logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...
  • Väčšina maloobchodných reťazcov nebude už o dva roky predávať vajcia, ktoré zniesli sliepky...

V Bratislave sa nakupuje najviac od vypuknutia pandémie

18. augusta 2021
Správy 0
843
V Bratislave sa nakupuje najviac od vypuknutia pandémie

Počas letných mesiacov sa každoročne menia aj nákupné preferencie spotrebiteľov. Platí to aj pri zákazníkoch z Bratislavského kraja, ktorý sa vyznačuje najvyššou kúpnou silou obyvateľov a zároveň najväčšou koncentráciou obchodov a služieb. Na aké tovary a služby míňajú v lete obyvatelia hlavného mesta SR viac peňazí ako počas iných mesiacov roka? K aktuálnej situácii sa vyjadrila analytička spoločnosti Wood & Company Eva Sadovská, ktorá sa vo svojej analýze venovala letnému nakupovaniu Bratislavčanov.

Počas letných mesiacov sa mapa Slovenska „zazelenala“. Vďaka najbezpečnejšej farbe na covidových semaforoch tak spotrebitelia opäť fyzicky navštevujú obľúbené obchody či prevádzky služieb. V prípade Bratislavčanov dokonca apetít po nákupoch dosiahol v júli 2021 svoj strop, nakoľko bol najvyšší od vypuknutia pandémie. Väčšina bratislavských domácností (až 76 %) v júli plánovala zvýšiť svoje výdavky, alebo ich ponechať na úrovni ako vlani. Naopak, minúť menej ako pred rokom plánovalo iba 24 % opýtaných. Vyplynulo to z aktuálneho prieskumu spoločností Datamara MNForce „Spotrebiteľská nálada: Vplyv Covid-19“, ktorý sa uskutočnil v júli 2021 na vzorke 300 respondentov z Bratislavského kraja. Len pre porovnanie, v čase lockdownu (t. j. zatvorených obchodov a prevádzok služieb) znížilo svoje výdavky viac ako 40 % bratislavských domácností. Podľa výsledkov prieskumu sa zároveň v júli znížil aj podiel takých domácností z Bratislavy a okolia, ktoré posúvajú nákupy na neskôr – napríklad o niekoľko týždňov.

Prečítajte si tiež
Nakupovanie v Bratislave ožíva

Bratislavčania míňajú najmä na zmrzlinu, ovocie a nápoje

Nákupné preferencie zákazníkov, vrátane Bratislavčanov, sú počas prázdnin iné v porovnaní s ostatnými mesiacmi roka. Potvrdzujú to aj výsledky prieskumu Datamar a MNForce. Podľa prieskumu je najčastejšie uvádzaným tovarom, ktorý Bratislavčania preferujú v lete viac ako inokedy, zmrzlina a to s podielom 19 %. Nasleduje  vyšší záujem o ovocie a zeleninu s podielom 13 %. Rovnako vysoký podiel na úrovni 13 % bol evidovaný aj v prípade nápojov. Počas prázdnin ale obyvatelia hlavného mesta a okolia míňajú viac oproti iným mesiacom taktiež na letné oblečenie, dovolenky, kúpaliská, reštaurácie či jedlo ako také. Ich podiely sa pohybujú v rozpätí 5 – 9 %.

Prečítajte si tiež
Výdavky na produkty hygieny rúk medziročne vzrástli

Súvisiace články:

Nakupovanie v Bratislave ožíva Výdavky na produkty hygieny rúk medziročne vzrástli Zákazníci nakupujú spontánne, predávajú najmä schopnosti predajcov Ako pandémia zmenila finančné správanie Slovákov?

Odporúčame

 

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera