logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Aj keď si výroba a udržiavanie domáceho kvásku našli svojich priaznivcov už pred mnohými rokmi,...
  • Po pol roku fungovania zálohového systému sa od 1. júla 2022 na Slovensku končí prechodné...
  • Finančná správa zverejnila novú aplikáciu Virtuálna registračná pokladnica 2 (VRP 2) na...
  • Služobný telefón či možnosť pracovať z domu sú dnes už bežné benefity, ktoré ponúkajú mnohí...

Tesco spája sily so Svetovým fondom na ochranu prírody

30. júla 2021
Správy 0
552
Tesco spája sily so Svetovým fondom na ochranu prírody

Svetový fond na ochranu prírody (WWF) a obchodný reťazec Tesco prinášajú správu o partnerstve, ktorého cieľom je podpora udržateľnosti pri nakupovaní v Česku, Maďarsku a na Slovensku.

Spôsob, akým produkujeme, distribuujeme a konzumujeme potraviny, tvorí významnú časť našej ekologickej stopy. Potraviny sa stávajú najväčším zdrojom emisií skleníkových plynov a ich produkcia je do veľkej miery zodpovedná za stratu biodiverzity a biotopov. Tretina všetkého vyprodukovaného jedla končí ako odpad. Podľa práve zverejnenej spoločnej štúdie Tesca a WWF „Driven to Waste“ potraviny, ktoré sa nikdy nedostanú na stôl spotrebiteľov, sú zodpovedné až za 10 % globálneho objemu emisií skleníkových plynov. To je takmer dvojnásobok ročných emisií vyprodukovaných autami v USA a Európe.

Problém číslo jeden je potravinový odpad

Podľa tejto správy zverejnenej minulý týždeň končí až 1,2 miliardy ton potravín ročne ako odpad priamo na farmách v porovnaní s 931 miliónmi ton, ktoré takto končia v maloobchode a u spotrebiteľov. Správa upozorňuje na to, že potravinový odpad je zodpovedný nielen za emisie, ale aj za spotrebu vody v objeme 304 miliónov olympijských bazénov a na jeho produkciu potrebujeme pôdu s rozsahom väčším ako celý Indický polostrov. V strednej a východnej Európe je až 61,5 % prirodzených biotopov ovplyvnených poľnohospodárstvom.

Udržateľnejšie možnosti nakupovania

Pre tieto dôvody Tesco a WWF spájajú sily, aby priniesli zmenu stravovacích návykov, podporili zdravie spotrebiteľov a zmiernili environmentálny dosah našej produkcie a spotreby potravín. „Náš systém produkcie potravín sa spolieha na prírodu, ale príroda má problém. Doslova spotrebúvame budúcnosť – a spôsob, akým produkujeme a konzumujeme potraviny, má na tom veľký podiel. Vítam preto spoluprácu s jedným z najväčších maloobchodných reťazcov v Maďarsku, na Slovensku a v Českej republike, ktorého cieľom je zmena smerom k udržateľnejším a tiež zdravším možnostiam nakupovania v týchto krajinách,“ hovorí Andreas Beckmann, riaditeľ WWF pre strednú a východnú Európu.

Matt Simister, generálny riaditeľ spoločnosti Tesco pre strednú Európu, dopĺňa: „Je pre nás potešením spolupracovať s organizáciou s takou mierou odbornosti, zanietenia a dôveryhodnosti, akú má WWF. Zdieľame túžbu znížiť vplyv potravinárskeho priemyslu na planétu a prispieť k zmene, ktorá bude smerovať k udržateľnejšej konzumácii a produkcii. Potraviny sú základom nášho zdravia a zdravia našej planéty a naši zákazníci od nás očakávajú pomoc pri riešeniach. Naše partnerstvo s WWF pomôže zvyšovať povedomie a podnecovať dopyt po udržateľných rozhodnutiach vo všetkých úrovniach potravinového reťazca.“

Čo je cieľom partnerstva?

Partnerstvo Tesca a WWF sa zameria na tri kľúčové oblasti. Patrí medzi ne zvyšovanie povedomia zamestnancov tesca o úlohe, ktorú môžu zohrať pri znižovaní vplyvu akvitít biznisu na životné prostredie, povzbudzovanie záujmu a povedomia zákazníkov o tejto problematike a napokon spolupráca s dodávateľmi a partnermi. Jej cieľom je zvyšovanie povedomia o čo možno najlepších riešeniach v oblasti udržateľnej produkcie zdravých potravín pre zákazníkov.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

CHEP

Paletový pooling CHEP: Efektívny systém s jasnými pravidlami

Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak áno, narazili ste na prepravnú platformu, ktorá patrí do paletového fondu spoločnosti CHEP. Paletový pooling je systém zdieľania a opätovného používania prepravných alebo displejových paliet, ktorý predstavuje efektívne a udržateľné riešenie pre firmy, ktoré sa rozhodli zadať správu svojich paletových […]
Káva Nestlé

Káva ako pomocník pre zvýšenie tržieb

Viete, že káva vám môže pomôcť navýšiť zisk a prilákať nových zákazníkov? Káva nie je len výborný pomocník pri nadväzovaní komunikácie, ale aj druhá najobchodovateľnejšia komodita, ktorej obľuba každoročne rastie. Boli doby, kedy ste na kávu narazili iba v kaviarňach, hoteloch a reštauráciách. Dnes už na ňu narazíte prakticky všade. Je to predovšetkým pochutina, a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera