logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Nová predajňa v Záhorskej Bystrici pri Bratislave je spomedzi prevádzok Kauflandu jediná svojho...
  • Škandinávsky nábytkársky reťazec IKEA na slovenskom trhu znižuje ceny sortimentu naprieč...
  • Pre veľký záujem zákazníkov o slovenskú divinu reťazec Tesco rozširuje jej ponuku po troch...
  • Štvrtý ročník tejto unikátnej konferencie sa uskutoční 17. októbra v Hoteli Bratislava****....

Bratislavčania navštevujú nákupné centrá čoraz viac kvôli zážitkom

26. októbra 2021
Správy 0
1070
Bratislavčania navštevujú nákupné centrá čoraz viac kvôli zážitkom

Moderné obchodné centrá sú na Slovensku realitou už 21 rokov. Ich najväčšia koncentrácia je v Bratislavskom kraji s najväčšou kúpnou silou obyvateľstva. Bratislavčania pritom nenavštevujú nákupné centrá iba kvôli nákupom. Čoraz viac vyhľadávajú v nákupných centrách zábavu či relax, dokonca vo väčšej miere ako Pražania. O zážitkovosti nákupných centier viac prezradila analytička Wood & Company Eva Sadovská.

Na Slovensku sa najviac nákupov realizuje v Bratislavskom kraji, ktorý sa zároveň vyznačuje najväčšou kúpnou silou obyvateľstva. Podľa najaktuálnejších údajov CBRE Research zároveň disponuje Bratislavský región najväčším počtom nákupných centier a retailových parkov, ktorých plocha na úrovni 756 tis. štvorcových metrov tvorí 32 % z celoslovenskej plochy. Zatiaľ čo retailové parky sa častejšie nachádzajú v menších mestách, v Bratislave jednoznačne dominujú moderné nákupné centrá.

Prečítajte si tiež
Slováci sa po korone vracajú do kamenných obchodov

Zdroj zábavy, kultúry či oddychu

Obchodné centrá sa stali za posledné desaťročia pre ľudí nielen miestom na nákupy, ale aj zdrojom zábavy, kultúry, oddychu, stretávania sa či kulinárskych zážitkov, a to všetko pod jednou strechou. „Pochopiteľne, aj nákupné centrá sa od seba líšia. Na ich atraktivitu či návštevnosť vplývajú okrem lokality, dopravnej dostupnosti, či prítomnosti kancelárskych priestorov v ich okolí aj samotné zloženie obchodov a služieb. Pričom pestrý mix s dostatočným dôrazom na voľnočasové funkcie sa stáva omnoho dôležitejším než kedykoľvek predtým,“ uvádza Eva Sadovská.

Prečítajte si tiež
Jakub Berčík: Inovatívne prístupy pri tvorbe efektívnych plánogramov
plánogram

Čo vyhľadáva zákazník v centre?

Zážitkovosť ako kľúčovú rolu nákupných centier potvrdzujú aj najaktuálnejšie výsledky prieskumu spoločností Datamar a MNForce, ktorý sa uskutočnil v septembri 2021. Podľa jeho zistení navštevuje obchodné centrá kvôli nákupom potravín alebo iných tovarov 78 % obyvateľov Bratislavského kraja. Pre väčšinu Bratislavčanov sa návšteva nákupného centra nakupovaním nekončí a chcú si v ňom vybaviť všetko potrebné, stretnúť sa s priateľmi, zrelaxovať alebo sa zabávať. Až 43 % opýtaných chodí do obchodných centier za účelom návštevy reštaurácií či rýchleho občerstvenia. Zabaviť sa v kine či na kultúrnom, spoločenskom alebo športovom podujatí je samozrejmosťou pre 39 % respondentov. Nákupné centrum vníma ako miesto pre stretávanie sa s priateľmi a rodinou 27 % Bratislavčanov. Za službami ako kaderníctvo, manikúra či čistiareň chodí do nákupných centier pravidelne 18 % opýtaných z Bratislavského kraja.

V čom sa líši Bratislava od Prahy?

V Bratislave v porovnaní s Prahou chodí oveľa viac spotrebiteľov do nákupných centier kvôli zážitkom. Kým v Prahe je väčší podiel nakupovania-chtivých obyvateľov, u Bratislavčanov je zase častejšie navštevovanie nákupných centier kvôli zážitkom. V Prahe totiž navštevuje obchodné centrá kvôli nákupom potravín a tovarov až 90 % opýtaných. Návštevu stravovacích zariadení uviedlo 40 % opýtaných Pražanov. Kino alebo iné podujatia navštevuje 37 % respondentov, s priateľmi alebo rodinou sa v nákupnom centre stretáva 17 % opýtaných z Prahy. Služby v obchodných centrách využíva 15 % obyvateľov Prahy. Vyplynulo to z údajov vyššie spomenutého prieskumu spoločností Datamar a MNForce.

Nákupné centrá budúcnosti

„Vo viac saturovaných oblastiach, ako je napríklad Bratislava a Praha, budú mať v budúcnosti výhodu prémiové nákupné centrá, ktoré majú dobre rozvinuté vyššie spomenuté funkcie a silnú pozíciu na trhu. Kľúčovou bude schopnosť prilákať nielen okoloidúcich, ale hlavne takých návštevníkov, pre ktorých je samotné centrum destináciou. Práve funkcia nákupného centra ako miesta pre trávenie voľného času (gastro, kino či wellness) sa bude v budúcnosti ešte viac vyvíjať a posilňovať. Toto všetko spolu s ochotou inovovať robí takéto nákupné centrá zároveň i krízeodolnejšími,“ dodáva Eva Sadovská.

Zdroj: Wood&Company

Súvisiace články:

Slováci sa po korone vracajú do kamenných obchodov plánogramJakub Berčík: Inovatívne prístupy pri tvorbe efektívnych plánogramov

Odporúčame

Samoška

Komerčná prezentácia

Orbico

Distribútor pre 21. storočie – komplexná starostlivosť o značku

Orbico CZ&SK je distribútor, ktorý sa dokáže prispôsobiť modernej dobe a nielen to, dokáže predpovedať vývoj trendov a prispôsobiť sa neočakávaným zmenám a nepredvídateľným situáciám. Prepája značky so spotrebiteľmi, ponúka holistický prístup zameraný na konkrétne cieľové skupiny, pokrýva všetky kanály a využíva moderné systémy. Okrem klasickej B2B distribúcie pracuje aj s B2C platformami, takže dokáže […]
Playmobil

Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia povzbudzuje malé deti k väčšej aktivite

Pre deti vo veku 1 – 4 rokov: PLAYMOBIL 1.2.3: 71325 Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia  Poslaním PLAYMOBIL 1.2.3 je cielene povzbudzovať batoľatá k hre a inšpirovať deti i rodičov. Vďaka jedinečnému konceptu učebných úrovní, ktorý nie je založený len na veku, ale na vývojovom stupni dieťaťa, je možné učiť sa a […]
INOFEST

Festival inovácií INOFEST mieri do Prešova

INOFEST je festival inovácií, ktorý už štvrtý rok organizuje so svojimi členmi a partnermi združenie INOVATO.  V roku 2023 prichádza podujatie prvýkrát na východné Slovensko, čím chce poskytnúť príležitosť členom a partnerom prezentovať svoje firmy, hľadať biznisové príležitosti, ako aj prispieť k rozvoju inovačného ekosystému. Festival je miestom, kde sa stretávajú experti z firiem, zástupcovia štátnej […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

21. 9. 2023, kongres Pharma Profit, Olomouc

17. 10. 2023, Plant-Powered Perspectives, Bratislava

19. – 20. 10. 2023, kongres Obalko, Praha

23. 11. 2023, POPAI Day, Praha

Profily

Sme úplne obyčajné potraviny. S prívlastkom BIO

16. augusta 2023

Albena Georgievová, prevádzková riaditeľka, Billa Slovensko: Každá privátna značka má svoju misiu

15. augusta 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera