logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Nepotravinársky diskontný reťazec Action má na Slovensku už šesť predajní. Minulý týždeň...
  • Novootvorená predajňa Tesco v Levoči sa nachádza blízko historického centra a je súčasťou...
  • Po úspešnom otvorení štyroch nových ambassador obchodov, ktoré spĺňajú najvyšší štandard...
  • Coop Jednota Nové Zámky otvorila moderný zrekonštruovaný supermarket na Mierovej ulici v...

Optimizmus spotrebiteľov v auguste vzrástol

7. septembra 2021
Správy 0
1044
Optimizmus spotrebiteľov v auguste vzrástol

Spotrebiteľská atmosféra bola v auguste 2021 optimistickejšia ako počas predchádzajúceho mesiaca. Oproti júlu 2021 boli spotrebitelia optimistickejšie naladení v prípade finančnej situácie či úspor domácností, lepšie hodnotili aj podmienky pre väčšie nákupy. Informovala o tom analytička Eva Sadovská zo spoločnosti Wood & Company.

„Sezónne upravený indikátor spotrebiteľskej dôvery si medzimesačne polepšil o 1,8 bodu a dosiahol hodnotu – 18,8 bodov. Indikátor sa tak pohybuje v okolí svojho dlhodobého priemeru. Oproti júlu 2021 boli spotrebitelia optimistickejšie naladení v prípade očakávaného vývoja nezamestnanosti. Pozitívnejšie naladení ako počas minulého mesiaca boli respondenti aj v prípade finančnej situácie či úspor ich domácností, rovnako aj v prípade hospodárskej situácie v krajine. Lepšie hodnotili zároveň aj podmienky pre väčšie nákupy. Slabšie hodnotenie bolo evidentné v prípade ako súčasnej, tak aj očakávanej inflácie. Oproti vlaňajšiemu roku, kedy bol zaznamenaný hlboký prepad indikátora pod vplyvom zavedenia prísnych protipandemických opatrení, boli v auguste 2021 opýtaní podstatne viac optimisticky naladení,“ informovala Eva Sadovská.

Prečítajte si tiež
Inflácia v auguste zrýchlila, porastú aj ceny potravín

Čo ovplyvňuje náladu spotrebiteľov?

Na náladu spotrebiteľov nepochybne vplýva mnoho faktorov – ich aktuálny stav, ale aj ich budúci vývoj. V prípade ekonomického vývoja sa v tomto roku očakáva nárast HDP. Miera nezamestnanosti v prvom polroku rástla z dôvodu druhej vlny pandémie, v druhej polovici roka postupne počet nezamestnaných už začať klesať. Pracovné portály už niekoľko mesiacov dokonca hlásia rekordne veľa pracovných ponúk. To by malo mať pozitívny dopad aj na finančnú situáciu slovenských domácností.

Prečítajte si tiež
Ako pandémia zmenila finančné správanie Slovákov?

Zdražovanie tovarov a služieb bude pokračovať

Navyše sa ukazuje, že Slováci počas pandémie výraznejšie sporili – hlavným dôvodom je tzv. odložená spotreba. Ak teda ľudia v úvodných mesiacoch roka nemíňali, nebolo to z dôvodu, že by nemali za čo, ale skôr preto, že nemali kde, a to kvôli zatvoreným kamenným obchodom či fyzickým prevádzkam rôznych služieb. Spotrebitelia tak posúvali mnohé nákupy na neskôr, keď budú obchody či prevádzky opäť otvorené a budú ich môcť osobne navštíviť. „Pesimizmus ohľadom inflácie je ale u respondentov na mieste. Inflácia sa totiž v tomto roku z januárových 0,7 percent zvýšila na júlových 3,3 percent, čo je rekordne vysoká úroveň za posledných osem rokov. Predpokladáme, že zdražovanie tovarov a služieb bude pokračovať aj v nasledujúcich mesiacoch tohto roka. Pochopiteľne, určitú dávku neistoty u respondentov môžu vzbudzovať aj obavy z priebehu tretej vlny pandémie,“ uzatvára Eva Sadovská.

Súvisiace články:

Inflácia v auguste zrýchlila, porastú aj ceny potravín Ako pandémia zmenila finančné správanie Slovákov?

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

7. –⁠ 8. 6. 2023, Kongres Samoška, Olomouc

Profily

Action

Petr Juliš, generálny riaditeľ Action pre Česko a Slovensko: Na Slovensku vidíme väčší priestor ako v Česku

1. apríla 2023
Kaufland

František Krenželák, centrálny nákupca mliečnych výrobkov, Kaufland: Cením si všetky podnety od zákazníkov a venujem sa im

1. apríla 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera