logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Packeta zahájila spoluprácu s obchodnými reťazcami Tesco a Lidl. V prvej fáze spolupráce...
  • Aj keď si výroba a udržiavanie domáceho kvásku našli svojich priaznivcov už pred mnohými rokmi,...
  • Po pol roku fungovania zálohového systému sa od 1. júla 2022 na Slovensku končí prechodné...
  • Finančná správa zverejnila novú aplikáciu Virtuálna registračná pokladnica 2 (VRP 2) na...

Bratislavčania navštevujú nákupné centrá čoraz viac kvôli zážitkom

26. októbra 2021
Správy 0
482
Bratislavčania navštevujú nákupné centrá čoraz viac kvôli zážitkom

Moderné obchodné centrá sú na Slovensku realitou už 21 rokov. Ich najväčšia koncentrácia je v Bratislavskom kraji s najväčšou kúpnou silou obyvateľstva. Bratislavčania pritom nenavštevujú nákupné centrá iba kvôli nákupom. Čoraz viac vyhľadávajú v nákupných centrách zábavu či relax, dokonca vo väčšej miere ako Pražania. O zážitkovosti nákupných centier viac prezradila analytička Wood & Company Eva Sadovská.

Na Slovensku sa najviac nákupov realizuje v Bratislavskom kraji, ktorý sa zároveň vyznačuje najväčšou kúpnou silou obyvateľstva. Podľa najaktuálnejších údajov CBRE Research zároveň disponuje Bratislavský región najväčším počtom nákupných centier a retailových parkov, ktorých plocha na úrovni 756 tis. štvorcových metrov tvorí 32 % z celoslovenskej plochy. Zatiaľ čo retailové parky sa častejšie nachádzajú v menších mestách, v Bratislave jednoznačne dominujú moderné nákupné centrá.

Prečítajte si tiež
Pandémia produkciu odpadu nezastavila, porastie aj v nasledujúcich rokoch

Zdroj zábavy, kultúry či oddychu

Obchodné centrá sa stali za posledné desaťročia pre ľudí nielen miestom na nákupy, ale aj zdrojom zábavy, kultúry, oddychu, stretávania sa či kulinárskych zážitkov, a to všetko pod jednou strechou. „Pochopiteľne, aj nákupné centrá sa od seba líšia. Na ich atraktivitu či návštevnosť vplývajú okrem lokality, dopravnej dostupnosti, či prítomnosti kancelárskych priestorov v ich okolí aj samotné zloženie obchodov a služieb. Pričom pestrý mix s dostatočným dôrazom na voľnočasové funkcie sa stáva omnoho dôležitejším než kedykoľvek predtým,“ uvádza Eva Sadovská.

Čo vyhľadáva zákazník v centre?

Zážitkovosť ako kľúčovú rolu nákupných centier potvrdzujú aj najaktuálnejšie výsledky prieskumu spoločností Datamar a MNForce, ktorý sa uskutočnil v septembri 2021. Podľa jeho zistení navštevuje obchodné centrá kvôli nákupom potravín alebo iných tovarov 78 % obyvateľov Bratislavského kraja. Pre väčšinu Bratislavčanov sa návšteva nákupného centra nakupovaním nekončí a chcú si v ňom vybaviť všetko potrebné, stretnúť sa s priateľmi, zrelaxovať alebo sa zabávať. Až 43 % opýtaných chodí do obchodných centier za účelom návštevy reštaurácií či rýchleho občerstvenia. Zabaviť sa v kine či na kultúrnom, spoločenskom alebo športovom podujatí je samozrejmosťou pre 39 % respondentov. Nákupné centrum vníma ako miesto pre stretávanie sa s priateľmi a rodinou 27 % Bratislavčanov. Za službami ako kaderníctvo, manikúra či čistiareň chodí do nákupných centier pravidelne 18 % opýtaných z Bratislavského kraja.

V čom sa líši Bratislava od Prahy?

V Bratislave v porovnaní s Prahou chodí oveľa viac spotrebiteľov do nákupných centier kvôli zážitkom. Kým v Prahe je väčší podiel nakupovania-chtivých obyvateľov, u Bratislavčanov je zase častejšie navštevovanie nákupných centier kvôli zážitkom. V Prahe totiž navštevuje obchodné centrá kvôli nákupom potravín a tovarov až 90 % opýtaných. Návštevu stravovacích zariadení uviedlo 40 % opýtaných Pražanov. Kino alebo iné podujatia navštevuje 37 % respondentov, s priateľmi alebo rodinou sa v nákupnom centre stretáva 17 % opýtaných z Prahy. Služby v obchodných centrách využíva 15 % obyvateľov Prahy. Vyplynulo to z údajov vyššie spomenutého prieskumu spoločností Datamar a MNForce.

Nákupné centrá budúcnosti

„Vo viac saturovaných oblastiach, ako je napríklad Bratislava a Praha, budú mať v budúcnosti výhodu prémiové nákupné centrá, ktoré majú dobre rozvinuté vyššie spomenuté funkcie a silnú pozíciu na trhu. Kľúčovou bude schopnosť prilákať nielen okoloidúcich, ale hlavne takých návštevníkov, pre ktorých je samotné centrum destináciou. Práve funkcia nákupného centra ako miesta pre trávenie voľného času (gastro, kino či wellness) sa bude v budúcnosti ešte viac vyvíjať a posilňovať. Toto všetko spolu s ochotou inovovať robí takéto nákupné centrá zároveň i krízeodolnejšími,“ dodáva Eva Sadovská.

Zdroj: Wood&Company

Súvisiace články:

Pandémia produkciu odpadu nezastavila, porastie aj v nasledujúcich rokoch

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

13. – 14. 10. 2022, Kongres Obalko, Praha

15. – 19. 10. 2022, Veľtrh SIAL Paris, Paríž

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera