logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Diskont Lidl má na Slovensku aktuálne 174 predajní, poslednú otvoril v Martine. Ide o štvrtý...
  • Nové automatizované predajne Coop 24/7 pribudli v Šuranoch a Sládkovičove. Táto správa si v...
  • V posledných rokoch sme svedkami dynamického rozvoja predajných konceptov, ktoré prepájajú...
  • Domáci reťazec Coop Jednota získal v súťaži Mastercard Obchodník roka 2024 ocenenie v kategórii...

Katarína Droppová: Viete, čo je to fygitálny obchod?

6. augusta 2021
Blog 0
1825
Katarína Droppová: Viete, čo je to fygitálny obchod?

Je to tak. Ako sa muži líšia od žien vizuálne, rovnako rozdielne sa stále správajú aj v nakupovaní. Najnovšie prieskumy ukazujú, že kým pre ženy je stále dôležité vyskúšať si tovar alebo sa o ňom dozvedieť viac, pre mužov je dôležitá rýchlosť – teda možnosť mať ho čím skôr doma. Obe pohlavia sa však zhodujú – prím by mala hrať ekológia.

Časy, keď sa rodiny vybrali do obchodov a túlali sa nimi dovtedy, kým nenarazili na všetko, čo do domácnosti potrebovali, sú už nenávratne preč. Spotrebitelia aktuálne uprednostňujú úsporu času, ale tiež zážitky.

Uľahčite to svojim zákazníkom

Doba je rýchla, a preto aj zákazníci bez rozdielu pohlaví očakávajú, že sa o vašej ponuke dozvedia čo najrýchlejšie a všetko. Je preto dôležité mať nielen prehľadnú webovú stránku, ale nerobiť ani tajnosti o cene produktov, či o ich vrátení, priebehu reklamácie a termíne dodania.

Podľa prieskumu spoločnosti Uberall, viac ako 80 % spotrebiteľov tiež uvádza, že sú pre nich dôležité platby online. Až štyria z desiatich povedali, že sa častejšie vrátia do obchodov alebo reštaurácií, ktoré ponúkajú bezkontaktné platby. Pandémia tiež zmenila očakávania spotrebiteľov o bezprostrednosti reakcií zákazníckych služieb. Až 80 % opýtaných uviedlo, že možnosť napísať firme správu cez mail, sms alebo sociálne siete je pre nich veľmi dôležitá. Aj preto čoraz viac predajní ponúka možnosť opýtať sa na poskytované služby, otváracie hodiny a ďalšie veci aj prostredníctvom online chatbotov, ktoré sú zákazníkom k dispozícii 24/7.

Navyše takmer 80 % zákazníkov si vyhľadáva informácie na webe a prostredníctvom Google skôr, ako navštívia predajňu a zrealizujú nákup. Rovnako si čítajú aj recenzie miestnych sprievodcov, ktoré začal práve Google vo väčšej miere podporovať, preto by ste nemali zabudnúť ani na prezentáciu týmto smerom.

Nákupné správanie mužov a žien sa líši

Aj napriek tomu, že online nakupovanie nebolo nikdy jednoduchšie, ukazuje sa, že sa nájde stále dosť zákazníkov, ktorí preferujú kamenné predajne.  A tu sú práve zjavné rozdiely medzi ženami a mužmi.

Vidieť, dotýkať sa a tiež cítiť a vyskúšať si výrobky je dôležité aj napriek pandémii pre viac ako 65 % žien, ako vyplynulo zo Štúdie spotrebiteľského správania. Práve tieto atribúty sú jasným benefitom oproti digitálnemu predaju. Je preto len na obchodníkoch, ako tieto nákupy svojim zákazníčkam čo najviac spríjemnia a urobia z nich skvelý zážitok.

Silnejšie pohlavie nezaprelo v sebe túžbu po okamžitom uspokojení, a preto je pre takmer 60 % mužov veľmi dôležitá možnosť mať tovar čím skôr doma. Takmer 35 % spotrebiteľov mužského pohlavia tiež uvádza, že si vyberajú e-shopy z dôvodu jednoduchého vrátenia tovaru.

Mladšia generácia vo veku od 18 do 24 rokov (62 %) zase uvádza ako benefit obchodu širokú ponuku tovaru a tiež trendové vychytávky, ktoré môžu byť aj vo vyššej cenovej kategórii. Aj pre nich je však dôležitá rýchlosť dodania tovaru.

Myslia zákazníci na životné prostredie?

Jednoznačná odpoveď je áno. Spotrebitelia všetkých vekových skupín chcú, aby boli značky a maloobchodníci ekologickejší a zameriavali sa na trvalú udržateľnosť. Spotrebitelia z mladších vekových kategórií však ešte vo väčšej miere preferujú eko značky. Podľa prieskumu First Insight až 62 % spotrebiteľov generácie Z uprednostňuje nákup od značiek, ktoré sa správajú trvalo udržateľne.

Čo z toho teda vyplýva pre obchodníkov? Ak máte kamenné predajne aj e-shop, ponúknite svojim zákazníkom fygitálny obchod – teda to naj z fyzického (kamenného) aj z digitálneho online predaja. Ak máte len jeden kanál, zamerajte sa na to, aby ste zákazníkom ponúkli to, čo od vás očakávajú a tým najlepším možným spôsobom. A nezabudnite pritom na ekologickú stránku svojich produktov – pretože táto téma sa dostáva jednoznačne do popredia.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Zaregistrujte sa teraz na Free From Specialty Food & Wine 2025 vo Viedni

Registrácia na Free From Specialty Food & Wine 2025 je teraz otvorená, ide o poprednú B2B výstavu v Európe pre zdravé, bezalergénne, vegánske, rastlinné a špecializované potraviny a nápoje. Podujatie sa uskutoční 17. a 18. júna 2025 vo Viedni v Rakúsku. Tento dvojdňový event privíta viac ako 5 000 odborníkov z oblasti potravín, vrátane maloobchodníkov, […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

15. 5. 2025, galavečer Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka, Bratislava

Laboratórium automatizácie otvorené: kongres Eastlog 2025 namieša ten správny kokteil

Desať najlepších udržateľných prípadových štúdií z Česka a Slovenska bude predstavených na aprílovom Sustainability Summite

20. – 21. 5. 2025, veľtrh PLMA’s World of Private Label, Amsterdam

27. – 31. 5. 2025, Thaifex – Anuga Asia, Bangkok

Profily

Obchod očami Matúša Šutku, vedúceho regionálnych expanzných kancelárií spoločnosti Lidl Slovenská republika: Najmenší obchod máme v Terchovej

6. mája 2025

Obchod očami Renáty Peťovskej, riaditeľky sekcie obchodu a rozvoja maloobchodnej siete Coop Jednoty Slovensko: Značka Tomu ver prináša potraviny pre všetkých

7. apríla 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok