabúdajú na vytváranie kvalitných priateľských a dlhodobých vzťahov so svojimi cieľovými skupinami na sociálnych sieťach, ktoré sú pre väčšinu Slovákov každodennou súčasťou životov. Pritom ide o jeden z najefektívnejších spôsobov na zvýšenie povedomia o svojej značke a službách, pretože len dve percentá Slovákov na nich nie sú. Môže byť pre ne ťažké vytvoriť zaujímavý, autentický a najmä lokálny obsah a presmerovať záujem fanúšikov tak, aby sa stali lojálnymi zákazníkmi.

Príbeh a budovanie vzťahov

Jeden dobre umiestnený a odkomunikovaný príbeh vám môže získať viac mediálneho pokrytia, zvýšiť povedomie o vašej spoločnosti a spôsobiť nárast predaja vašich služieb, ako reklamná kampaň v médiách. Toto vie zabezpečiť práve efektívne PR, ktoré je tak vhodné pre všetky spoločnosti, stredné, malé aj začínajúce. Čo je však kľúčové?

  1. Originálny a vysoko kvalitný obsah – nielen pre vašich zákazníkov, ale aj novinárov, vyhľadávače, influencerov či blogerov
  2. Komplexnosť nástrojov – nebáť sa využiť všetky PR nástroje a podľa danej situácie ich vhodne kombinovať
  3. Analytika – nezabudnúť na pravidelné vyhodnocovanie spätnej väzby a nastavovanie smerovania ďalších krokov komunikácie
  4. Bonus navyše – kreativita a pridaná hodnota spolu s otvorenosťou a transparentnosťou vám pomôžu predísť mnohým nástrahám a lepšie osloviť cieľové skupiny
  5. Kontinuálna komunikácia – zverte ju odborníkom, ktorí vždy odporučia tie najlepšie spôsoby ako zvýšiť dosah vašej značky
Prečítajte si tiež
Katarína Droppová: Viete, čo od vás očakávajú zákazníci?

Za svoje peniaze tak môže stredná či malá firma alebo startup získať podstatne viac cez PR ako cez reklamnú inzerciu. Klienti, ktorí pochopili strategický význam PR a komunikácie, využívajú jeho potenciál vo svojej komplexnej marketingovej stratégii. Efektívne však dokážu byť aj menšie komunikačné agentúry. Mnohokrát ponúknu oveľa kreatívnejší spôsob komunikácie, nakoľko sami vedia dokonale pochopiť rozpoloženie klienta  a vymyslieť vám super kreatívny príbeh, ktorí osloví množstvo ľudí.

Integrovanou a prepracovanou komunikačnou stratégiou a zapojením vhodných kľúčových PR nástrojov dokážu komunikačné odborníci zvýšiť viditeľnosť vašej firmy, zlepšiť imidž, získať pozornosť, vytvoriť dopyt, no predovšetkým udržať krok so stále meniacou sa dobou. Pretože cieľom PR už od jeho základu je komunikácia a vytváranie vzťahu s rôznymi cieľovými skupinami.

Súvisiace články:

Katarína Droppová: Ako naštartovať svoj biznis po korone? Katarína Droppová: Viete, čo od vás očakávajú zákazníci? Jakub Berčík: Vianočná očkovacia kampaň medzi ostatnými vianočnými reklamami reťazcov obzvlášť nezaujala influencerSpolupracujete s influencerom? Ak má veľa fanúšikov, nemusí to hneď znamenať, že sa zvýši váš obrat

Odporúčame

 

 

Komerčná prezentácia

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. 2. – 2. 3. 2023, EuroShop 2023, Düsseldorf, Nemecko

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Farm House

Marián Petrík, majiteľ, Farm House: Poctivé mäso zo Slovenska

1. októbra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera