logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Organizátor Czech & Slovak Sustainability Summit, skupina ATOZ, zverejnil kompletný program...
  • Snažíte sa, aby ste prilákali stále nových zákazníkov do svojej predajne a tým zvýšili svoje...
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...

Označovanie rastlinných alternatív mliečnych výrobkov sa nebude sprísňovať

26. mája 2021
Správy 0
1032
Označovanie rastlinných alternatív mliečnych výrobkov sa nebude sprísňovať

Pravidlá pre označovanie alternatívnych mliečnych výrobkov na rastlinnej báze sa viac nebudú sprísňovať. Mliečne výrobky sú podľa Európskeho parlamentu chránené dostatočne, a tak pozmeňujúci návrh zamietol.

Slovenské združenie pre značkové výrobky (SZZV) ako člen Európskej aliancie pre potraviny na rastlinnej báze (EAPF) víta zamietnutie pozmeňujúceho návrhu 171 v rámci trialógových rokovaní medzi Európskym parlamentom, Európskou komisiou a Radou v rámci diskusie o Nariadení EÚ o revízii spoločnej organizácie trhu s poľnohospodárskymi výrobkami.

Prečítajte si tiež
Tovar&Predaj 3 – 4/2021: Zdravie a chuť idú spolu ruka v ruke

Toto rozhodnutie uznáva potrebu vyhnúť sa ďalším obmedzeniam odkazov na mliečne výrazy pre rastlinné výrobky, pretože mliečne označenia sú už dostatočne chránené. Názvy ako „sójové mlieko“ alebo „vegetariánsky syr“ nie sú v EÚ povolené. Odmietnutím pozmeňujúceho a doplňujúceho návrhu 171 robí EÚ dobrý krok k rozšíreniu príležitostí stravovania na viac udržateľnej forme. To je kľúčové pre dosiahnutie cieľov udržateľnosti EÚ, posilnenie postavenia spotrebiteľov pri udržateľnejšom a vedomejšom výbere potravín a podpora rastúceho odvetvia, z ktorého bude mať prospech celý agropotravinársky dodávateľský reťazec EÚ.

Podpora slovenských organizácií

Tento úspech je výsledkom koordinovaného úsilia v celom reťazci, a to od producentov až po spotrebiteľov. Pozitívny vplyv na výsledok mala angažovanosť viacerých slovenských organizácií ako Jem pre zem, Slovenská vegánska spoločnosť alebo Spoločnosť pre ochranu spotrebiteľov SOS Poprad, ale aj všetkých Slovákov zapojených do online petície. Nezisková organizácia Slovenská vegánska spoločnosť zároveň nedávno prezentovala výsledky spotrebiteľského prieskumu, ktoré potvrdili, že názvy rastlinných alternatív mliečnych výrobkov nie sú zavádzajúce a zákazníci tak pri nákupe nemajú problém s ich odlišovaním. V neposlednom rade treba pripomenúť, že všetci slovenskí zástupcovia v Európskom parlamente s výnimkou jedného tento návrh hneď v úvode odmietli.

Prečítajte si tiež
Spotreba mlieka sa v slovenských domácnostiach zvýšila

Generálna tajomníčka Európskej Aliancie pre Potraviny na rastlinnej báze Siska Pottie uvádza: „Sme radi, že tvorcovia európskej politiky uznali vážne dôsledky navrhovanej regulácie. Toto je rozhodnutie zdravého rozumu, vzhľadom na už aj tak reštriktívne pravidlá uplatňované na rastlinné alternatívy mlieka a mliečnych výrobkov a na široký vedecký konsenzus o zdravotných a environmentálnych výhodách rastlinnej stravy, ktorý by sa mal uľahčovať. Aliancia sa bude aj naďalej zasadzovať o rovnaké podmienky pre rastlinné potraviny s cieľom využiť ich potenciál pre rozvoj udržateľných potravinových systémov v EÚ, ktoré sú dobré pre ľudí aj pre planétu.“

Výkonný riaditeľ Slovenského združenia pre značkové výrobky, Ľubomír Tuchscher k rozhodnutiu dopĺňa: „Z pohľadu Slovenska, ktoré je krajinou viacerých jedinečných inovatívnych potravín môže toto rozhodnutie prispieť k exportnému potenciálu slovenských výrobcov potravín na rastlinnej báze. Na druhej strane vidíme, že Slovensko musí zjednotiť pravidlá pre daň z pridanej hodnoty, aby potraviny na rastlinnej báze neboli daňovo znevýhodnené a ťažšie dostupné ako mliečne výrobky.“

Súvisiace články:

Tovar&Predaj 3 – 4/2021: Zdravie a chuť idú spolu ruka v ruke Spotreba mlieka sa v slovenských domácnostiach zvýšila Rastlinné alternatívy rýb sú na vzostupe. Ako je na tom Slovensko? Rastlinným produktom roka sa stala novinka od slovenskej firmy

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Czech & Slovak Sustainability Summit predstavuje kompletný konferenčný program

Organizátor Czech & Slovak Sustainability Summit, skupina ATOZ, zverejnil kompletný program prvého ročníka summitu, ktorý sa uskutoční 20. apríla 2023 v kongresovom centre WPP Campus v Prahe. V dopoludňajšom programe vystúpia špičkoví odborníci na udržateľnosť s inšpiratívnymi prezentáciami a panelovými diskusiami na rôzne témy súvisiace s udržateľnosťou a podnikaním. V popoludňajšom programe bude predstavených 12 […]
Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera