logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Väčšina maloobchodných reťazcov nebude už o dva roky predávať vajcia, ktoré zniesli sliepky...
  • Nové nastavenie marketingu detských produktov v praxi znamená, že v letákoch, inzerátoch,...
  • Februárová inflácia zrýchlila a po tretíkrát sa medziročne dostala na rekordných 15,4 %....
  • Aké sú negatívne trendy, ktoré ovplyvnili retail? Ako prvé asi každého napadne pandémia...

Katarína Matejovie, konateľka pre administratívu, Lidl Slovenská republika: Pandémia bola pre mňa formujúcou skúsenosťou

24. augusta 2021
Profily 0
2209
Katarína Matejovie, konateľka pre administratívu, Lidl Slovenská republika: Pandémia bola pre mňa formujúcou skúsenosťou

Práca súdnej exekútorky ju napriek dobrým finančným vyhliadkam nechytila za srdce, a tak sa rozhodla uplatniť ako firemná právnička. Po tom, čo si vyskúšala prácu v niekoľkých odvetviach, napokon zakotvila v maloobchode. „Pôsobenie v potravinárskej brandži beriem v profesionálnom zmysle ako širší spoločenský záväzok – zásobujeme Slovensko kvalitnými a dostupnými potravinami, popritom dbáme na spoločenskú zodpovednosť podnikania a snažíme sa urobiť všedný deň našich zákazníkov jednoduchším,“ hovorí konateľka Lidl Slovenská republika pre administratívu Katarína Matejovie.

Ako vyštudovaná právnička hľadala pred šiestimi rokmi nové profesionálne výzvy. Mala za sebou pozíciu samostatnej súdnej exekútorky, pôsobila v právnom poradenstve v obchodno-výrobnej strojárskej spoločnosti i v konzultantskej spoločnosti zameranej na IT. Zrazu sa však objavila pracovná ponuka z celkom iného odvetvia. „Keď som sa dozvedela, že v Lidli hľadajú nového vedúceho právneho oddelenia, hneď som vedela, že je to pozícia, o ktorú chcem zabojovať,“ spomína na začiatky v maloobchode konateľka reťazca pre administratívu Katarína Matejovie.

Prečítajte si tiež
Potraviny a nealkoholické nápoje po piatich mesiacoch opäť zdraželi

Ako pokračuje, poznala niekoľko ľudí zvnútra spoločnosti a tí jej svojho zamestnávateľa opísali ako dobre fungujúcu firmu s efektívnymi procesmi. „Lidl už vtedy patril medzi top trojku maloobchodníkov s potravinami na Slovensku a ja som chcela byť súčasťou veľkej nadnárodnej firmy, v ktorej budem môcť profesionálne rásť,“ hovorí.

To sa jej aj podarilo. V nemeckom diskonte začínala na pozícii vedúcej právneho úseku a compliance. V rámci Lidlu pôsobila aj v Grécku, Španielsku či Poľsku, kde si rozšírila skúsenosti z oblasti finančného riadenia spoločnosti. Takmer pred dvomi rokmi v Lidli na Slovensku prebrala zodpovednosť za rezort administratívy a ako konateľka zodpovedá za IT, financie, účtovníctvo, dane, controlling, právne oddelenie a compliance, internú revíziu, procesné a projektové riadenie.

Prečítajte si tiež
Pivovar Budvar má aj napriek koronakríze za sebou úspešný rok

Katarína Matejovie hovorí, že z profesionálneho hľadiska je pre ňu pôsobenie v maloobchode spoločenským záväzkom – zásobovať spotrebiteľov kvalitnými a dostupnými potravinami a popritom dbať na spoločenskú zodpovednosť podnikania. Ako spotrebiteľka sa zas snaží dbať na kvalitu potravín, ktoré konzumuje, a na vyváženosť stravy. Informuje sa, odkiaľ potraviny, ktoré nakupuje, pochádzajú a aké výživové hodnoty obsahujú. Samotný nákup potravín v predajni musí byť pre ňu jednoduchý – chce nájsť všetko na jednom mieste, nakúpiť rýchlo a pri dobrom pomere kvality a ceny. „V mojom jedálničku sa nachádzajú najmä čerstvá zelenina a ryby, ale musím sa priznať, že mám slabosť na sladké,“ smeje sa.

V poslednom období bola ňu formujúcou pracovnou skúsenosťou určite pandémia. „V administratíve sme si hneď určili kritické procesy, ktoré boli nevyhnutné na udržanie plynulej prevádzky našej spoločnosti, ako zabezpečenie fungujúcich IT systémov, práce z domu pre administratívne pozície, včasné platenie faktúr našim dodávateľom či kvalitné analýzy dát a reporting,“ vysvetľuje. Z administratívy tiež koordinovali hygienické a organizačné opatrenia naprieč celou firmou – v predajniach, skladoch aj filiálkach.

Ale ako sa hovorí, všetko zlé je na niečo dobré a pandémia v Lidli urýchlila a posmelila niektoré aktivity. „Mnohé činnosti sa nám v administratíve podarilo zdigitalizovať alebo zautomatizovať v rekordnom čase. A to aj také, pri ktorých sme predtým detailne počítali, či sa nám to z finančnej stránky oplatí,“ konštatuje Katarína Matejovie. Podľa jej slov napokon zavážilo, že zautomatizovaný proces nie je ovplyvnený výpadkom ľudských zdrojov a zamestnancom vytvára priestor, aby sa venovali činnostiam s vyššou pridanou hodnotou. Významným aspektom práce manažérov sa v kritickom období stala aj starostlivosť o tím z pohľadu medziľudských vzťahov a psychickej pohody. Čo bolo obzvlášť v online priestore, v ktorom administratívni zamestnanci zväčša fungovali, oveľa náročnejšie.

V modernom svete však k digitalizácii smerujú všetky aktivity. Dokonca aj predaj potravín, ktorý sa pomaly, ale isto udomácňuje aj vo virtuálnom priestore. V rámci celej Európy vidieť, že jeho podiel pomaly rastie, ale stále sa rádovo pohybuje len v jednotkách percent. Na Slovensku je podiel rýchloobrátkového tovaru predaného v online priestore v objeme niečo vyše 1 %, v Maďarsku 2 % a v Česku o niečo viac ako 3 %. „Očakávam, že tento pozvoľný rastový trend bude pokračovať, ale zároveň si myslím, že zákazníci si potraviny aj naďalej budú kupovať prevažne v kamenných predajniach,“ konštatuje konateľka.

Katarínu Matejovie jej práca stopercentne napĺňa, a preto neuvažuje o akejkoľvek zmene. Ako hovorí, stále je kam sa posúvať a to je pre ňu znakom, že práca má zmysel. „Veľmi ma baví dynamika maloobchodu. Každý deň čelíme novým výzvam, snažíme sa zaujať zákazníkov, zároveň hľadáme spôsoby, ako zefektívňovať naše procesy, motivovať, rozvíjať a starať sa o našich zamestnancov,“ uvádza. Práca s ľuďmi ju baví najviac a za svoje najväčšie potešenie označuje, keď vidí svojich zamestnancov rásť. Na druhej strane sa jej ťažko hľadá niečo, čo by ju v práci vyslovene nebavilo. „Avšak určite by pomohlo menej administratívnej záťaže pre podnikateľov, zrýchlenie stavebných konaní, ale aj vo všeobecnosti partnerskejší prístup zo strany štátnych orgánov pri riešení výziev podnikateľského prostredia,“ dodáva.

Čísla

37 rokov

6 rokov v maloobchode

Záľuby: turistika, bicyklovanie a knihy

Pracovný deň Kataríny Matejovie

Dvakrát do týždňa chodievam ráno cvičiť. Je to pre mňa vzhľadom na sedavú povahu práce v kancelárii nevyhnutnosť a táto aktivita mi počas pandémie veľmi chýbala. Po príchode do práce začínam vždy kontrolou finančných ukazovateľov za predchádzajúci deň a toho, čo ma v daný deň čaká – väčšinou sú to pracovné stretnutia s mojimi manažérmi úsekov alebo kolegami, externými partnermi, prípadne s kolegami z iných krajín alebo z centrály v Nemecku. V súčasnosti mám osobné verzus online stretnutia v pomere asi 50 na 50. Vždy si nájdem čas na obed, v rámci ktorého je priestor aj na neformálne rozhovory s kolegami. Večer trávim väčšinou doma rešeršou politického a spoločenského diania v domácich a zahraničných médiách, prípadne s dobrou knihou alebo podcastom. V týchto letných mesiacoch sa vrátia určite aj večerné posedenia s priateľmi a rodinou.

Tatiana Kapitánová, tatiana.kapitanova@atoz.sk

Súvisiace články:

Potraviny a nealkoholické nápoje po piatich mesiacoch opäť zdraželi Pivovar Budvar má aj napriek koronakríze za sebou úspešný rok Pandémia ukázala na výhody práce v obchode Nové opatrenia majú podľa SAMO nedostatky, upozorňujú tiež na problémy s testovaním zamestnancov

Odporúčame

 

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera