
Obchodný reťazec Tesco upravuje svoju ponuku nákupných tašiek. Tony odpadu, ktoré reťazec ročne vyprodukuje, teraz získajú nové využitie. Odpad z vlastných prevádzok použije na výrobu plastových nákupných tašiek. Spoločnosť vyzýva zákazníkov k ich opakovanému využívaniu.
Tesco prichádza s dôležitou zmenou. Upravuje ponuku svojich nákupných tašiek. Od júla tohto roka nahrádza jednorazové plastové tašky zlepšenou alternatívou, ktorá sa dá lepšie recyklovať a zákazníkom poslúži dlhšie. Minimálne 20 % materiálu, z ktorého sú vyrobené, pochádza z recyklovaného plastu z Tesca. Zároveň sú hrubšie, aby sa dali použiť opakovane a odniesli aj ťažší nákup (zdvojnásobená maximálna nosnosť na 15 kg). Vďaka ich lepšej odolnosti Tesco očakáva, že sa v jeho stredoeurópskych predajniach predá o približne 22 miliónov kusov tašiek ročne menej, a tak prispeje k znižovaniu množstva odpadu a jeho negatívneho vplyvu na planétu.
Zákazníci preferujú udržateľné produkty
„Produkty vyprodukované udržateľným spôsobom vrátane nákupných tašiek sú zákazníkmi čoraz viac preferované. Nové nákupné tašky v obchodoch Tesca v plnom rozsahu zodpovedajú našej stratégii trvalej udržateľnosti – používaním odpadu, ktorý sami produkujeme, a jeho využitím na nové produkty uzatvárame takzvanú recyklačnú slučku. Zaviazali sme sa, že do roku 2025 budú naše obaly na 100 % recyklovateľné – k naplneniu tohto cieľa prispejú aj nové nákupné tašky. Sú omnoho hrubšie, a preto sa dajú použiť viacnásobne, čo zodpovedá nášmu záväzku smerom k opätovnému používaniu a maximálnemu zhodnoteniu materiálov,“ uviedol Martin Kuruc, generálny riaditeľ Tesca na Slovensku.
Tesco na taškách v rámci informácií pre spotrebiteľov uvádza množstvo recyklovaného materiálu, z ktorého boli vyrobené, a symbol recyklačného trojuholníka. Reťazec zákazníkov povzbudzuje, aby ich používali čo najviac, ideálne opakovane, a po skončení životnosti tašku jednoducho vyhodili do príslušnej nádoby na triedený odpad, pretože je 100 % recyklovateľná.
Obalový materiál v recyklačnej slučke
Predstavenie nových nákupných tašiek v Tescu uvítala aj Petra Csefalvayová z Inštitútu cirkulárnej ekonomiky: „Jednoznačne ide o krok správnym smerom. Najlepšou cestou, ako dosiahnuť znižovanie plastového odpadu v životnom prostredí, je zvyšovanie obsahu recyklátu v každom výrobku a čo najvyššia miera jeho opakovaného použitia. Je potrebné, aby každý zákazník pochopil, že aj on má vo svojich rukách nástroj na znižovanie množstva odpadu, nezobrať si šesť tašiek, ale jednu, vybrať si tú, ktorá mu poslúži dlhšie, a keď doslúži, môže byť zrecyklovaná.“
Dlhodobou ambíciou maloobchodného reťazca je zapojiť všetok použitý obalový materiál do recyklačnej slučky v súlade so zásadami obehovej ekonomiky a recyklovať ho na nové obaly. Tesco už dnes predáva papierové tašky a vrecia do odpadkových košov vyrobené z vlastného odpadu.