
Spoločnosť Ingka Group oznámila, že vo finančnom roku 2021 zaznamenala nárast maloobchodných tržieb vo výške 37,4 miliárd eur, čo v porovnaní s minulým rokom predstavuje navýšenie o 6,3 %. Napriek výzvam, ktoré so sebou priniesla pandémia, sa spoločnosti IKEA darí investovať do riešení v rámci digitalizácie i trvalej udržateľnosti.
Obmedzeniami a zatvorenými prevádzkami pandémia značne ovplyvnila už tak dynamickú situáciu v maloobchode a urýchlila digitálnu transformáciu spoločností. Transformácia obchodných domov IKEA, ktoré slúžili aj ako centrá plnenia objednávok, či vylepšenie webovej stránky a následné spustenie aplikácie IKEA, viedli podľa vyjadrení spoločnosti k zvýšeniu podielu online predaja z 18 % na 30 %.
„Som skutočne hrdý na to, ako sme zvládli minulý rok. Posunuli sme sa ako spoločnosť, ale aj ako lídri a ľudia. Napriek tomu, že sme sa nachádzali v neznámej situácii, ukázali sme svoju ohromnú odhodlanosť a podnikavosť s jasným cieľom vytvárať lepšiu IKEA. Všetci zamestnanci IKEA sú súčasťou tohto úspechu a hoci časy sú stále ťažké, je dôležité, aby sme si ponechali svoj optimizmus a odhodlanie,“ uviedol Jesper Brodin, generálny riaditeľ Ingka Group.
Expanzia a inovácie vo svete
Spoločnosť Ingka Group investovala do expanzie a inovácií. Otvorila taktiež svoj prvý obchodný dom v Slovinsku, ďalších 25 nových lokalít IKEA vrátane inovatívnych zelených obchodných domov vo Viedni a Tokiu či obchodný dom IKEA Décoration v Paríži, ktorý ako prvý na svete ponúka len doplnky a dekorácie. Vďaka inteligentným riešeniam v obchodných domoch a vylepšenému systému plnenia objednávok dokáže IKEA skrátiť čas vybavenia objednávok. Zároveň si zákazníci na mnohých trhoch teraz dokážu prostredníctvom aplikácie naskenovať výrobky, ktoré si vybrali, a zrýchliť tak proces platenia.
Ako sa počas pandémie menia preferencie zákazníkov?
Minulý rok sa významne zmenil životný štýl, spôsob práce a stretávania sa. Zvýšila sa aj potreba multifunkčných a dobre usporiadaných domácností. Spoločnosť Ingka Group zaznamenala vysoký dopyt po pracovnom nábytku, nábytku do exteriéru a po úložných riešeniach. „Sme radi, že sme vďaka našim znalostiam mohli podporiť milióny ľudí vo vytváraní lepšieho života v domácnosti, keď to najviac potrebovali. Náš nedávny výskum napríklad ukázal, že ľudia, ktorí sa doma cítia dobre, častejšie vnímajú pozitívny vplyv na svoje duševné zdravie. Ako predajca zariadenia do domácností sa cítime poctení, že v prípade mnohých ľudí dokážeme prispieť k tejto pozitívnej zmene,“ dodáva Jesper Brodin.
Spoločnosť Ingka Group aj naďalej pokračuje vo svojich krokoch stať sa do 2030 klimaticky pozitívnou spoločnosťou. Vyčlenila ďalšie 4 miliardy eur do projektov v oblasti obnoviteľných zdrojov energie, aby aj naďalej znižovala svoju klimatickú stopu a aby prispela k obmedzeniu globálneho otepľovania. Okrem toho je spolu so spoločnosťami H&M, Kingfisher a Walmart zakladajúcim členom kampane Race to Zero – Retail Campaign v rámci UNFCCC, ktorej cieľom je ešte viac bojovať v maloobchodnom priemysle proti klimatickým zmenám.
Spoločnosť Inter IKEA Systems, ktorá je vlastníkom konceptu IKEA a celosvetovým poskytovateľom franšízy IKEA, tiež oznámila celkové maloobchodné tržby vo výške 41,9 miliardy eur vo všetkých 12 skupinách licencovaných spoločností.