logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...

Maloobchodné tržby vo februári klesli, dôvodom sú zatvorené kamenné predajne

12. apríla 2021
Tradičný trh 0
1234
Maloobchodné tržby vo februári klesli, dôvodom sú zatvorené kamenné predajne

Maloobchodné tržby na Slovensku zaznamenali vo februári 2021 výrazný medziročný pokles, a to o 14,7 %. Oproti februáru 2020 zaznamenali pokles všetky oblasti maloobchodu. Hypermarkety a supermarkety, ktoré tvoria z celkových tržieb vyše 40 %, v tomto období utŕžili o  13,2 % menej. Aj vo februári totiž nemohli svojim zákazníkom ponúkať naplno iný tovar ako potraviny a drogériu. Informuje o tom analytička Wood & Company Eva Sadovská.

„Jednoznačne najvýraznejší pokles tržieb sa ale vo februári týkal maloobchodu so zariadeniami pre IKT v špecializovaných predajniach, maloobchodu s tovarom pre kultúru a rekreáciu v špecializovaných predajniach a na trhoch a stánkoch. Vo všetkých troch segmentoch bol zaznamenaný medziročný prepad tržieb o vyše tridsať percent. Ostatné oblasti maloobchodu sa vo februári museli popasovať s medziročným poklesom tržieb o 26 až 16 percent, uviedla Eva Sadovská. Podľa podrobnejších údajov Štatistického úradu SR napríklad maloobchodné predajne zamerané na oblečenie a obuv zaznamenali pokles tržieb o takmer 80 %. Nárast tržieb evidoval maloobchod mimo predajní, stánkov a trhov, ktorého súčasťou sú aj e-shopy, a to o vyše desatinu.

Prečítajte si tiež
Po štyroch mesiacoch sa otvoria obchody. Ako bude vyzerať nakupovanie na Slovensku?

E-shop funguje najlepšie v kombinácii s kamennou predajňou

Dôvodom pre pokles tržieb je podľa Evy Sadovskej najmä zatvorenie kamenných prevádzok. Oproti vlaňajšku si síce mnohé kvôli pandémii zatvorené kamenné predajne vytvorili alebo vylepšili svoje online predajné kanály, no ani tie im ich obvyklý predaj alebo tržby nedokážu vygenerovať. „Zjednodušene povedané, cez online kanál nedokážu predať alebo utŕžiť toľko, ako keď majú otvorenú kamennú prevádzku. Mnohí zákazníci zároveň nákupy posúvajú na neskôr, očakávajúc, kedy budú fyzické obchody opäť otvorené.

Prečítajte si tiež
Potraviny a nealkoholické nápoje po piatich mesiacoch opäť zdraželi

Pre veľkú skupinu spotrebiteľov je aj naďalej kľúčovým kontakt s predajcom, tovar chcú pred nákupom vidieť, ohmatať či vyskúšať, možnosť mať zakúpený tovar ihneď k dispozícii či faktor nakupovania ako formy relaxu. Navyše mnohí nenakupujú cez online kanál aj kvôli tomu, že malé položky s nízkymi cenami sa im neoplatia kvôli poštovnému alebo poplatkom za doručenie. Pochopiteľne online nakupovanie má svoje dôležité miesto v schéme nakupovania. Ale ako sa ukazuje, z dlhodobého hľadiska je  ideálne v kombinácii s klasickým nakupovaním vo fyzických prevádzkach,“ vysvetľuje Eva Sadovská a zároveň dodáva, že na nakupovanie a míňanie vplýva aj aktuálna situácia na trhu práce, avšak tento vplyv považuje aktuálne za menej významný. Ak zákazníci momentálne nenakupujú, tak je to skôr preto, že nemajú kde a nie ani tak preto, že nemajú za čo.

Nádej pre maloobchod

Efekt zatvorených obchodov negatívne ovplyvní tržby maloobchodu aj za marec a apríl 2021. Aktuálne je v rámci maloobchodu určitým svetielkom na konci tunela potenciálny prechod Slovenska ako krajiny z čiernej fázy do bordovej. Podľa aktuálne platného semaforu by to mohlo viesť k znovuotvoreniu kamenných prevádzok.

 

Súvisiace články:

Po štyroch mesiacoch sa otvoria obchody. Ako bude vyzerať nakupovanie na Slovensku? Potraviny a nealkoholické nápoje po piatich mesiacoch opäť zdraželi Tovar&Predaj 1 – 2/2021: Sviatky budú bohatšie ako vlani Zdražovanie sa v novembri zrýchlilo, ceny vybraných tovarov dosiahli 17-ročné maximum

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera