logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Nová predajňa v Záhorskej Bystrici pri Bratislave je spomedzi prevádzok Kauflandu jediná svojho...
  • Škandinávsky nábytkársky reťazec IKEA na slovenskom trhu znižuje ceny sortimentu naprieč...
  • Pre veľký záujem zákazníkov o slovenskú divinu reťazec Tesco rozširuje jej ponuku po troch...
  • Štvrtý ročník tejto unikátnej konferencie sa uskutoční 17. októbra v Hoteli Bratislava****....

V Bratislave sa nakupuje najviac od vypuknutia pandémie

18. augusta 2021
Správy 0
939
V Bratislave sa nakupuje najviac od vypuknutia pandémie

Počas letných mesiacov sa každoročne menia aj nákupné preferencie spotrebiteľov. Platí to aj pri zákazníkoch z Bratislavského kraja, ktorý sa vyznačuje najvyššou kúpnou silou obyvateľov a zároveň najväčšou koncentráciou obchodov a služieb. Na aké tovary a služby míňajú v lete obyvatelia hlavného mesta SR viac peňazí ako počas iných mesiacov roka? K aktuálnej situácii sa vyjadrila analytička spoločnosti Wood & Company Eva Sadovská, ktorá sa vo svojej analýze venovala letnému nakupovaniu Bratislavčanov.

Počas letných mesiacov sa mapa Slovenska „zazelenala“. Vďaka najbezpečnejšej farbe na covidových semaforoch tak spotrebitelia opäť fyzicky navštevujú obľúbené obchody či prevádzky služieb. V prípade Bratislavčanov dokonca apetít po nákupoch dosiahol v júli 2021 svoj strop, nakoľko bol najvyšší od vypuknutia pandémie. Väčšina bratislavských domácností (až 76 %) v júli plánovala zvýšiť svoje výdavky, alebo ich ponechať na úrovni ako vlani. Naopak, minúť menej ako pred rokom plánovalo iba 24 % opýtaných. Vyplynulo to z aktuálneho prieskumu spoločností Datamara MNForce „Spotrebiteľská nálada: Vplyv Covid-19“, ktorý sa uskutočnil v júli 2021 na vzorke 300 respondentov z Bratislavského kraja. Len pre porovnanie, v čase lockdownu (t. j. zatvorených obchodov a prevádzok služieb) znížilo svoje výdavky viac ako 40 % bratislavských domácností. Podľa výsledkov prieskumu sa zároveň v júli znížil aj podiel takých domácností z Bratislavy a okolia, ktoré posúvajú nákupy na neskôr – napríklad o niekoľko týždňov.

Prečítajte si tiež
Zákazníci nakupujú spontánne, predávajú najmä schopnosti predajcov

Bratislavčania míňajú najmä na zmrzlinu, ovocie a nápoje

Nákupné preferencie zákazníkov, vrátane Bratislavčanov, sú počas prázdnin iné v porovnaní s ostatnými mesiacmi roka. Potvrdzujú to aj výsledky prieskumu Datamar a MNForce. Podľa prieskumu je najčastejšie uvádzaným tovarom, ktorý Bratislavčania preferujú v lete viac ako inokedy, zmrzlina a to s podielom 19 %. Nasleduje  vyšší záujem o ovocie a zeleninu s podielom 13 %. Rovnako vysoký podiel na úrovni 13 % bol evidovaný aj v prípade nápojov. Počas prázdnin ale obyvatelia hlavného mesta a okolia míňajú viac oproti iným mesiacom taktiež na letné oblečenie, dovolenky, kúpaliská, reštaurácie či jedlo ako také. Ich podiely sa pohybujú v rozpätí 5 – 9 %.

Prečítajte si tiež
Ako pandémia zmenila finančné správanie Slovákov?

Súvisiace články:

Zákazníci nakupujú spontánne, predávajú najmä schopnosti predajcov Ako pandémia zmenila finančné správanie Slovákov?

Odporúčame

Samoška

Komerčná prezentácia

Orbico

Distribútor pre 21. storočie – komplexná starostlivosť o značku

Orbico CZ&SK je distribútor, ktorý sa dokáže prispôsobiť modernej dobe a nielen to, dokáže predpovedať vývoj trendov a prispôsobiť sa neočakávaným zmenám a nepredvídateľným situáciám. Prepája značky so spotrebiteľmi, ponúka holistický prístup zameraný na konkrétne cieľové skupiny, pokrýva všetky kanály a využíva moderné systémy. Okrem klasickej B2B distribúcie pracuje aj s B2C platformami, takže dokáže […]
Playmobil

Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia povzbudzuje malé deti k väčšej aktivite

Pre deti vo veku 1 – 4 rokov: PLAYMOBIL 1.2.3: 71325 Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia  Poslaním PLAYMOBIL 1.2.3 je cielene povzbudzovať batoľatá k hre a inšpirovať deti i rodičov. Vďaka jedinečnému konceptu učebných úrovní, ktorý nie je založený len na veku, ale na vývojovom stupni dieťaťa, je možné učiť sa a […]
INOFEST

Festival inovácií INOFEST mieri do Prešova

INOFEST je festival inovácií, ktorý už štvrtý rok organizuje so svojimi členmi a partnermi združenie INOVATO.  V roku 2023 prichádza podujatie prvýkrát na východné Slovensko, čím chce poskytnúť príležitosť členom a partnerom prezentovať svoje firmy, hľadať biznisové príležitosti, ako aj prispieť k rozvoju inovačného ekosystému. Festival je miestom, kde sa stretávajú experti z firiem, zástupcovia štátnej […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

21. 9. 2023, kongres Pharma Profit, Olomouc

17. 10. 2023, Plant-Powered Perspectives, Bratislava

19. – 20. 10. 2023, kongres Obalko, Praha

23. 11. 2023, POPAI Day, Praha

Profily

Sme úplne obyčajné potraviny. S prívlastkom BIO

16. augusta 2023

Albena Georgievová, prevádzková riaditeľka, Billa Slovensko: Každá privátna značka má svoju misiu

15. augusta 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera