logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Tesco po skúšobnom období naostro spúšťa Online Club, vernostný program pre online zákazníkov....
  • Technológie sa neustále vyvíjajú a sú prepojené so všetkým, čo robíme v osobnom, ale aj...
  • Časopis Tovar&Predaj nedávno predstavil inovované logo a jeho májovo-júnové vydanie vychádza...
  • Spoločnosť Terno real estate, ktorá prevádzkuje sieť potravín Terno a Kraj, spúšťa nový projekt...

S vajcami z klietkového chovu končí prvá slovenská pekáreň

27. apríla 2021
Správy 0
1889
S vajcami z klietkového chovu končí prvá slovenská pekáreň

Na Slovensku pribudla prvá pekáreň so záväzkom používať výhradne bezklietkové vajcia. Podobne ako zahraniční výrobcovia či slovenské potravinárske reťazce týmto krokom pristúpila k lepšej ochrane zvierat vo svojej dodávateľskej sieti.

Výrobcovia a predajcovia potravín po celom svete sa klietkovému chovu sliepok čoraz častejšie obracajú chrbtom, argumentujúc životnými podmienkami zvierat a preferenciami zákazníkov pre produkty s vyššími etickými štandardmi. Tento trend najnovšie dorazil aj medzi slovenských výrobcov potravín. Pekáreň Paciga, ktorá zásobuje 20 vlastných predajní a viac než 130 odberateľov, zverejnila ako prvá slovenská pekáreň záväzok používať výhradne bezklietkové vajcia.

Prečítajte si tiež
Jakub Berčík: Príjemná nákupná atmosféra ako konkurenčná výhoda

Ktoré spoločnosti podporili bezklietkový chov?

Na Slovensku dosiaľ zverejnili záväzky ukončiť predaj a používanie klietkových vajec takmer všetky veľké reťazce, ktoré spolu pokrývajú asi 75% maloobchodného trhu, veľkoobchodný reťazec Metro a niekoľko reštaurácií.  Spoločnosť Paciga sa k nim zaradila ako prvý slovenský bezklietkový výrobca potravín. Podobný záväzok, ktorý sa však týka samotnej produkcie vajec, prijala začiatkom roka 2020 aj Únia hydinárov Slovenska. Aby pokryla narastajúci dopyt po bezklietkových vajciach, plánuje všetky svoje chovy prerobiť na bezklietkové najneskôr do roku 2030.

Podobný vývoj môžeme sledovať v zahraničí, kde ako súčasť svojej politiky spoločenskej zodpovednosti zverejnili záväzok skončiť s klietkovými vajcami okrem stoviek menších firiem aj jedny z najvýznamnejších spoločností na trhu ako je Unilever, Nestlé, Mondelēz, Dr. Oetker, Burger King alebo Sodexo. Podiel klietkového chovu v Európskej únii aj vďaka tomu medziročne klesá.

Kampaň Zákaz klietok

Posledný krok k ukončeniu klietkového chovu sliepok už spravili viaceré krajiny vrátane Česka a Rakúska, ktoré ho postavili mimo zákon a zlepšili tak životné podmienky pre milióny zvierat ročne. Ochranárske združenie Humánny pokrok na Slovensku aktuálne s týmto cieľom vedie kampaň Zákaz klietok, ktorú podpisom petície podporilo za viac než mesiac viac ako 24 tisíc ľudí.

Súvisiace články:

Jakub Berčík: Príjemná nákupná atmosféra ako konkurenčná výhoda Tesco na Slovensku oslavuje 25 rokov, otvára nový supermarket Jakub Berčík: Môžu reťazce pomôcť spotrebiteľovi pri výbere zdravších potravín? Jakub Berčík: Aká vlastnosť predajcu sa ľuďom spája s maloobchodnými reťazcami?

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

7. –⁠ 8. 6. 2023, Kongres Samoška, Olomouc

Profily

Action

Petr Juliš, generálny riaditeľ Action pre Česko a Slovensko: Na Slovensku vidíme väčší priestor ako v Česku

1. apríla 2023
Kaufland

František Krenželák, centrálny nákupca mliečnych výrobkov, Kaufland: Cením si všetky podnety od zákazníkov a venujem sa im

1. apríla 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera