logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Kamenné predajne sú mŕtve a budúcnosť maloobchodu patrí do online priestoru. Vlna e-shopov...
  • Presne rok po poklepaní základného kameňa otvára Billa nové logistické centrum v Seredi s...
  • Mesiac a pol po otvorení tridsiatej predajne Kraj v Petržalke na Nobelovom námestí spoločnosť...
  • Technologicko-logistická spoločnosť DODO, ktorá zabezpečuje logistiku poslednej míle, zahájila v...

Údaje o potravinovom odpade zverejňuje už 80 percent dodávateľov Tesca

13. októbra 2021
Správy 0
1055
Údaje o potravinovom odpade zverejňuje už 80 percent dodávateľov Tesca

Nedávno publikované údaje WWF a globálny výskum spoločnosti Tesco Driven to waste odhadujú, že takmer 10 % všetkých emisií skleníkových plynov je výsledkom plytvania potravinami – od farmy na tanier. Správa ukazuje, aké dôležité je znižovať straty a plytvanie potravinami v celom dodávateľskom reťazci, nielen v maloobchode a spotrebe. Ak nenastane zmena, do roku 2030 sa potravinový dodávateľský reťazec stane jediným najväčším zdrojom globálnych emisií a bude generovať viac emisií ako letecký priemysel.

Organizácia pre výživu a poľnohospodárstvo (FAO) odhaduje, že ročne sa v distribúcii, maloobchode a domácnostiach vyhodí 1,3 miliardy ton. Nedávna správa Driven to Waste: Global Food Loss on Farms naznačuje, že na farmách po celom svete vznikne ďalších 1,2 miliardy ton potravinových strát a odpadu. Nová štúdia poukazuje na to, že zo všetkých vyprodukovaných potravín vo svete sa nezje zhruba až 40 percent, čo je výrazne viac ako pôvodne odhadovaný objem 33 percent.

Prečítajte si tiež
Už 16 strategických dodávateľov spoločnosti Tesco v strednej Európe zverejňuje údaje o plytvaní potravinami

Zvrátiť neželaný stav dokážu potrebné opatrenia. Obchodný reťazec Tesco pracuje na znižovaní plytvania potravinami vo vlastných prevádzkach, spolupracuje však aj so svojimi dodávateľmi. Na globálnej úrovni 80 dodávateľov Tesca zverejňuje údaje o potravinovom odpade a postupuje potrebným smerom vedúcim k zníženiu plytvania potravinami. Deväť z týchto dodávateľov má pritom sídlo v strednej Európe, jeden z nich pôsobí aj na Slovensku.

Deväť dodávateľov vlastnej značky Tesco (ABP, AM FRESH, BROP Slovakia, G’s CE, Hilton Food, Daifressh, Mastergood, La Lorraine a Greenyard Frozen) zverejňuje svoje údaje o potravinovom odpade ako súčasť spoločného záväzku bojovať proti plytvaniu potravinami v strednej Európe. Predstavujú 25 % podiel predaja vlastných značiek čerstvých potravín v Tescu, a preto ich opatrenia na znižovanie množstva potravinového odpadu môžu výrazne pomôcť zvrátiť tento negatívny trend.

Prečítajte si tiež
Žabka otvára predajňu v Malackách

Príkladom je i slovenský dodávateľ

Príkladom jednoduchých vecí, ktoré pomáhajú v boji proti plytvaniu potravinami, je slovenský dodávateľ vlastnej značky pre Tesco BROP. Táto spoločnosť začala ako producent zemiakov v roku 2005. Zásobuje nielen Slovensko, ale aj Maďarsko a Českú republiku. Stala sa významným producentom cibule, kapusty, cesnaku, mrkvy a petržlenu. Spoločnosť BROP berie svoj podnikateľský úspech vážne a stará sa o životné prostredie i planétu. S týmto cieľom v spolupráci s Tescom začal BROP merať svoj potravinový odpad a dnes spoločnosť vydáva svoju druhú správu o plytvaní potravinami, v ktorej sa uvádza, že dokázali zachrániť 70 ton vypestovaných plodín, čo predstavuje 13,3 % zníženie množstva potravinového odpadu oproti minulému roku.

Nedostatky v systéme odhalila i pandémia  

Covid-19 a zmena klímy medzitým odhalili aj nedostatky v globálnom potravinovom systéme, čím sa zvyšuje plytvanie potravinami, čo má vplyv na príjmy poľnohospodárov a zvyšuje počet ľudí, ktorí nemajú k dispozícii dostatok potravín.

„Potravinový odpad je nielen ekonomickým a sociálnym problémom, ale má aj významné environmentálne dôsledky. Jednou z najväčších výziev 21. storočia je nakŕmiť rastúcu populáciu a zároveň vytvoriť udržateľný a bezpečný potravinový systém. Potraviny, ktoré nie sú zjedené, spracované alebo kompostované správnym spôsobom, výrazne zvyšujú naše emisie CO2 a zároveň zdroje na ich výrobu sú tiež plytvaním, ktoré si nemôže dovoliť ani naša planéta, ani my. Každá iniciatíva, ktorá sa zaoberá plytvaním potravinami, je krokom k našej udržateľnej budúcnosti. Preto WWF vyzýva všetky zainteresované strany, aby do roku 2030 znížili plytvanie potravinami na polovicu a znížili straty potravín. Svetové potravinárske spoločnosti by k tomu mali výrazne prispieť a dúfame, že pri týchto snahách budú maximálne transparentné,“ dodáva Irena Lucius, regionálna riaditeľka pre ochranu prírody v rámci WWF pre strednú a východnú Európu.

Súvisiace články:

Už 16 strategických dodávateľov spoločnosti Tesco v strednej Európe zverejňuje údaje o plytvaní potravinami Žabka otvára predajňu v Malackách Tesco na Slovensku oslavuje 25 rokov, otvára nový supermarket Najlepší zamestnávateľ roka 2021 pre obchod a služby je známy

Odporúčame

 

 

Komerčná prezentácia

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. 2. – 2. 3. 2023, EuroShop 2023, Düsseldorf, Nemecko

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Farm House

Marián Petrík, majiteľ, Farm House: Poctivé mäso zo Slovenska

1. októbra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera