logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Služobný telefón či možnosť pracovať z domu sú dnes už bežné benefity, ktoré ponúkajú mnohí...
  • Packeta spustila službu, vďaka ktorej budú zákazníci vedieť presný čas doručenia zásielky....
  • Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak...
  • Spolupracovať v dnešnej dobe s influencermi vníma väčšina značiek ako „must have“. Sú...

Víťazom ocenenia Mastercard Obchodník roka 2020 sa stal Dráčik

22. apríla 2021
Správy 0
1563
Víťazom ocenenia Mastercard Obchodník roka 2020 sa stal Dráčik

Obchodníkom roka 2020 sa stal predajca hračiek Dráčik. S veľmi tesným náskokom na prvom mieste nahradil víťaza siedmich predošlých ročníkov kníhkupectvo Martinus, ktoré tento rok obsadilo v celkovom poradí druhé miesto. Cenu verejnosti získala spoločnosť Lidl, skokanom roka sa stala na základe najväčšieho posunu v celkovom poradí v rámci ročníku spoločnosť Lindex.

Víťazi sortimentných kategórií a absolútny víťaz ocenenia Mastercard Obchodník roka boli určení na základe výsledkov reprezentatívneho prieskumu. Pri vyhodnotení výsledkov boli zohľadnené dve skupiny faktorov, a to pozícia na trhu a dôvera zákazníkov. Celkový index aj faktory pozície na trhu a dôvery zákazníkov vo výsledku zohľadňujú celkovú situáciu na trhu a pozíciu obchodníka v rámci konkurenčného prostredia.

Najvýraznejší trend v retaile je e-commerce

„V tomto ročníku ocenenia Mastercard Obchodník roka boli do výskumu novo zaradené tri kategórie: e-shopy, lekárne a hračky. Zaradenie týchto kategórií malo vplyv aj na celkové poradie obchodníkov z minulých rokov. Nové kategórie sú silné a ich najvýraznejší obchodníci sa zaraďujú na popredné priečky všetkých parametrov aj celkového skóre,“ povedal Michal Čarný, generálny riaditeľ Mastercard pre Českú republiku a Slovensko. „Z výskumu okrem iného vyplýva, že najvýraznejším trendom na retailovom trhu je tento rok nárast e-commerce, čo potvrdzujú aj nákupné dáta Mastercard. Obrat slovenských online obchodov vzrástol v roku 2020 o 47 percent, obchodom s potravinami či športovými potrebami stúpli tržby dokonca na viac ako dvojnásobok,“ dodáva Michal Čarný.

Po siedmich rokoch nový víťaz

Absolútnym víťazom sa každoročne stáva obchodník, ktorý dosiahne v rámci reprezentatívneho výskumu najvyššie celkové skóre naprieč všetkými kategóriami. Absolútnym víťazom ôsmeho ročníka ocenenia Mastercard Obchodník roka 2020 sa stalo hračkárstvo Dráčik. Spoločnosť víťazí v celkovom skóre, je najsilnejším hráčom v parametri lojality a druhým najsilnejším v zapamätateľnosti. Tieto dve silné stránky ho vynášajú na celkové prvé miesto.  Spoločnosť Dráčik okrem získaného titulu absolútny víťaz bodovala aj v kategórii Obchodník roka s hračkami. Najvyššie skóre dosiahla najmä v parametri zapamätateľnosti – spontánne ju uviedlo 85 % respondentov nakupujúcich sortiment. Zákazníci hračkárstva Dráčik deklarujú tiež najvyššiu mieru lojality v kategórii. Podiel zákazníkov, pre ktorých je predajňa hlavným nákupným miestom pre daný sortiment, je 90 %. Taktiež z hľadiska súhrnného indexu dôvery zákazníkov je obchodník Dráčik na prvom mieste.

Spoločnosť Martinus, ktorá v čele ocenenia stála počas siedmich po sebe idúcich ročníkov, sa tento rok umiestnila v celkovom hodnotení s veľmi tesným výsledkom na druhom mieste. Je to tradičný silný hráč, ktorý je veľmi známym obchodníkom, má veľmi silnú a lojálnu klientelu, o ktorú sa stará a tým si získava ich vysokú dôveru. Martinus je jedným z najčastejšie odporúčaných obchodníkov a je veľmi silný v odlíšení sa od konkurencie. Na treťom mieste sa v celkovom poradí umiestnila spoločnosť dm drogerie markt, ktorá vyniká vo svojej kategórii a má vysoké skóre zvlášť v lojalite svojich zákazníkov – je hlavným nákupným miestom pre veľkú väčšinu ľudí, ktorí nakupujú daný sortiment. Úplná väčšina zákazníkov sa k tomuto obchodníkovi tiež rada znovu vracia a obchodník veľmi dobre napĺňa zákaznícke očakávania.

 

Obchodník roka s potravinami je Lidl

Víťazom kategórie Mastercard Obchodník roka s potravinami sa stal Lidl. Okrem iného bodoval v parametri zapamätateľnosť – spontánne ho uviedlo 69 % respondentov nakupujúcich sortiment. Zákazníci Lidlu v danej kategórii deklarujú druhú najvyššiu mieru lojality. Podiel zákazníkov, pre ktorých je predajňa hlavným nákupným miestom pre daný sortiment, je 33 %. Z hľadiska súhrnného indexu dôvery zákazníkov zostáva Lidl, rovnako ako minulý rok, na prvom mieste. Druhé miesto pripadlo Kauflandu a na treťom mieste je Tesco.

Silní hráči na trhu s drogériou a parfumériou 

dm drogerie markt sa stala víťazom kategórie Mastercard Obchodník roka s drogériou a parfumériou, a to predovšetkým vďaka tomu, že bodovala v parametri zapamätateľnosť – spontánne ju uviedlo 68 % respondentov nakupujúcich sortiment. Zákazníci dm drogerie markt v danej kategórii deklarujú taktiež najvyššiu mieru lojality. Podiel zákazníkov, pre ktorých je predajňa hlavným nákupným miestom pre daný sortiment, je 66 %. Z hľadiska  súhrnného indexu dôvery zákazníkov je dm drogerie markt, rovnako ako vlani, na druhom mieste. Na druhom mieste sa umiestnila Teta drogérie a na treťom Notino.sk.

Nábytku a bytovým doplnkom vládne IKEA

IKEA sa stala víťazom kategórie Mastercard Obchodník roka s nábytkom a bytovými doplnkami najmä vďaka tomu, že bodovala v parametri zapamätateľnosť – spontánne ju uviedlo 37 % respondentov nakupujúcich sortiment. Zákazníci IKEA deklarujú tiež najvyššiu mieru lojality v danej kategórii. Podiel zákazníkov, pre ktorých je predajňa hlavným nákupným miestom pre daný sortiment, je 49 %. Aj z hľadiska súhrnného indexu dôvery zákazníkov zostáva IKEA, rovnako ako minulý rok, na prvom mieste. Na druhom mieste sa umiestnil Möbelix a na treťom je Jysk.

Kto je obchodníkom roka v sortimente knihy a elektronika?

V rámci kategórie Obchodník roka s elektronikou je víťazom spoločnosť NAY, pomerne neohroziteľným víťazom pokiaľ ide o parameter zapamätateľnosť – spontánne ju uviedlo 60 % respondentov nakupujúcich sortiment. Zákazníci NAY deklarujú druhú najvyššiu mieru lojality v danej kategórii. Podiel zákazníkov, pre ktorých je predajňa hlavným nákupným miestom pre daný sortiment, je 41 %.  Z hľadiska súhrnného indexu dôvery zákazníkov je NAY na treťom mieste. Druhá sa umiestnila Alza.sk a tretí bol Datart.

Kníhkupectvo Martinus sa stalo víťazom kategórie Obchodník roka s knihami predovšetkým vďaka tomu, že bodovalo v parametri zapamätateľnosť – spontánne ho uviedlo 83 % respondentov nakupujúcich sortiment a má v tomto parametri pred najbližšou konkurenciou výrazný náskok. Zákazníci spoločnosti Martinus deklarujú tiež najvyššiu mieru lojality v danej kategórii. Podiel zákazníkov, pre ktorých je predajňa hlavným nákupným miestom pre daný sortiment, je 61 %. Z hľadiska súhrnného indexu dôvery zákazníkov je Martinus na druhom mieste. Druhé miesto v kategórii obsadilo kníhkupectvo Panta Rhei a tretie miesto Preskoly.sk.

E-shopom roka je Alza.sk

Alza.sk zvíťazila v kategórii Mastercard E-shop roka. Bodovala predovšetkým v parametri zapamätateľnosť – spontánne ju uviedlo 41 % respondentov. Zákazníci tiež deklarujú k e-shopu Alza.sk najvyššiu mieru lojality v kategórii. Podiel zákazníkov, pre ktorých je predajňa hlavným nákupným miestom pre daný sortiment, je 42 %. Na druhom mieste sa v kategórii umiestnilo kníhkupectvo Martinus.sk a na treťom mieste Notino.sk.

Zákazníci najviac hlasovali pre Lidl, Kaufland a Tesco

Víťaza kategórie Mastercard Obchodník roka 2020 – Cena verejnosti určilo verejné hlasovanie, ktoré prebiehalo prostredníctvom internetových stránok www.obchodnik-roka.sk od 23. novembra 2020 do 21. februára 2021. Celkovo hlasovalo 33 024 osôb a hlasujúci rozdelili medzi najrôznejších obchodníkov 139 494 platných hlasov. V kategórii Obchodník roka 2020 – Cena verejnosti zvíťazil Lidl Slovenská republika s 23 592 hlasmi. Na druhom mieste bola spoločnosť Kaufland, ktorá získala 15 618 hlasov, a na treťom mieste Tesco s 10 594 hlasmi.

 

Prehľad víťazov ocenení Mastercard Obchodník roka 2020

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

CHEP

Paletový pooling CHEP: Efektívny systém s jasnými pravidlami

Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak áno, narazili ste na prepravnú platformu, ktorá patrí do paletového fondu spoločnosti CHEP. Paletový pooling je systém zdieľania a opätovného používania prepravných alebo displejových paliet, ktorý predstavuje efektívne a udržateľné riešenie pre firmy, ktoré sa rozhodli zadať správu svojich paletových […]
Káva Nestlé

Káva ako pomocník pre zvýšenie tržieb

Viete, že káva vám môže pomôcť navýšiť zisk a prilákať nových zákazníkov? Káva nie je len výborný pomocník pri nadväzovaní komunikácie, ale aj druhá najobchodovateľnejšia komodita, ktorej obľuba každoročne rastie. Boli doby, kedy ste na kávu narazili iba v kaviarňach, hoteloch a reštauráciách. Dnes už na ňu narazíte prakticky všade. Je to predovšetkým pochutina, a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera