logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Kamenné predajne sú mŕtve a budúcnosť maloobchodu patrí do online priestoru. Vlna e-shopov...
  • Presne rok po poklepaní základného kameňa otvára Billa nové logistické centrum v Seredi s...
  • Mesiac a pol po otvorení tridsiatej predajne Kraj v Petržalke na Nobelovom námestí spoločnosť...
  • Technologicko-logistická spoločnosť DODO, ktorá zabezpečuje logistiku poslednej míle, zahájila v...

Katarína Droppová: Ako naštartovať svoj biznis po korone?

29. apríla 2021
Blog 0
1364
Katarína Droppová: Ako naštartovať svoj biznis po korone?

Ak ste majiteľom firmy alebo obchodu, možno by vás zaujímalo, prečo sa toľko hovorí o konkrétnej značke či o vašom konkurentovi v miestnej tlači či v online priestore, zatiaľ čo o vás nikto netuší. Dať o sebe vedieť je určite vhodná stratégia, ako rozhýbať svoj biznis po korone. Čo je za tým? Na túto otázku je jednoduchá odpoveď – PR.

Public relations, teda PR, v súčasnosti už nie je len tlačová správa. Podľa platnej definície ide o profesionálne udržiavanie priaznivého obrazu – imidžu firmy v očiach verejnosti. Ale už dávno nevystihuje záber samotného PR. V súčasnosti využívajú komunikačné agentúry množstvo nástrojov na pomoc firmám pri raste, zviditeľnení a etablovaní značky na trhu. PR by už dávno malo byť plnohodnotne zastúpené a zohrávať kľúčovú úlohu v komunikácii firmy, pretože pomáha získať konkurenčnú výhodu. Umožňuje vašej spoločnosti osloviť širšiu cieľovú skupinu, zvýšiť povedomie o produktoch a službách a navyše zvýšiť dôveryhodnosť vašej značky.

Prečítajte si tiež
Katarína Droppová: Získajte náskok pred konkurenciou, ponúknite benefit navyše

Šírte informácie

V priebehu rokov si firmy plne uvedomili dôležitosť vytvárania pútavého obsahu. Aj preto nie nič výnimočné, ak majú vlastné blogy, v ktorých píšu o novinkách pre svojich zákazníkov. Veľkým problémom však môže byť, ak nie je tento obsah konzistentný a chýba im tiež jasný plán. Proaktivita v PR im môže pomôcť vytvoriť cestu pre tento obsah, teda rozšíriť ho aj inými spôsobmi ako len blogom, a tým osloviť a rozšíriť správne publikum.

Prezentácia zaujímavého obsahu prostredníctvom príbehov či rozhovorov v lokálnych či celoplošných médiách môže byť tiež vynikajúcim spôsobom, ako zviditeľniť spoločnosť. A netreba zabudnúť ani na vlastné sociálne siete, ktoré sú aktuálne v širokej obľube.

Prečítajte si tiež
Katarína Droppová: Posilnite hodnotu vlastnej značky. Aké trendy ovládnu marketing v roku 2022?

Budujte dôveryhodnosť

Reklama bezpochyby pomáha zvyšovať povedomie o značke. Avšak už väčšine spotrebiteľov je celkom jasné, že za toto umiestnenie či výstup klienti platia, a to nemalé peniaze. Preto verejnosť čoraz viac kladie dôraz na informácie z tretích strán, ako na akúkoľvek formu reklamy. Nie je preto nič nezvyčajné, keď si googlia informácie o vašej spoločnosti na webe, na sociálnych sieťach, pýtajú sa na vás vašich známych. Aktuálne prieskumy jasne naznačujú, že až 84 % respondentov verí odporúčaniu svojich blízkych, ktoré si zisťujú takpovediac tvárou v tvár, 55 % verí odporúčaniu svojich priateľov cez sociálne siete a 39 % verí influencerom a ľuďom, ktorých sleduje na sociálnych sieťach.

Potenciálni zákazníci však tiež veria správam, ktoré sa o vás dozvedia z médií. Keď si zákazník vezme noviny alebo zapne televíziu a médiá o vašej značke hovoria pozitívne, je to pre neho jasný signál dôveryhodnosti. Až 63 % zákazníkov dôveruje správam a článkom v médiách, ktoré sa kladne vyjadria o vašich službách či produktoch. Naproti tomu blogom verí 39 %, rádiu a TV 44 %, printovým médiám 48 % respondentov. Naopak, keď sa spotrebiteľom zobrazí reklama, sú prirodzene skeptickejší.

Upevňujte vzťahy

Verní zákazníci zohrávajú úlohu aj pri budovaní dôveryhodnosti, pretože ak berú vašu značku za „lovebrand“, sú jej najväčšími obhajcami. U týchto zákazníkov je pravdepodobnejšie, že o vás napíšu pozitívne recenzie, spomenú vašu službu priateľom alebo ohodnotia svoje skúsenosti online. Tieto hodnotenia môžete následne zdieľať na vašich sociálnych médiách či firemnom webe.

Pozitívna spätná väzba od ostatných zákazníkov sa nedá kúpiť a je jedným z najefektívnejších predajných spôsobov. Zákazníci totiž s väčšou pravdepodobnosťou uveria ostatným zákazníkom, pokiaľ ide o propagáciu značky, ako reklamným bannerom na webe. Súčasťou PR je tiež komunikácia s týmito zákazníkmi prostredníctvom platforiem sociálnych médií, a to s jediným, no hlavným cieľom: vybudovať silný a pozitívny vzťah.

Využívanie nástrojov PR na budovanie imidžu značky postavenej na dôveryhodnosti, pevných vzťahoch a kvalitnom obsahu sú len stručným príkladom ako PR funguje. Ak využijete všetky možnosti, ktoré vám ponúka, je to jednoznačne skvelý spôsob, ako zlepšiť a naštartovať vaše podnikanie.

Súvisiace články:

Katarína Droppová: Získajte náskok pred konkurenciou, ponúknite benefit navyše Katarína Droppová: Posilnite hodnotu vlastnej značky. Aké trendy ovládnu marketing v roku 2022? influencerEšte nemáte svojho influencera? Možno sa pre vašu značku ani nehodí Generácia ZGenerácia Z sú vaši budúci zákazníci. Ste na ňu pripravení?

Odporúčame

 

 

Komerčná prezentácia

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. 2. – 2. 3. 2023, EuroShop 2023, Düsseldorf, Nemecko

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Farm House

Marián Petrík, majiteľ, Farm House: Poctivé mäso zo Slovenska

1. októbra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera