logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Sieť potravin Fresh mini nájdu spotrebitelia už na všetkých viac ako 40 čerpacích staniciach...
  • Špeciálny gravírovaný vzor a dve farby, ktoré sa spolu hrajú ako voda a vietor: Green a Blue....
  • Od júna zabezpečuje správu a prenájom Obchodného centra Aupark v Bratislave realitno-poradenská...
  • Zvolenská mliekareň najnovšie priniesla na trh limitovanú letnú a zimnú edíciu. Zákazníci môžu...

GfK: Sladkosti najviac nakupujú rodiny s deťmi

1. júna 2021
Správy 0
2215
GfK: Sladkosti najviac nakupujú rodiny s deťmi

Rodičia venujú svojim deťom sladkú pozornosť i počas medzinárodného dňa detí. V tomto období totiž pravidelne rastú nákupy sušienok a oblátok, čokoládových tyčiniek, žuvačiek, a na Slovensku i lízaniek, bonboniér alebo müsli tyčiniek. Každá rodina s deťmi, bez ohľadu na ich vek, nakupuje sladkosti.

Domácnosti v Českej republike a na Slovensku minuli tento rok za sladkosti viac než pred rokom. Z rozpočtu slovenských rodičov na rýchloobrátkový tovar tvoria podľa GfK výdaje na sladkosti sedem percent, z rozpočtu českých rodičov si táto kategória ukrajuje šesť percent. Slovenské domácnosti nakupovali sladkosti častejšie ako české.

Záujem o nové výrobky a spotrebiteľské súťaže

Rodiny, v ktorých sa nachádza aspoň jedno dieťa alebo dospievajúci, sa podieľajú na troch z desiatich nákupov rýchloobrátkového tovaru, ktoré domácnosti uskutočnia. Nakupovať chodia menej často než je priemer. Na druhej strane, pri jednom nákupe zaplatia jednoznačne zo všetkých najviac. Domácnosti s deťmi tak celkovo zodpovedajú 2/5 hodnoty rýchloobrátkového trhu.

Táto kategória spotrebiteľov zároveň rada skúša nové výrobky a často nakúpia i produkty, ktoré pôvodne neplánovali. Široká ponuka je dôležitá najmä pre domácnosti s dospievajúcimi na Slovensku a pre domácnosti so školopovinným dieťaťom v Čechách. Rýchle rozhodovanie na nákupnom mieste je zase charakteristické pre rodiny s predškolákmi.

Rodiny s deťmi majú radi spotrebiteľské súťaže a cena je pre ne dôležitým faktorom. Hlavne pri nákupe svojich obľúbených značiek venujú rodičia pozornosť špeciálnym ponukám. Preferenciu cenových zvýhodnení potvrdzuje i nadpriemerný podiel akciových nákupov vo výdajoch.

Čím staršie dieťa, tým viac sladkostí

I keď rodiny s deťmi vo všeobecnosti nakupujú menej často než je priemer, rozhodne to neplatí pre nákup sladkostí. Typická česká domácnosť s deťmi si za posledných dvanásť mesiacov niektorý výrobok zo širokej ponuky sladkostí vložila do košíka približne stokrát. Slovenské domácnosti nakupovali sladkosti častejšie, tie s deťmi do 14 rokov približne 105-krát a domácnosti s dospievajúcimi dokonca 120-krát.

Rodičia v oboch krajinách najčastejšie nakupujú sušienky a oblátky, čokoládové tyčinky a tabuľkovú čokoládu. Vynakladajú na ne i najväčšiu časť zo svojho celkového rozpočtu na sladkosti. Čím je v rodine staršie dieťa, tým vyšší podiel si tieto cukroviny z rozpočtu ukroja. Okrem týchto výrobkov českí rodičia tiež často nakupujú cukríky, žuvačky alebo piškóty. Slovenskí rodičia zase bonboniéry, cukríky a ostatné čokoládové výrobky.

Najdôležitejším obdobím pre nákup sladkostí je samozrejme záver roka. Slovenskí a českí rodičia však svojim deťom urobia sladkú radosť i v období sviatku detí. V tomto období pravidelne rastú nákupy sušienok, oblátok, čokoládových tyčiniek, žuvačiek a na Slovensku i lízaniek, bonboniér alebo müsli tyčiniek.

Údaje sú výsledkom výskumu Spotrebiteľského panelu 2020 v období od apríla 2020 do marca 2021 a štúdie Shopper GfK 2021.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Zmeň uhol pohľadu s VEEV ONE Perspectives

Špeciálny gravírovaný vzor a dve farby, ktoré sa spolu hrajú ako voda a vietor: Green a Blue. Zoznám sa s bezdymovou limitkou VEEV ONE Perspectives. Do rodiny bezdymových zariadení prináša osobný štýl a nový uhol pohľadu na to, čo znamená rozumnejšia voľba pre dospelého fajčiara, ktorý by inak pokračoval vo fajčení. Dostupná je už teraz – […]

Bezdymové inovácie: IQOS ILUMA i prináša nové farby a vylepšené funkcie

IQOS prináša opäť skvelé inovácie. Okrem novej sviežej farebnej škály bezdymových zariadení prekvapí generáciu zvedavcov aj prelomovými funkciami pauza a autoštart. Novinka IQOS ILUMA i prichádza v prevedeniach MID a ONE a ponúka dospelým užívateľom ešte väčší komfort. Naša generácia je zvedavá, hľadá nové podnety a impulzy, ale taktiež inovácie, zážitky, dobrodružstvo a v neposlednom […]

Zaregistrujte sa teraz na Free From Specialty Food & Wine 2025 vo Viedni

Registrácia na Free From Specialty Food & Wine 2025 je teraz otvorená, ide o poprednú B2B výstavu v Európe pre zdravé, bezalergénne, vegánske, rastlinné a špecializované potraviny a nápoje. Podujatie sa uskutoční 17. a 18. júna 2025 vo Viedni v Rakúsku. Tento dvojdňový event privíta viac ako 5 000 odborníkov z oblasti potravín, vrátane maloobchodníkov, […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

17. – 18. 6. 2025, Free From Specialty Food & Wine, Viedeň

3. – 7. 9. 2025, Agrokomplex, Nitra

25. 9. 2025, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Obchod očami Zuzany Žubor Kágerovej, sales and marketing directora spoločnosti Zvolenská mliekareň: Spotrebitelia prejavujú záujem o nezvyčajné chuťové zážitky

9. júna 2025

Obchod očami Matúša Šutku, vedúceho regionálnych expanzných kancelárií spoločnosti Lidl Slovenská republika: Najmenší obchod máme v Terchovej

6. mája 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok