logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Po pol roku fungovania zálohového systému sa od 1. júla 2022 na Slovensku končí prechodné...
  • Finančná správa zverejnila novú aplikáciu Virtuálna registračná pokladnica 2 (VRP 2) na...
  • Služobný telefón či možnosť pracovať z domu sú dnes už bežné benefity, ktoré ponúkajú mnohí...
  • Packeta spustila službu, vďaka ktorej budú zákazníci vedieť presný čas doručenia zásielky....

Spotreba mlieka sa v slovenských domácnostiach zvýšila

18. mája 2021
Správy 0
777
Spotreba mlieka sa v slovenských domácnostiach zvýšila

Mlieko patrí medzi potraviny, ktoré za posledný rok nechýbali v nákupnom košíku takmer žiadnej domácnosti. V jeho spotrebe dominujú slovenské domácnosti nad českými, no v oboch krajinách bol zaznamenaný pozitívny rast objemu. Kupujúci sa však stále viac zaujímajú o podmienky, z ktorých mlieko pochádza. Údaje sú výsledkom prieskumu trhu spoločnosti GfK.

Mlieko patrí medzi dôležité kategórie v rámci spotreby českých a slovenských domácností. Významnejší podiel z hľadiska celkových výdavkov na rýchloobrátkový tovar zaujíma na Slovensku, (takmer 2 %) ako v Česku (približne 1,5 %).

Kupujú ho takmer všetky domácnosti

Mlieko živočíšneho pôvodu nakupujú takmer všetky domácnosti v krajine. GfK uvádza, že za posledné štyri roky môžeme pozorovať stabilné čísla v počte kupujúcich. Z hľadiska výdavkov na mlieko však jednoznačne dominujú slovenské domácnosti s priemerným výdavkom na úrovni takmer 80 EUR za rok.  České domácnosti majú nepomerne nižší výdavok, ktorý sa pohybuje na úrovni 1330 CZK (v prepočte približne 50 EUR) za rok.  Na Slovensku je taktiež aj vyššia priemerná frekvencia nakupovania. Priemerná domácnosť si u nás mlieko v uplynulom roku zakúpila 37-krát, pričom česká domácnosť až o desaťkrát menej. U našich susedov na mlieko najviac minuli najmä domácnosti s tínedžermi, na Slovensku s menšími a školopovinnými deťmi. Podobnej obľube sa v týchto domácnostiach tešia tiež ochutené mlieka.

Nákupy mlieka počas pandémie

Mlieko patrí k základným potravinám, ktoré nakupujeme pravidelne a nie je citlivé na sezónnosť. Napriek tomu, že si táto kategória udržiava stabilný počet kupujúcich, v minulom roku došlo k zvráteniu klesajúceho trendu na Slovensku a oživeniu kategórie v Česku. Celkovo sa v porovnaní s minulým rokom zvýšila spotreba domácností v oboch krajinách, konkrétne o 11 % na Slovensku a o 9 % v Českej republike.

„Z hľadiska typu balenia posilnili v objeme aj výdavkoch krabicové balenia, a to v oboch krajinách. Analogicky sme z hľadiska typu mlieka zaznamenali najviac rastúci trend pre trvanlivé mlieko, ošetrené UHT metódou. Trvanlivé mlieko domácnosti v oboch krajinách nakupovali častejšie a zároveň vo vyššom objeme ako v tom istom období minulého roka,“ uvádza Ladislav Csengeri, consumer panel & services director spoločnosti GfK.

Ako je na tom verzia bez laktózy?

Laktózová intolerancia je v spoločnosti čoraz prítomnejšou a ponuka delaktózovaného mlieka umožňuje aj spotrebiteľom s laktózovou intoleranciou pokračovať v nákupoch tejto kategórie. Podľa údajov GfK možno sledovať výrazný medziročný rast v objeme. Nákupy takéhoto druhu mlieka rastú strmšie v Českej republike, avšak na Slovensku je spotreba v absolútnych objemoch vyššia aj vďaka väčšiemu počtu kupujúcich.

Spotrebitelia sa zaujímajú o podmienky chovu

Do nákupného rozhodovania vstupuje mnoho faktorov. Jedným z nich je aj to, z akých podmienok pochádzajú kupované produkty. Až 55 % slovenských domácností a 49 % českých domácností priznáva, že práve nehumánne podmienky chovu zvierat vstupujú do rozhodovania o tom, či si zakúpia vybraný produkt. V mlieku tomuto trendu nasvedčujú zvýšené výdavky domácností na bio mlieko a vzhľadom na tento postoj kupujúcich môžeme očakávať ďalší pozitívny vývoj tohto segmentu aj v tejto kategórii.

Údaje sú výsledkom prieskumu trhu metódou Spotrebiteľského panelu v období od marca 2020 do februára 2021 a metódou Why2Buy 2020.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

CHEP

Paletový pooling CHEP: Efektívny systém s jasnými pravidlami

Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak áno, narazili ste na prepravnú platformu, ktorá patrí do paletového fondu spoločnosti CHEP. Paletový pooling je systém zdieľania a opätovného používania prepravných alebo displejových paliet, ktorý predstavuje efektívne a udržateľné riešenie pre firmy, ktoré sa rozhodli zadať správu svojich paletových […]
Káva Nestlé

Káva ako pomocník pre zvýšenie tržieb

Viete, že káva vám môže pomôcť navýšiť zisk a prilákať nových zákazníkov? Káva nie je len výborný pomocník pri nadväzovaní komunikácie, ale aj druhá najobchodovateľnejšia komodita, ktorej obľuba každoročne rastie. Boli doby, kedy ste na kávu narazili iba v kaviarňach, hoteloch a reštauráciách. Dnes už na ňu narazíte prakticky všade. Je to predovšetkým pochutina, a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera