logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Kamenné predajne sú mŕtve a budúcnosť maloobchodu patrí do online priestoru. Vlna e-shopov...
  • Presne rok po poklepaní základného kameňa otvára Billa nové logistické centrum v Seredi s...
  • Mesiac a pol po otvorení tridsiatej predajne Kraj v Petržalke na Nobelovom námestí spoločnosť...
  • Technologicko-logistická spoločnosť DODO, ktorá zabezpečuje logistiku poslednej míle, zahájila v...

Plzeňský Prazdroj skončí s pivnými PET fľašami

29. júna 2021
Správy 0
1145
Plzeňský Prazdroj skončí s pivnými PET fľašami

Spoločnosť Plzeňský Prazdroj definitívne skončí s pivnými PET fľašami o rok skôr a vďaka novej stratégii udržateľnosti v tomto smere zbavila Slovensko viac ako 500 ton plastu. Zosilňuje svoje zameranie aj na vratné fľaše či percento recyklátu v plechovkách. Spoločnosť sa zaoberá nielen tým, v čom pivo predáva, ale aj tým, čo sa s obalmi deje potom, keď ich spotrebiteľ využije.

V minulom roku distribuoval Plzeňský Prazdroj Slovensko takmer 45 % objemu všetkých nápojov vo vratných obaloch, vďaka čomu tak vo vratnom obale predal každé druhé pivo. Nedávne prieskumy pivovarníkov potvrdili, že Slováci postupne prechádzajú k udržateľnému životnému štýlu, pričom takmer 58 % z nich deklarovalo, že uprednostňuje práve zálohované obaly pred jednorazovými.

Prečítajte si tiež
Plzeňský Prazdroj tento mesiac definitívne končí s pivom v plaste

Každý z obalov jeho cieľová skupina preferuje z iných dôvodov. „V prípade vratných sklenených fliaš až 65 percent opýtaných, ktorí aspoň raz mesačne kupujú pivo v predajniach, oceňuje, že ide o vratný obal, ktorého kúpou nevzniká zbytočný odpad. Viac ako polovica vníma ako prínos to, že sklo je materiál, ktorý sa dá dobre recyklovať. Pri plechovkách, po ktorých spotrebitelia siahajú najviac, až 60 percent vníma ako benefit ich váhu.

PET fľaše zase viac ako polovica respondentov označuje ako praktické kvôli opakovanému uzatváraniu, avšak až 61 percent opýtaných ako hlavnú nevýhodu uvádza, že predstavujú odpad, ktorého sa treba zbaviť,“ približuje pohľad Slovákov na jednotlivé typy obalov Pavlína Kalousová, riaditeľka firemných vzťahov a komunikácie zodpovedná za udržateľný rozvoj Prazdroja. Pivné PET fľaše navyše technologicky nie je možné opätovne recyklovať opäť na fľašu, a nie sú tak v súlade s dlhodobým cieľom spoločnosti používať iba plne cirkulárne, teda znovupoužiteľné alebo plne recyklovateľné obaly.

Prečítajte si tiež
Správca zálohového systému naplno rozbieha projekt zavedenia zálohovania

Vratné sklenené fľaše na vzostupe

V Plzeňskom Prazdroji Slovensko už vlani, počas pandémie, ktorá všetkých Slovákov presmerovala takmer výlučne k baleným variantom piva, aktívne približovali spotrebiteľom vratné sklenené fľaše ako voľbu najviac šetrnú k prírode. Zo všetkých typov baleného piva majú najnižšiu uhlíkovú stopu a opätovne sa jedna fľaša v Prazdroji použije až 17-krát. „Podľa našej internej štúdie medzi ľuďmi, ktorí konzumovali niektorú zo značiek Pilsner Urquell, Šariš, Gambrinus alebo Veľkopopovický Kozel, sú vratné sklenené fľaše najobľúbenejšie vo vekovej kategórii 50 – 65 rokov, ktorá si návyk na pivo vo fľaši nesie historicky so sebou. Ich skóre spokojnosti je na úrovni 95 zo 100. Hneď za nimi je kategória, ktorú môžeme označiť aj ako „ich deti“, a teda ľudia vo veku 18 – 34 rokov, kde je skóre spokojnosti s vratnými fľašami 91. Generácia 35 – 49 má najsilnejší príklon zase k plechovkám,“ vysvetľuje David Kovář, obchodný riaditeľ pre maloobchod a obchodné reťazce zo spoločnosti Plzeňský Prazdroj Slovensko.

Zdroj: Plzeňský Prazdroj SK

Cirkularite obalov svitá na lepšie časy

Aktuálny spoločenský trend potvrdzuje aj etnologička Katarína Nádaská: „Je možné, že vplyv návykov zo strany rodičov v kombinácii s ekologickým zmýšľaním mladej generácie bude naďalej posilňovať.  Trend, ktorý sledujeme v posledných rokoch a ktorý včlenil ekológiu do nápojového, a teda aj pivného sveta, tak významne nahráva plánovanému vytvoreniu nového zálohového systému pre ďalšie typy obalov. Prelom generácií X a Y, teda ľudia, ktorí dospievali v 90. rokoch a majú silnejší vzťah plechovkám, tiež predznačuje, že cirkularite obalov svitá na lepšie časy. Je to veľmi dôležitý krok k ochrane prírody. Zálohovaním fliaš a plechoviek sa Slovensko pridáva k celosvetovému trendu a potrebe ochrany prírody,“ sumarizuje Katarína Nádaská.

Jednou z hlavných priorít spoločnosti sú obaly, pričom cieľom je mať všetky do roku 2030 plne cirkulárne, čiže znovu použiteľné alebo recyklovateľné. „Uvedomujeme si, že byť lídrom znamená robiť aktívne konkrétne kroky už teraz, preto sme vlani významne podporovali vratné sklenené fľaše, ktoré rástli v objemoch nad očakávania o 17 percent. Darí sa nám aj pri odchode od pivných PET fliaš a vyvíjame nemalé úsilie, aby sme pivo v týchto obaloch prestali na Slovensku predávať už na konci tohto roka, čiže o rok skôr, ako sme pôvodne plánovali. Tiež navyšujeme podiel recyklátu v našich plechovkách, aktuálne sme na priemernej úrovni 40 – 50 percent,“ zhŕňa Martin Grygařík, obchodný riaditeľ Plzeňského Prazdroja Slovensko.

Väčšina spotrebiteľov je o fungovaní zálohovania informovaná

Práve PET fľaše a plechovky budú o pol roka na Slovensku veľkou témou, a to pre spustenie zálohového systému. „Zálohový systém pre plechovky a PET fľaše je pre Slovensko krok správnym smerom a Prazdroj je do jeho budovania zapojený už od začiatku prostredníctvom Slovenského združenia výrobcov piva a sladu. Z našich údajov vyplýva, že už dnes 60 percent spotrebiteľov piva presne vie, ako bude systém fungovať a 30 percent o ňom aspoň počulo, len k 10 percentám sa informácia ešte nedostala,“ vysvetľuje Martin Grygařík. Podľa jeho slov čísla ukazujú, že ľudia vo všeobecnosti súhlasia s tým, že zálohovanie je dôležitým príspevkom k ochrane prírody.

Okrem toho, nový zálohový systém umožní, aby z použitej plechovky vznikla opäť plechovka, čo rovnako tak povedie k znižovaniu uhlíkovej stopy. Hliník sa dá totiž recyklovať do nekonečna bez zmeny parametrov, pričom plechovka z recyklátu má v závislosti od jeho podielu, až o 80 % nižšiu uhlíkovú stopu a na jej výrobu je spotrebovaných až o 95 % menej energie než u plechovky vytvorenej z panenského materiálu.

 

Súvisiace články:

Plzeňský Prazdroj tento mesiac definitívne končí s pivom v plaste Správca zálohového systému naplno rozbieha projekt zavedenia zálohovania Plzeňský Prazdroj má nového generálneho riaditeľa Kaufland spúšťa testovanie zálohovania nápojových obalov

Odporúčame

 

 

Komerčná prezentácia

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. 2. – 2. 3. 2023, EuroShop 2023, Düsseldorf, Nemecko

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Farm House

Marián Petrík, majiteľ, Farm House: Poctivé mäso zo Slovenska

1. októbra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera