
Spoločnosť Krajči plus, výrobca klasických zemiakových lupienkov a slaných pochutín, zverejnila svoje obchodné výsledky za rok 2020. Aj napriek negatívnemu dopadu pandémie Covid-19 a uzatvoreniu tradičných distribučných kanálov udržala spoločnosť obrat za rok 2020 na úrovni jedného milióna EUR. V nasledujúcom období plánuje ďalšiu expanziu.
Podľa Tomáša Krajčiho, majiteľa firmy, ktorá vyrába napríklad tradičné Cyrilové lupienky, bol trh v minulom roku výrazne ovplyvnený pandémiou Covid-19. Tá tvrdo zasiahla najmä segment HoReCa, ktorý pre moravského výrobcu klasických zemiakových lupienkov predstavuje dôležitú časť biznisu. Cyrilove lupienky sa totiž na rozdiel od chipsov nadnárodných firiem vyrábajú zo zemiakov bez blanšírovania, nekonzervujú sa a dodávajú sa na trh čerstvé na objednávku. Nie je preto možné, aby ležali mesiace v regáloch supermarketov. Aj napriek tomu firma realizuje nové investície a výrobné kapacity plánuje rozširovať.
Rodinná firma aktuálne dokončuje druhú etapu výstavby novej, už tretej výrobnej haly. Postupne by mala táto časť prepojiť moderný komplex do jedného celku. Podnik plánuje zvyšovať výrobnú kapacitu a pri zachovaní odlišnosti tradičných lupienkov expandovať najmä do sietí maloobchodných reťazcov.
„Vyrábame kvalitu za odpovedajúcu cenu a budeme sa toho držať i naďalej. Nemáme v pláne vyrábať eurochipsy. Naše lupienky sa musia doviezť čerstvé z výroby a nemôžu kvôli čerstvosti dlho ležať v regáloch. V niektorých obchodných reťazcov sme už cestu k distribúcii našli, s ďalšími ju budeme hľadať,“ tvrdí Tomáš Krajči.