logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Po pol roku fungovania zálohového systému sa od 1. júla 2022 na Slovensku končí prechodné...
  • Finančná správa zverejnila novú aplikáciu Virtuálna registračná pokladnica 2 (VRP 2) na...
  • Služobný telefón či možnosť pracovať z domu sú dnes už bežné benefity, ktoré ponúkajú mnohí...
  • Packeta spustila službu, vďaka ktorej budú zákazníci vedieť presný čas doručenia zásielky....

Nakupovanie v Bratislave ožíva

11. júna 2021
Správy 0
971
Nakupovanie v Bratislave ožíva

Najviac návštev obchodov sa realizuje v Bratislavskom kraji s najvyššou koncentráciou predajní či nákupných centier. Tento región sa zároveň vyznačuje najvyššou kúpnou silou obyvateľov. Chuť nakupovať po pandémii opätovne rastie a je dokonca najvyššia od jari 2020. Analytička Wood & Company Eva Sadovská prezradila, ako vyzerá nákupný apetít Bratislavčanov. Dáta sú výsledkom dvoch prieskumov spoločností Datamar a MNForce, ktoré sa uskutočnili v apríli a máji.

V druhej polovici apríla sa po dlhých štyroch mesiacoch začali na Slovensku otvárať obchody a prevádzky služieb. Správy o tom, že obchody a nákupné centrá praskajú vo švíkoch, ihneď zaplavili médiá a sociálne siete. To, či obchody o zákazníkov núdzu naozaj nemali a koľko dokázali po otvorení utŕžiť, postupne odhaľujú prieskumy a štatistické údaje.

Väčšina Bratislavčanov sa pri nákupoch neobmedzuje

Zaujímavé výsledky priniesol aprílový prieskum „Spotrebiteľská nálada: vplyv Covid-19“ spoločností Datamar a MNForce, ktorý sa realizoval ešte počas druhého aprílového týždňa v Bratislavskom kraji. Zatvorené prevádzky prekážali až 70 % Bratislavčanom, pričom 17 percentám opýtaných chýbali obchody s oblečením, 11 percentám obchody s obuvou. Najčastejšie uvádzaným dôvodom bola absencia možnosti tento sortiment si vyskúšať.

Znovuotvorenie obchodov sa pozitívne prejavilo aj na spotrebiteľskej nálade u obyvateľov Bratislavského kraja. Väčšina bratislavských domácností (až 73 %) v máji  plánovala zvýšiť svoje výdavky, alebo ich ponechať na úrovni ako vlani. To je zároveň najvyšší podiel od jari 2020. Naopak, minúť menej ako pred rokom plánovalo iba 27 % opýtaných. Väčšia časť domácností z Bratislavy tak míňa pri nákupoch potravín a tovarov dlhodobej spotreby rovnako alebo dokonca o niečo viac ako vlani. Zároveň ide o najlepšie výsledky od vypuknutia pandémie, nakoľko apetít Bratislavčanov po nákupoch nebol od marca 2020 ešte nikdy takýto vysoký. Vyplynulo to z  výsledkov májového prieskumu, ktorý sa realizoval počas 2. týždňa v máji 2021. Podľa výsledkov sa znížil aj podiel takých domácností z Bratislavy a okolia, ktoré posúvajú nákupy na neskôr.

Zákazníci sa vracajú do nákupných centier

Bratislava sa vyznačuje najväčšou kúpnou silou obyvateľstva a zároveň disponuje najväčším počtom nákupných centier. Tie sa za posledné desaťročia stali pre ľudí nielen miestom na nákupy, ale aj zdrojom zábavy, kultúry či kulinárskych zážitkov a to všetko pod jednou strechou. Obyvatelia nielen z Bratislavy a okolia v nich tak logicky nechávajú nemalé sumy peňazí.

Online nakupovanie, ktoré bolo v prípade oblečenia, obuvi, či elektroniky jedinou možnosťou nákupu počas lockdownu,  zaznamenalo v poslednom roku nárast. Aj napriek tomu je v súčasnosti podľa prieskumu Datamar a MNForce preferencia nakupovať v nákupných centrách o 55 % vyššia v porovnaní s online nakupovaním (45 %). Obyvatelia bratislavského regiónu sa tak do nákupných centier začali vracať hneď po tom, ako prišlo k ich znovuotvoreniu. Návrat zákazníkov do nákupných centier bol rýchly aj preto, lebo nakupovanie a trávenie času na týchto miestach už majú zažité.

Pri výbere nákupného centra rozhoduje najmä lokalita

Aktuálny prieskum spoločností sa zároveň pýtal respondentov, ktoré nákupné centrum v Bratislave je pre nich voľbou číslo jeden a prečo je tomu tak. Lokalita je pri voľbe nákupného centra zásadná až pre 79 % zákazníkov. Nasleduje prostredie nákupného centra, ktoré označilo ako kľúčové 38 % opýtaných. Pre 24 % je dôležitým kritériom výber značiek a 22 % uviedlo parkovanie. Čistotu považuje za prioritu pri výbere obchodného centra 17 % respondentov. Podľa vyššie uvedených preferencií je najpopulárnejším nákupným centrom Bratislavčanov Aupark, nakoľko ho označilo za voľbu číslo jeden 24 % opýtaných. Nasledovali Avion a Eurovea s podielmi 19 %.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

CHEP

Paletový pooling CHEP: Efektívny systém s jasnými pravidlami

Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak áno, narazili ste na prepravnú platformu, ktorá patrí do paletového fondu spoločnosti CHEP. Paletový pooling je systém zdieľania a opätovného používania prepravných alebo displejových paliet, ktorý predstavuje efektívne a udržateľné riešenie pre firmy, ktoré sa rozhodli zadať správu svojich paletových […]
Káva Nestlé

Káva ako pomocník pre zvýšenie tržieb

Viete, že káva vám môže pomôcť navýšiť zisk a prilákať nových zákazníkov? Káva nie je len výborný pomocník pri nadväzovaní komunikácie, ale aj druhá najobchodovateľnejšia komodita, ktorej obľuba každoročne rastie. Boli doby, kedy ste na kávu narazili iba v kaviarňach, hoteloch a reštauráciách. Dnes už na ňu narazíte prakticky všade. Je to predovšetkým pochutina, a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera