logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Kamenné predajne sú mŕtve a budúcnosť maloobchodu patrí do online priestoru. Vlna e-shopov...
  • Presne rok po poklepaní základného kameňa otvára Billa nové logistické centrum v Seredi s...
  • Mesiac a pol po otvorení tridsiatej predajne Kraj v Petržalke na Nobelovom námestí spoločnosť...
  • Technologicko-logistická spoločnosť DODO, ktorá zabezpečuje logistiku poslednej míle, zahájila v...

Júlové tržby obchodníkov boli vyššie ako pred pandémiou

3. septembra 2021
Správy 0
793
Júlové tržby obchodníkov boli vyššie ako pred pandémiou

Maloobchodné tržby na Slovensku zaznamenali v júli 2021 medziročný nárast až o 1,5 %. Podľa vyjadrení Štatistického úradu SR (ŠÚ SR) si ale maloobchodné tržby polepšili aj oproti júlu 2019. V praxi to znamená, že obchodníci aktuálne utŕžili viac ako v období pred vypuknutím pandémie. Informovala o tom analytička Wood & Company Eva Sadovská.

Pod júlový rast maloobchodu sa podpísali o jedno percento vyššie tržby supermarketov a hypermarketov, ktoré sú kľúčovými hráčmi maloobchodného trhu na Slovensku s podielom tržieb vyšším ako 40 %. Medziročný nárast tržieb presne o desať percent vykázali špecializované predajne s pohonnými látkami. Prvý prázdninový mesiac prial aj predaju v stánkoch a na trhoch, nakoľko v ich prípade bol zaznamenaný medziročný nárast tržieb o 13,9 %. Naopak, ostatné oblasti maloobchodu zaznamenali na medziročnej báze pokles tržieb. Stalo sa tak aj v prípade maloobchodu mimo predajní, stánkov a trhu (do ktorého patrí aj online predaj) s medziročným poklesom tržieb o – 0,2 %.

Prečítajte si tiež
Potraviny a nealkoholické nápoje po piatich mesiacoch opäť zdraželi

„Počas uplynulých mesiacov sme boli tak trochu zvyknutí na rýchlejšie medziročné tempá rastu maloobchodných tržieb. Prečo teda odrazu takéto spomalenie? Dôvodom je fakt, že tohtoročné relatívne uvoľnené mesiace apríl, máj a jún 2021 sme medziročne porovnávali s obdobím prvej vlny pandémie z roku 2020, ktorá mala významný dopad na maloobchod či služby. Aktuálne už ale medzi sebou porovnávame dva silné uvoľnené mesiace pre maloobchod, a to júl 2020 a júl 2021,“ uviedla Eva Sadovská.

Prečítajte si tiež
Optimizmus spotrebiteľov v auguste vzrástol

Pandémia priniesla zmeny v nákupnom správaní

Pochopiteľne pandémia celkovo ovplyvnila nákupné správanie či míňanie Slovákov. V určitých jej etapách zákazníci navštevujú menej častejšie obchody, ale za to ich nákupné košíky sú plnšie – v priemere o 25 %. V snahe ušetriť zase v určitých prípadoch uprednostňujú lacnejšie varianty produktov pred luxusnejšími. V čase pandémie zároveň čiastočne alebo aj úplne obmedzujeme nakupovanie v okolitom zahraničí.

Zákazníkom chýbali kamenné predajne

Niektoré zmeny v nákupnom správaní sa ale ukázali časom ako zbytočne preceňované. Ide napríklad o nakupovanie cez e-shopy. Mnohé kamenné obchody si kvôli lockdownu vytvorili alebo vylepšili svoje online predajné kanály. No ani tie im ich obvyklé tržby nedokázali vygenerovať. Zjednodušene povedané, cez online kanál nedokázali predať alebo utŕžiť toľko, ako keď majú otvorenú kamennú prevádzku. Mnohí zákazníci zároveň nákupy posúvali na neskôr, očakávajúc, kedy budú fyzické obchody opäť otvorené. Prejavilo sa to napríklad aj rýchlejším nárastom peňazí obyvateľov na bežných účtoch v bankách.

Nakupovanie v kamenných obchodoch počas lockdownu väčšine Slovákov chýbalo. Pre veľkú skupinu spotrebiteľov je aj naďalej kľúčovým kontakt s predajcom, tovar chcú pred nákupom vidieť, ohmatať či vyskúšať, možnosť mať zakúpený tovar ihneď k dispozícii či faktor nakupovania ako formy relaxu – zážitku. Navyše mnohí nenakupujú cez online kanál aj kvôli tomu, že položky s nízkymi cenami sa im neoplatia nakupovať kvôli poštovnému alebo poplatkom za doručenie. Pochopiteľne online nakupovanie má svoje dôležité miesto v schéme nakupovania. Ale ako sa ukazuje, z dlhodobého hľadiska je ideálne v kombinácii s klasickým nakupovaním vo fyzických prevádzkach.

 

Súvisiace články:

Potraviny a nealkoholické nápoje po piatich mesiacoch opäť zdraželi Optimizmus spotrebiteľov v auguste vzrástol Zdražovanie sa v novembri zrýchlilo, ceny vybraných tovarov dosiahli 17-ročné maximum Ako pandémia zmenila finančné správanie Slovákov?

Odporúčame

 

 

Komerčná prezentácia

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. 2. – 2. 3. 2023, EuroShop 2023, Düsseldorf, Nemecko

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Farm House

Marián Petrík, majiteľ, Farm House: Poctivé mäso zo Slovenska

1. októbra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera