
V októbri sa v hoteli Holiday Inn v Trnave uskutoční 18. kongres Samoška, ktorý slúži na podporu domáceho maloobchodného trhu. Cieľom podujatia je informovať a inšpirovať domácich maloobchodníkov a pomôcť im čeliť ostrej konkurencii na trhu. Súčasťou bude zaujímavý odborný program, ktorý tentokrát predstaví maloobchod v novej ére. Venovať sa bude rezonujúcim témam, akými sú napríklad zálohovanie nápojových obalov či online predaj. Chýbať nebudú ani aktuálne dáta z tradičného trhu, ktoré odhalí spoločnosť NielsenIQ. Úvodnou prednáškou zaháji kongres najúspešnejšia slovenská olympionička Anastasia Kuzmina, ktorá sa podelí o tipy, ako zvíťaziť v osobnom i profesijnom živote.
Kongresu sa pravidelne zúčastňujú členovia maloobchodných aliancií, družstiev, majitelia či prevádzkovatelia obchodov s potravinami i drogériou, ale aj veľkoobchodníci, dodávatelia a zástupcovia štátnych a profesijných organizácií. Poskytuje platformu pre odbornú diskusiu, rovnako ako aj neformálny priestor pre vytváranie nových obchodných vzťahov, načerpanie inšpirácie a propagáciu noviniek na retailovom trhu.
Odborný program 18. kongresu Samoška predstaví rôznorodé témy, ktoré aktuálne rezonujú v prostredí slovenského obchodu. Pod heslom maloobchod v novej ére sa bude hovoriť o zmenách spôsobených pandémiou i nových výzvach, ktorým budú obchodníci v najbližšom období čeliť. Naživo sa opäť stretávame po dvoch rokoch, ktoré boli špecifické mnohými obmedzeniami i dočasnými zmenami v chode prevádzok, do veľkej miery však zapríčinili transformáciu zaužívaných zvyklostí spotrebiteľov, preferencií nákupných kanálov i objemu a frekvencie samotných nákupov. Maloobchod tak v tomto období prechádza revolúciou, ktorá môže obchodníkom otvoriť nové cesty i spôsoby, ako prilákať nových zákazníkov a znovuobjaviť svoje miesto v prostredí maloobchodu.
Anastasia Kuzmina o víťazstve v osobnom aj profesijnom živote
Podujatie oficiálne otvorí nová prezidentka Zväzu obchodu SR Nadežda Machútová. Účastníci sa môžu tešiť i na prednášku našej najúspešnejšej olymioničky Anastasie Kuzminy, ktorá v rámci svojho vystúpenia porozpráva o tom, ako víťaziť v osobnom i profesijnom živote, a prezradí viac o časovom manažmente, ktorý považuje za jeden z kľúčových bodov úspechu v každej oblasti.
Oplatí sa spojiť so známou značkou alebo ísť radšej vlastnou cestou?
V panelovej diskusii sa budú odborníci z danej oblasti venovať téme franchisingovej spolupráce. Aký model podnikania sa oplatí zvoliť na tradičnom trhu? Je pre obchodníka jednoduchšie vybrať si overené know-how a prestíž známej značky, alebo je výhodnejšie ísť vlastnou cestou? O tom ,či predstavuje vstup do známej siete jednu z ciest, ako sa udržať na trhu či prilákať zákazníkov, budú diskutovať Ladislav Ambrovics, generálny riaditeľ spoločnosti Minit Slovakia, Jozef Beňa, majiteľ predajní Potraviny Kotva, Marián Paták, člen predstavenstva Slovenskej franchisingovej asociácie a Matej Varga, franchise manager spoločnosti Metro Cash & Carry SR.
Aké povinnosti prinesie obchodníkom povinné zálohovanie?
O zálohovaní nápojových obalov, ktoré bude čoskoro patriť medzi povinnosti maloobchodníkov, porozpráva Lucia Morvai, riaditeľka pre vonkajšie vzťahy a komunikáciu Správcu zálohového systému. Objasní, ako bude zálohovanie vyzerať v praxi, kto bude systém financovať, aké ciele a dopady na životné prostredie prinesie zálohovanie nápojových obalov i to, ako na efektívnu výchovu a vzdelávanie spotrebiteľov. Priebežné vyhodnotenie skúšobnej prevádzky projektu zálohovania predstaví Dominika Vahančíková, vedúca odboru marketingu v Coop Jednote Krupina.
Maloobchod pod tlakom koronakrízy
Súčasťou programu budú i aktuálne dáta z maloobchodného trhu, ktoré predstaví Júlia Klukanová, retail services consultant, a Pavol Zajac, client business partner zo spoločnosti NielsenIQ. Povedia, ako sa darí slovenskému obchodu v čase pandémie a nazrú i na to, ako v súčasnosti nakupuje slovenský spotrebiteľ, vrátane jeho zmien zvyklostí a preferovaných nákupných kanálov.
Je online predaj povinnou jazdou?
V súčasnom období sa viac než kedykoľvek predtým rieši otázka zavedenia vlastného e-shopu. Je však online predaj príležitosťou pre každého obchodníka? A ako e-commerce ovplyvňuje tradičnú formu predaja? Diskutovať o tom budú Ladislav Csengeri, riaditeľ Spotrebiteľského panelu pre ČR a SR spoločnosti GfK, Rastislav Bohunčák, riaditeľ pobočky Lunys, Jaroslav Klein, generálny riaditeľ Kaso Technologies, a Alexander Jančo, CEO digitálnej platformy Packeta Slovakia (predtým Zásielkovňa).
V predvečer kongresu účastníkov navyše čaká tradičná neformálna párty, ktorú spestrí hudobné vystúpenie skupiny Ukitas.
Registrácia: www.samoska-kongres.sk/registracia