logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Kaufland v týchto dňoch venuje 100 000 eur trom vybraným organizáciám, ktoré pomáhajú...
  • Domáca maloobchodná sieť Coop Jednota pokračuje v podpore rozvoja slovenských miest a obcí....
  • Tesco sa v nezávislej ankete Najzamestnávateľ za rok 2022, ktorú každoročne vyhlasuje spoločnosť...
  • Nadácia Coop Jednota darovala Nemocnici s poliklinikou Brezno lekárske prístroje v hodnote 6 023...

GfK: Sladkosti najviac nakupujú rodiny s deťmi

1. júna 2021
Správy 0
1686
GfK: Sladkosti najviac nakupujú rodiny s deťmi

Rodičia venujú svojim deťom sladkú pozornosť i počas medzinárodného dňa detí. V tomto období totiž pravidelne rastú nákupy sušienok a oblátok, čokoládových tyčiniek, žuvačiek, a na Slovensku i lízaniek, bonboniér alebo müsli tyčiniek. Každá rodina s deťmi, bez ohľadu na ich vek, nakupuje sladkosti.

Domácnosti v Českej republike a na Slovensku minuli tento rok za sladkosti viac než pred rokom. Z rozpočtu slovenských rodičov na rýchloobrátkový tovar tvoria podľa GfK výdaje na sladkosti sedem percent, z rozpočtu českých rodičov si táto kategória ukrajuje šesť percent. Slovenské domácnosti nakupovali sladkosti častejšie ako české.

Prečítajte si tiež
Koronakríza ovplyvnila tržby obchodníkov i preferencie zákazníkov

Záujem o nové výrobky a spotrebiteľské súťaže

Rodiny, v ktorých sa nachádza aspoň jedno dieťa alebo dospievajúci, sa podieľajú na troch z desiatich nákupov rýchloobrátkového tovaru, ktoré domácnosti uskutočnia. Nakupovať chodia menej často než je priemer. Na druhej strane, pri jednom nákupe zaplatia jednoznačne zo všetkých najviac. Domácnosti s deťmi tak celkovo zodpovedajú 2/5 hodnoty rýchloobrátkového trhu.

Táto kategória spotrebiteľov zároveň rada skúša nové výrobky a často nakúpia i produkty, ktoré pôvodne neplánovali. Široká ponuka je dôležitá najmä pre domácnosti s dospievajúcimi na Slovensku a pre domácnosti so školopovinným dieťaťom v Čechách. Rýchle rozhodovanie na nákupnom mieste je zase charakteristické pre rodiny s predškolákmi.

Prečítajte si tiež
Spoločnosť Mars má nového manažéra pre slovenský trh

Rodiny s deťmi majú radi spotrebiteľské súťaže a cena je pre ne dôležitým faktorom. Hlavne pri nákupe svojich obľúbených značiek venujú rodičia pozornosť špeciálnym ponukám. Preferenciu cenových zvýhodnení potvrdzuje i nadpriemerný podiel akciových nákupov vo výdajoch.

Čím staršie dieťa, tým viac sladkostí

I keď rodiny s deťmi vo všeobecnosti nakupujú menej často než je priemer, rozhodne to neplatí pre nákup sladkostí. Typická česká domácnosť s deťmi si za posledných dvanásť mesiacov niektorý výrobok zo širokej ponuky sladkostí vložila do košíka približne stokrát. Slovenské domácnosti nakupovali sladkosti častejšie, tie s deťmi do 14 rokov približne 105-krát a domácnosti s dospievajúcimi dokonca 120-krát.

Rodičia v oboch krajinách najčastejšie nakupujú sušienky a oblátky, čokoládové tyčinky a tabuľkovú čokoládu. Vynakladajú na ne i najväčšiu časť zo svojho celkového rozpočtu na sladkosti. Čím je v rodine staršie dieťa, tým vyšší podiel si tieto cukroviny z rozpočtu ukroja. Okrem týchto výrobkov českí rodičia tiež často nakupujú cukríky, žuvačky alebo piškóty. Slovenskí rodičia zase bonboniéry, cukríky a ostatné čokoládové výrobky.

Najdôležitejším obdobím pre nákup sladkostí je samozrejme záver roka. Slovenskí a českí rodičia však svojim deťom urobia sladkú radosť i v období sviatku detí. V tomto období pravidelne rastú nákupy sušienok, oblátok, čokoládových tyčiniek, žuvačiek a na Slovensku i lízaniek, bonboniér alebo müsli tyčiniek.

Údaje sú výsledkom výskumu Spotrebiteľského panelu 2020 v období od apríla 2020 do marca 2021 a štúdie Shopper GfK 2021.

Súvisiace články:

Koronakríza ovplyvnila tržby obchodníkov i preferencie zákazníkov Spoločnosť Mars má nového manažéra pre slovenský trh Zákazníci nakupujú spontánne, predávajú najmä schopnosti predajcov Ako pandémia zmenila finančné správanie Slovákov?

Odporúčame

 

 

Komerčná prezentácia

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. 2. – 2. 3. 2023, EuroShop 2023, Düsseldorf, Nemecko

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Farm House

Marián Petrík, majiteľ, Farm House: Poctivé mäso zo Slovenska

1. októbra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera