logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Služobný telefón či možnosť pracovať z domu sú dnes už bežné benefity, ktoré ponúkajú mnohí...
  • Packeta spustila službu, vďaka ktorej budú zákazníci vedieť presný čas doručenia zásielky....
  • Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak...
  • Spolupracovať v dnešnej dobe s influencermi vníma väčšina značiek ako „must have“. Sú...

Výdavky na produkty hygieny rúk medziročne vzrástli

10. mája 2021
Správy 0
682
Výdavky na produkty hygieny rúk medziročne vzrástli

Slovenské i české domácnosti minuli na prostriedky hygieny rúk za posledný rok výrazne viac než počas predchádzajúceho obdobia. Priemerná slovenská domácnosť za posledný rok minula za tieto produkty viac než 17 EUR, priemerná česká domácnosť utratila viac ako 380 Kč. Medziročné výdaje v oboch krajinách vzrástli o viac než 70 %. Spotrebiteľský panel GfK zistil, ktoré produkty z tejto kategórie sú u spotrebiteľov najvyhľadávanejšie.

V priebehu posledných mesiacov bol najsilnejším mesiacom v predaji produktov hygieny rúk mesiac marec 2020. Najobľúbenejšími produktmi z tohto sortimentu by podľa GfK mali byť tekuté mydlá. Dezinfekčné gély na ruky vzhľadom k pandemickej situácii zaznamenali najvýraznejší medziročný rast na trhu hygieny rúk. Tuhé mydlá a vlhčené obrúsky na ruky sa tešia väčšej obľube na Slovensku než v Českej republike. Zistené údaje sú výsledkom výskumu GfK prostredníctvom metódy spotrebiteľského panelu v období od marca 2020 do februára 2021.

Marec 2020 bol pre predaje kľúčovým  

Výdaje domácností na kúpu prostriedkov hygieny rúk sa v Českej republike a na Slovensku za posledný rok významne zvýšili. Priemerná slovenská domácnosť za dvanásťmesačné obdobie od marca 2020 do februára 2021 za ne minula viac než 17 EUR, priemerná česká domácnosť kúpila mydlá, gély či obrúsky na ruky v hodnote viac ako 380 Kč. Medziročne tak náklady za tieto produkty vzrástli v oboch krajinách o viac než 70 %.   

V priebehu posledných mesiacov bol pre mydlá, dezinfekčné gély a vlhčené obrúsky podľa GfK najsilnejším obdobím práve marec 2020. Počas tohto mesiaca si niektorí z týchto produktov kúpili viac než dve pätiny českých domácností, pričom každá z nich v priemere minula viac než 120 Kč. Na Slovensku si v marci 2020 produkty hygieny rúk zakúpila viac než polovica domácností s priemernou hodnotou 4,50 EUR.

Najobľúbenejšie sú tekuté mydlá

Tekuté mydlo si z nákupu prinieslo viac než 80 % kupujúcich. Dezinfekčné gély na ruky, ktoré zaznamenali najvýraznejší medziročný rast na trhu hygieny rúk si zabezpečilo 34 % zákazníkov. Tuhé mydlá a vlhčené obrúsky na ruky sa tešia väčšej obľube na Slovensku. Všetky typy produktov hygieny rúk však zaznamenali významný medziročný rast.

V Českej republike za prostriedky hygieny rúk utrácajú najmä rodiny s dospelými členmi. Ich výdavky sú nadpriemerné hlavne pri tuhých mydlách a vlhčených obrúskoch na ruky. Nadpriemernú minutú sumu za tekuté mydlá možno pozorovať u rodín so školopovinnými deťmi. Domácnosti mladších párov a jednotlivcov najviac nakupujú dezinfekčné gély.

Na Slovensku míňajú za hygienu rúk najviac rodiny s najmenšími deťmi. Ich výdavky sú nadpriemerné najmä pri kategórii tekutých mydiel a dezinfekčných gélov. Tie sú nadpriemerne zastúpené taktiež v rozpočte rodín so stredoškolákmi. Za vlhčené obrúsky zase míňajú najviac mladší jednotlivci alebo páry. Podobne ako v Českej republike, tak i na Slovensku utratia za kúpu tuhých mydiel v najväčšej miere rodiny s dospelými členmi.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

CHEP

Paletový pooling CHEP: Efektívny systém s jasnými pravidlami

Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak áno, narazili ste na prepravnú platformu, ktorá patrí do paletového fondu spoločnosti CHEP. Paletový pooling je systém zdieľania a opätovného používania prepravných alebo displejových paliet, ktorý predstavuje efektívne a udržateľné riešenie pre firmy, ktoré sa rozhodli zadať správu svojich paletových […]
Káva Nestlé

Káva ako pomocník pre zvýšenie tržieb

Viete, že káva vám môže pomôcť navýšiť zisk a prilákať nových zákazníkov? Káva nie je len výborný pomocník pri nadväzovaní komunikácie, ale aj druhá najobchodovateľnejšia komodita, ktorej obľuba každoročne rastie. Boli doby, kedy ste na kávu narazili iba v kaviarňach, hoteloch a reštauráciách. Dnes už na ňu narazíte prakticky všade. Je to predovšetkým pochutina, a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera