logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
    • Michaela Hanáková
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Portál miestopredaja.sk v spolupráci so spoločnosťou ppm factum vyhlásil víťaza súťaže P.O.P....
  • Program Slovensko platí kartou od spoločnosti Visa je zameraný na podporu malých a stredných...
  • Správa, že spoločnosť Woolworth otvorila prvú predajňu na Slovensku v bratislavskom nákupnom...
  • V poslednom období reťazce skupiny Schwarz Lidl a Kaufland experimentujú s konceptom „tichých...

Katarína Droppová: Kedy sa vám oplatí spolupráca s influencermi?

24. júna 2021
Blog 0
1937
Katarína Droppová: Kedy sa vám oplatí spolupráca s influencermi?

Prezentovanie výrobkov prostredníctvom influencerov je veľmi populárne nielen na Slovensku. Človek, ktorý je sledovaný tisíckami fanúšikov, dokáže predstaviť benefity produktu ľudskou rečou aj pútavým štýlom. Sociálne siete sa tak stali klasickým komerčným predajným kanálom. Viete však, za čo platíte?

Podľa najnovších výskumov spoločnosti Go4Insight je najvyužívanejšou slovenskou sociálnou sieťou stále Facebook. Aspoň raz do mesiaca ho využíva 76 % Slovákov, denne je to okolo 55 %. Dokonca tínedžeri, ktorí využívajú aj iné siete, používajú Facebook na dennej báze najčastejšie spomedzi všetkých sociálnych sietí a rovnako často ako ľudia vo veku 20 – 29 rokov. Druhou sociálnou platformou je Youtube, ktorý aspoň raz do mesiaca využíva 78 % Slovákov a aspoň raz denne 31 %. Tretím v poradí je Instagram, ktorý využíva 42 % populácie SR, denne je to 22 %. Medzi mladými ľuďmi do 26 rokov využíva túto sieť až 80 %, v skupine nad 60 rokov len približne 10 % ľudí zo Slovenska.

Nemožno sa preto čudovať majiteľom a predajcom značiek, že sa rozhodnú použiť na propagáciu svojich výrobkov aj tieto komunikačné kanály a tých, ktorí sú na nich sledovaní. Podľa údajov Eurostatu sa počet podnikateľov využívajúcich možnosti sociálnych sietí za posledných osem rokov zdvojnásobil, pričom celosvetová pandémia tento trend ešte urýchlila. Zatvorením predajní sa presunula komunikácia do online priestoru a spolupráca s influencermi sa nevídane rozrástla.

Obľúbenejší neznamená vždy lepší

Ako však uvádza rozsiahla štúdia spoločnosti HypeAuditor, viac ako polovica (55 %) influencerov bola v roku 2020 zapojená do nejakej formy podvodov a falšovania na sociálnych sieťach. Dokonca až 45 % účtov na Instagrame je falošných.

Najviac previnilcov sa našlo medzi influencermi a celebritami, ktorí majú viac ako milión sledovateľov. Ide o také zvučné mená ako americká moderátorka a komička Ellen DeGeneres (odhľad 49 %) či futbalista Neymar (46 %). Keď sa pozrieme na slovenský trh, podozrivých fanúšikov má napríklad aj influencerka Zuzana Plačková. Najviac sa falšujú počty „Páči sa mi“ a komentárov, ktoré sú nakúpené zo spoločností zameraných na falošné kliky a podobné praktiky. Ak by ste chceli vedieť o tejto téme viac, pozrite si dokument na HBO s názvom Fake Famous. Bez servítky odhaľuje pozadie honby za „lajkmi“, slávou a peniazmi.

Naopak mikroinfluenceri s 1 000 – 5 000 fanúšikmi mali najmenší podiel podvodov. Dokážu presne osloviť svoje publikum a niekedy sú lepšou voľbou, pretože majú o 60 % väčší dosah ako veľkí, tzv. makroinfluenceri. Ich fanúšikovia majú reálny záujem o oblasť, v ktorej sú aktívni, sledujú ich dobrovoľne, a preto aj propagáciu prostredníctvom ich kanálov vnímajú prirodzenejšie.

Ako si vybrať správneho influencera?

Ako pri každom komunikačnom kanáli, aj tu je dôležité zamyslieť sa nad viacerými aspektmi spolupráce. Ide najmä o:

  • výber správnej sociálnej siete v nadväznosti na cieľovú skupinu, ktorú chcete osloviť;
  • vytypovanie influencera na základe jeho aktivít, komunikácie a prieniku s hodnotami a kľúčovými posolstvami vašej značky;
  • stanovenie si rozpočtu na spoluprácu a výsledkov, ktoré má táto spolupráca priniesť (nových zákazníkov, posilnenie dôveryhodnosti, interakcie a pod.)

Pri hľadaní vhodného influencera môžete využiť rôzne nástroje, ktoré vám o ňom poskytnú relevantné informácie. Samozrejme, ak na to nemáte kapacitu a radšej sa zveríte do rúk odborníkov, neváhajte osloviť komunikačnú agentúru, ktorá má s takýmto typom spoluprác skúsenosti.

Skutočne potrebujete influencera?

Schopnosť ovplyvňovať fanúšikov sa nemusí vždy rovnať vyššiemu zisku. Niekedy je pridaná hodnota zo spolupráce s influencermi v pozitívnych skúsenostiach a budovaní dôvery. Podľa Digital Marketing Institute až 50 % spotrebiteľov dôveruje odporúčaniam influencera a až 60 % si kúpi produkt na základe toho, že ho odpromoval influencer, ktorého sledujú.

Avšak využitie influencera nemusí byť vždy dobrý krok. Ak bude šíriť prehnané, neoverené, či dokonca vyslovene nepravdivé informácie o vašom produkte, utrpí tým vaša povesť. Vybudovať si dobré meno trvá roky, na zničenie stačí chvíľka. Môže ísť napríklad o zloženie produktu či o jeho nevídané účinky. Skúste aj tu radšej siahnuť po autenticite, jedinečnosti a kvalite a myslite na to, že niekedy je menej určite viac.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Nepremeškajte októbrové VEEVobranie. Máte možnosť vyhrať víkend vo vinici

Potulky po vinohradoch už neodmysliteľne patria k jeseni. Október v znamení skvelých výhier, ale taktiež ako príležitosť zamyslieť sa, kde končí elektroodpad. Zapojte sa aj vy a užite si bezdymové VEEVobranie. Tentoraz nebudeme zbierať hrozno, aj keď vinice neminieme. V rámci októbra sa dospelí užívatelia bezdymových zariadení VEEV môžu zapojiť do zaujímavej aktivity s názvom […]

ZYN ponúka slobodu v užívaní, komfort a alternatívu

Pohodlný zážitok bez dymu? Nikotínové vrecúška ZYN s novou príchuťou Spearmint a novými variantami Black Cherry a Cool Mint ponúkajú diskrétnosť, viac slobody užívania a sú bez zápachu. Nechýba ani rozšírené portfólio rady Mini Dry. Vrecúška ZYN si postupne nachádzajú cestu u dospelých užívateľov menej rizikových bezdymových alternatív už aj na Slovensku. Nezanechávajú cigaretový zápach, […]

Personalizácia v logistike e-commerce – prípadová štúdia FM Logistic a Lindt

Personalizácia produktov sa čoraz viac rozširuje aj mimo oblasti odevného, klenotníckeho a kozmetického priemyslu. Tento trend rýchlo rastie aj v potravinárskom sektore, kde spotrebitelia očakávajú, že si budú môcť vytvoriť produkty prispôsobené ich individuálnym preferenciám. To predstavuje náročnú výzvu pre výrobcov, ale zároveň aj veľkú príležitosť na budovanie lojality a odlíšenie sa na trhu. Partnerstvo […]

Tri novinky VEEV ONE: od sviežich tónov až po klasiku

Za sviežou chuťou leta s podtónom ovocia vám nemusí byť smutno! Dospelí užívatelia sa potešia novinkám, ktoré prináša bezdymové zariadenie VEEV ONE. A sú rovno tri! Zmestí sa vám do vrecka, upúta dizajnom, cena je nízka a navyše oproti jednorazovým e-cigaretám sa dá opakovane používať. Hovoríme o bezdymovom zariadení v elegantnom prevedení VEEV ONE. Toto […]

Kapsuly sú späť: Novinky v rade Levia Pearl prinášajú zážitok z prekvapenia

Koniec leta nemusí byť vôbec nuda, naopak! Prebúdza zvedavosť, ale taktiež predstavuje zážitok z nových chutí! A tie sú tentoraz v znamení lesných plodov, exotického ovocia a mentolu. Stačí si vybrať podľa seba. IQOS prichádza s ďalšou novinkou – nikotínové náplne bez obsahu tabaku LEVIA sa rozšírili o ďalšie dve príchute Forest Pearl a Summer Pearl. […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

13. – 14. 11. 2025, kongres Czech Retail Days, Praha

27. – 28. 11. 2025, kongres Slovlog, Bratislava

16. – 25. 1. 2026, Grüne Woche, Berlín

Profily

Obchod očami Ľubice Gubovej, country manažérky Visa: Podnikatelia, ktorí neberú karty, prichádzajú až o tretinu zákazníkov

6. novembra 2025

Sean Culey: Nový maloobchodný svet bude vítať ľudí aj ich AI agenty

22. októbra 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
Newsletter

Prihláste sa na odber newslettera a majte každý týždeň vo svojej e-mailovej schránke prehľad o aktuálnom dianí v retaile.



© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok