logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...

Víťazom ocenenia Mastercard Obchodník roka 2020 sa stal Dráčik

22. apríla 2021
Správy 0
2069
Víťazom ocenenia Mastercard Obchodník roka 2020 sa stal Dráčik

Obchodníkom roka 2020 sa stal predajca hračiek Dráčik. S veľmi tesným náskokom na prvom mieste nahradil víťaza siedmich predošlých ročníkov kníhkupectvo Martinus, ktoré tento rok obsadilo v celkovom poradí druhé miesto. Cenu verejnosti získala spoločnosť Lidl, skokanom roka sa stala na základe najväčšieho posunu v celkovom poradí v rámci ročníku spoločnosť Lindex.

Víťazi sortimentných kategórií a absolútny víťaz ocenenia Mastercard Obchodník roka boli určení na základe výsledkov reprezentatívneho prieskumu. Pri vyhodnotení výsledkov boli zohľadnené dve skupiny faktorov, a to pozícia na trhu a dôvera zákazníkov. Celkový index aj faktory pozície na trhu a dôvery zákazníkov vo výsledku zohľadňujú celkovú situáciu na trhu a pozíciu obchodníka v rámci konkurenčného prostredia.

Prečítajte si tiež
Dráčik obhájil titul Absolútny víťaz ocenenia Mastercard Obchodník roka
Mastercard

Najvýraznejší trend v retaile je e-commerce

„V tomto ročníku ocenenia Mastercard Obchodník roka boli do výskumu novo zaradené tri kategórie: e-shopy, lekárne a hračky. Zaradenie týchto kategórií malo vplyv aj na celkové poradie obchodníkov z minulých rokov. Nové kategórie sú silné a ich najvýraznejší obchodníci sa zaraďujú na popredné priečky všetkých parametrov aj celkového skóre,“ povedal Michal Čarný, generálny riaditeľ Mastercard pre Českú republiku a Slovensko. „Z výskumu okrem iného vyplýva, že najvýraznejším trendom na retailovom trhu je tento rok nárast e-commerce, čo potvrdzujú aj nákupné dáta Mastercard. Obrat slovenských online obchodov vzrástol v roku 2020 o 47 percent, obchodom s potravinami či športovými potrebami stúpli tržby dokonca na viac ako dvojnásobok,“ dodáva Michal Čarný.

Po siedmich rokoch nový víťaz

Absolútnym víťazom sa každoročne stáva obchodník, ktorý dosiahne v rámci reprezentatívneho výskumu najvyššie celkové skóre naprieč všetkými kategóriami. Absolútnym víťazom ôsmeho ročníka ocenenia Mastercard Obchodník roka 2020 sa stalo hračkárstvo Dráčik. Spoločnosť víťazí v celkovom skóre, je najsilnejším hráčom v parametri lojality a druhým najsilnejším v zapamätateľnosti. Tieto dve silné stránky ho vynášajú na celkové prvé miesto.  Spoločnosť Dráčik okrem získaného titulu absolútny víťaz bodovala aj v kategórii Obchodník roka s hračkami. Najvyššie skóre dosiahla najmä v parametri zapamätateľnosti – spontánne ju uviedlo 85 % respondentov nakupujúcich sortiment. Zákazníci hračkárstva Dráčik deklarujú tiež najvyššiu mieru lojality v kategórii. Podiel zákazníkov, pre ktorých je predajňa hlavným nákupným miestom pre daný sortiment, je 90 %. Taktiež z hľadiska súhrnného indexu dôvery zákazníkov je obchodník Dráčik na prvom mieste.

Prečítajte si tiež
Po štyroch mesiacoch sa otvoria obchody. Ako bude vyzerať nakupovanie na Slovensku?

Spoločnosť Martinus, ktorá v čele ocenenia stála počas siedmich po sebe idúcich ročníkov, sa tento rok umiestnila v celkovom hodnotení s veľmi tesným výsledkom na druhom mieste. Je to tradičný silný hráč, ktorý je veľmi známym obchodníkom, má veľmi silnú a lojálnu klientelu, o ktorú sa stará a tým si získava ich vysokú dôveru. Martinus je jedným z najčastejšie odporúčaných obchodníkov a je veľmi silný v odlíšení sa od konkurencie. Na treťom mieste sa v celkovom poradí umiestnila spoločnosť dm drogerie markt, ktorá vyniká vo svojej kategórii a má vysoké skóre zvlášť v lojalite svojich zákazníkov – je hlavným nákupným miestom pre veľkú väčšinu ľudí, ktorí nakupujú daný sortiment. Úplná väčšina zákazníkov sa k tomuto obchodníkovi tiež rada znovu vracia a obchodník veľmi dobre napĺňa zákaznícke očakávania.

 

Obchodník roka s potravinami je Lidl

Víťazom kategórie Mastercard Obchodník roka s potravinami sa stal Lidl. Okrem iného bodoval v parametri zapamätateľnosť – spontánne ho uviedlo 69 % respondentov nakupujúcich sortiment. Zákazníci Lidlu v danej kategórii deklarujú druhú najvyššiu mieru lojality. Podiel zákazníkov, pre ktorých je predajňa hlavným nákupným miestom pre daný sortiment, je 33 %. Z hľadiska súhrnného indexu dôvery zákazníkov zostáva Lidl, rovnako ako minulý rok, na prvom mieste. Druhé miesto pripadlo Kauflandu a na treťom mieste je Tesco.

Silní hráči na trhu s drogériou a parfumériou 

dm drogerie markt sa stala víťazom kategórie Mastercard Obchodník roka s drogériou a parfumériou, a to predovšetkým vďaka tomu, že bodovala v parametri zapamätateľnosť – spontánne ju uviedlo 68 % respondentov nakupujúcich sortiment. Zákazníci dm drogerie markt v danej kategórii deklarujú taktiež najvyššiu mieru lojality. Podiel zákazníkov, pre ktorých je predajňa hlavným nákupným miestom pre daný sortiment, je 66 %. Z hľadiska  súhrnného indexu dôvery zákazníkov je dm drogerie markt, rovnako ako vlani, na druhom mieste. Na druhom mieste sa umiestnila Teta drogérie a na treťom Notino.sk.

Nábytku a bytovým doplnkom vládne IKEA

IKEA sa stala víťazom kategórie Mastercard Obchodník roka s nábytkom a bytovými doplnkami najmä vďaka tomu, že bodovala v parametri zapamätateľnosť – spontánne ju uviedlo 37 % respondentov nakupujúcich sortiment. Zákazníci IKEA deklarujú tiež najvyššiu mieru lojality v danej kategórii. Podiel zákazníkov, pre ktorých je predajňa hlavným nákupným miestom pre daný sortiment, je 49 %. Aj z hľadiska súhrnného indexu dôvery zákazníkov zostáva IKEA, rovnako ako minulý rok, na prvom mieste. Na druhom mieste sa umiestnil Möbelix a na treťom je Jysk.

Kto je obchodníkom roka v sortimente knihy a elektronika?

V rámci kategórie Obchodník roka s elektronikou je víťazom spoločnosť NAY, pomerne neohroziteľným víťazom pokiaľ ide o parameter zapamätateľnosť – spontánne ju uviedlo 60 % respondentov nakupujúcich sortiment. Zákazníci NAY deklarujú druhú najvyššiu mieru lojality v danej kategórii. Podiel zákazníkov, pre ktorých je predajňa hlavným nákupným miestom pre daný sortiment, je 41 %.  Z hľadiska súhrnného indexu dôvery zákazníkov je NAY na treťom mieste. Druhá sa umiestnila Alza.sk a tretí bol Datart.

Kníhkupectvo Martinus sa stalo víťazom kategórie Obchodník roka s knihami predovšetkým vďaka tomu, že bodovalo v parametri zapamätateľnosť – spontánne ho uviedlo 83 % respondentov nakupujúcich sortiment a má v tomto parametri pred najbližšou konkurenciou výrazný náskok. Zákazníci spoločnosti Martinus deklarujú tiež najvyššiu mieru lojality v danej kategórii. Podiel zákazníkov, pre ktorých je predajňa hlavným nákupným miestom pre daný sortiment, je 61 %. Z hľadiska súhrnného indexu dôvery zákazníkov je Martinus na druhom mieste. Druhé miesto v kategórii obsadilo kníhkupectvo Panta Rhei a tretie miesto Preskoly.sk.

E-shopom roka je Alza.sk

Alza.sk zvíťazila v kategórii Mastercard E-shop roka. Bodovala predovšetkým v parametri zapamätateľnosť – spontánne ju uviedlo 41 % respondentov. Zákazníci tiež deklarujú k e-shopu Alza.sk najvyššiu mieru lojality v kategórii. Podiel zákazníkov, pre ktorých je predajňa hlavným nákupným miestom pre daný sortiment, je 42 %. Na druhom mieste sa v kategórii umiestnilo kníhkupectvo Martinus.sk a na treťom mieste Notino.sk.

Zákazníci najviac hlasovali pre Lidl, Kaufland a Tesco

Víťaza kategórie Mastercard Obchodník roka 2020 – Cena verejnosti určilo verejné hlasovanie, ktoré prebiehalo prostredníctvom internetových stránok www.obchodnik-roka.sk od 23. novembra 2020 do 21. februára 2021. Celkovo hlasovalo 33 024 osôb a hlasujúci rozdelili medzi najrôznejších obchodníkov 139 494 platných hlasov. V kategórii Obchodník roka 2020 – Cena verejnosti zvíťazil Lidl Slovenská republika s 23 592 hlasmi. Na druhom mieste bola spoločnosť Kaufland, ktorá získala 15 618 hlasov, a na treťom mieste Tesco s 10 594 hlasmi.

 

Prehľad víťazov ocenení Mastercard Obchodník roka 2020

Súvisiace články:

MastercardDráčik obhájil titul Absolútny víťaz ocenenia Mastercard Obchodník roka Po štyroch mesiacoch sa otvoria obchody. Ako bude vyzerať nakupovanie na Slovensku? dm otvára svoju najväčšiu predajňu na Slovensku Privátne značky dm sa zamerajú na recykláciu CO₂

Odporúčame

 

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera