logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Novootvorená predajňa Tesco v Levoči sa nachádza blízko historického centra a je súčasťou...
  • Po úspešnom otvorení štyroch nových ambassador obchodov, ktoré spĺňajú najvyšší štandard...
  • Coop Jednota Nové Zámky otvorila moderný zrekonštruovaný supermarket na Mierovej ulici v...
  • Záväzok ukončiť predaj živých kaprov oznámila Coop Jednota. Pripojila sa tak k ďalším šiestim...

Takmer polovica slovenských domácností si vlani zakúpila rastlinné alternatívy

25. októbra 2021
Správy 0
1315
Takmer polovica slovenských domácností si vlani zakúpila rastlinné alternatívy

Každý tretí človek na Slovensku znižuje svoju spotrebu živočíšnych produktov alebo zvažuje jej zníženie v budúcnosti. Aj toto zistenie prináša správa Na vlne rastlinných potravín, ktorú vydal program Jem pre Zem.

Dáta, ktoré aktuálne zverejnila organizácia Jem pre Zem ukazujú, že počet ľudí, ktorí na Slovensku znižujú konzumáciu živočíšnych produktov, za posledné tri roky neustále rástol. Takmer polovica slovenských domácností (47,4 %) si za rok 2020 kúpila tradičné sójové produkty ako tofu a tempeh. Dve z piatich domácností si za toto obdobie kúpili rastlinné alternatívy mliek a jogurtov (44,8 %), mäsových produktov (41,5 %) či syrov (38,3 %).

Prečítajte si tiež
Rastlinné alternatívy rýb sú na vzostupe. Ako je na tom Slovensko?

Rastlinné produkty nakupujú i bežne sa stravujúci spotrebitelia

„Väčšina nákupov rastlinných potravinových produktov na Slovensku nepochádza od ľudí stravujúcich sa vegánsky či vegetariánsky, ale od bežne sa stravujúcich ľudí. Preto je pre výrobcov a predajcov rastlinných alternatív výhodnejšie zamerať sa práve na týchto zákazníkov a zákazníčky. Dokážu tak osloviť 15- až 19-násobne väčšiu cieľovú skupinu, ktorá môže mať záujem o tieto produkty,“ vysvetľuje Marian Milec, manažér programu Jem pre Zem. „Už dnes mnoho firiem prichádza s produktmi a inovatívnymi riešeniami, vďaka ktorým pomáhajú budovať udržateľný potravinový systém. Na trh prinášajú produkty s chuťou, štruktúrou či spôsobom použitia, na ktoré sme zvyknutí, avšak ich výroba predstavuje oveľa menšiu záťaž pre životné prostredie,“ dodáva Marian Milec.

Rastlinné alternatívy majú pred sebou niekoľko výziev

Správa, ktorá vydal program Jem pre Zem sa zaoberá aktuálnou situáciou na trhu s rastlinnými potravinami vo svete a tiež očakávaným vývojom tohto trhu. Je určená odbornej verejnosti, ktorú informuje o príležitostiach v oblasti rastlinných potravinových produktov, no zároveň poukazuje aj na výzvy, ktoré je potrebné prekonať. Odborníci a odborníčky napríklad zistia, aká je hodnota predaja rastlinných potravinových produktov v maloobchodoch v jednotlivých geografických regiónoch sveta a aký ďalší vývoj sa očakáva. Správa tiež ponúka informácie o tom, ktoré faktory budú zohrávať najvýznamnejšiu úlohu pri zvyšovaní penetrácie trhu týmito produktami.

Kategória rastlinných potravinových produktov má, podľa správy, pred sebou stále niekoľko výziev. Medzi tie hlavné patria zlepšenie senzorických vlastností produktov či cenové priblíženie sa svojim náprotivkom živočíšneho pôvodu. Napriek tomu sa podľa správy medziročný nárast hodnoty trhu s týmito potravinami pohybuje v dvojciferných číslach a prognózy sú tiež optimistické.

Súvisiace články:

Rastlinné alternatívy rýb sú na vzostupe. Ako je na tom Slovensko? Rastlinným produktom roka sa stala novinka od slovenskej firmy

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

7. –⁠ 8. 6. 2023, Kongres Samoška, Olomouc

Profily

Action

Petr Juliš, generálny riaditeľ Action pre Česko a Slovensko: Na Slovensku vidíme väčší priestor ako v Česku

1. apríla 2023
Kaufland

František Krenželák, centrálny nákupca mliečnych výrobkov, Kaufland: Cením si všetky podnety od zákazníkov a venujem sa im

1. apríla 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera