logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Organizátor Czech & Slovak Sustainability Summit, skupina ATOZ, zverejnil kompletný program...
  • Snažíte sa, aby ste prilákali stále nových zákazníkov do svojej predajne a tým zvýšili svoje...
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...

Výdavky na produkty hygieny rúk medziročne vzrástli

10. mája 2021
Správy 0
875
Výdavky na produkty hygieny rúk medziročne vzrástli

Slovenské i české domácnosti minuli na prostriedky hygieny rúk za posledný rok výrazne viac než počas predchádzajúceho obdobia. Priemerná slovenská domácnosť za posledný rok minula za tieto produkty viac než 17 EUR, priemerná česká domácnosť utratila viac ako 380 Kč. Medziročné výdaje v oboch krajinách vzrástli o viac než 70 %. Spotrebiteľský panel GfK zistil, ktoré produkty z tejto kategórie sú u spotrebiteľov najvyhľadávanejšie.

V priebehu posledných mesiacov bol najsilnejším mesiacom v predaji produktov hygieny rúk mesiac marec 2020. Najobľúbenejšími produktmi z tohto sortimentu by podľa GfK mali byť tekuté mydlá. Dezinfekčné gély na ruky vzhľadom k pandemickej situácii zaznamenali najvýraznejší medziročný rast na trhu hygieny rúk. Tuhé mydlá a vlhčené obrúsky na ruky sa tešia väčšej obľube na Slovensku než v Českej republike. Zistené údaje sú výsledkom výskumu GfK prostredníctvom metódy spotrebiteľského panelu v období od marca 2020 do februára 2021.

Prečítajte si tiež
Katarína Droppová: Ako naštartovať svoj biznis po korone?

Marec 2020 bol pre predaje kľúčovým  

Výdaje domácností na kúpu prostriedkov hygieny rúk sa v Českej republike a na Slovensku za posledný rok významne zvýšili. Priemerná slovenská domácnosť za dvanásťmesačné obdobie od marca 2020 do februára 2021 za ne minula viac než 17 EUR, priemerná česká domácnosť kúpila mydlá, gély či obrúsky na ruky v hodnote viac ako 380 Kč. Medziročne tak náklady za tieto produkty vzrástli v oboch krajinách o viac než 70 %.   

V priebehu posledných mesiacov bol pre mydlá, dezinfekčné gély a vlhčené obrúsky podľa GfK najsilnejším obdobím práve marec 2020. Počas tohto mesiaca si niektorí z týchto produktov kúpili viac než dve pätiny českých domácností, pričom každá z nich v priemere minula viac než 120 Kč. Na Slovensku si v marci 2020 produkty hygieny rúk zakúpila viac než polovica domácností s priemernou hodnotou 4,50 EUR.

Prečítajte si tiež
Koronakríza ovplyvnila tržby obchodníkov i preferencie zákazníkov

Najobľúbenejšie sú tekuté mydlá

Tekuté mydlo si z nákupu prinieslo viac než 80 % kupujúcich. Dezinfekčné gély na ruky, ktoré zaznamenali najvýraznejší medziročný rast na trhu hygieny rúk si zabezpečilo 34 % zákazníkov. Tuhé mydlá a vlhčené obrúsky na ruky sa tešia väčšej obľube na Slovensku. Všetky typy produktov hygieny rúk však zaznamenali významný medziročný rast.

V Českej republike za prostriedky hygieny rúk utrácajú najmä rodiny s dospelými členmi. Ich výdavky sú nadpriemerné hlavne pri tuhých mydlách a vlhčených obrúskoch na ruky. Nadpriemernú minutú sumu za tekuté mydlá možno pozorovať u rodín so školopovinnými deťmi. Domácnosti mladších párov a jednotlivcov najviac nakupujú dezinfekčné gély.

Na Slovensku míňajú za hygienu rúk najviac rodiny s najmenšími deťmi. Ich výdavky sú nadpriemerné najmä pri kategórii tekutých mydiel a dezinfekčných gélov. Tie sú nadpriemerne zastúpené taktiež v rozpočte rodín so stredoškolákmi. Za vlhčené obrúsky zase míňajú najviac mladší jednotlivci alebo páry. Podobne ako v Českej republike, tak i na Slovensku utratia za kúpu tuhých mydiel v najväčšej miere rodiny s dospelými členmi.

Súvisiace články:

Katarína Droppová: Ako naštartovať svoj biznis po korone? Koronakríza ovplyvnila tržby obchodníkov i preferencie zákazníkov Pivovar Budvar má aj napriek koronakríze za sebou úspešný rok Zákazníci nakupujú spontánne, predávajú najmä schopnosti predajcov

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Czech & Slovak Sustainability Summit predstavuje kompletný konferenčný program

Organizátor Czech & Slovak Sustainability Summit, skupina ATOZ, zverejnil kompletný program prvého ročníka summitu, ktorý sa uskutoční 20. apríla 2023 v kongresovom centre WPP Campus v Prahe. V dopoludňajšom programe vystúpia špičkoví odborníci na udržateľnosť s inšpiratívnymi prezentáciami a panelovými diskusiami na rôzne témy súvisiace s udržateľnosťou a podnikaním. V popoludňajšom programe bude predstavených 12 […]
Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera