logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Lidl otvoril svoju štvrtú predajňu v Trnave, na Slovensku má už 157 prevádzok. V roku 2022...
  • Počas júla sa na prvé miesto rebríčka TOP 5 dostalo stanovisko spoločnosti Kaufland Slovenská...
  • Novou obchodnou riaditeľkou spoločnosti Orkla Foods Česko a Slovensko, jedného z...
  • Spoločnosť Mars, jeden z popredných svetových výrobcov cukroviniek, potravy a výživy pre domáce...

Záujem o bezmäsité alternatívy na Slovensku rastie. Rastlinný produkt roka je známy

9. apríla 2021
Správy 0
1101
Záujem o bezmäsité alternatívy na Slovensku rastie. Rastlinný produkt roka je známy

Dopyt po rastlinných produktoch každým rokom rastie v celej Európe. Podľa dát zozbieraných spoločnosťou Nielsen pre ProVeg International v 11 európskych krajinách, vrátane Poľska, Rakúska, alebo Nemecka, od roku 2018 do roku 2020 trh s týmito produktmi narástol o 49 %. Projekt Jem pre Zem zrealizoval prvý ročník ankety Rastlinný produkt roka, do ktorej bolo nominovaných desať produktov.

Výsledky ankety Rastlinný produkt roka 2020, ktorú tento rok prvýkrát zorganizoval projekt Jem pre Zem, potvrdili popularitu rastlinných alternatív živočíšnych produktov na Slovensku. Hlasujúci si mohli vybrať z desiatich noviniek s rastlinným zložením, ktoré boli na trh uvedené v minulom roku. S veľkým predstihom zvíťazila Rastlinná koložvárska od výrobcu Lunter. Do vedenia sa dostala na začiatku hlasovania a prvú priečku si udržala až do konca.

„Víťazstvo našej Lunter Koložvárskej nás nesmierne teší. Nielen preto, že za ňu hlasovali zákazníci a fanúšikovia rastlinnej stravy, ale aj z dôvodu, že nová produktová línia Lunter hotových jedál z tofu, je aktuálne našou firemnou „srdcovkou“. Lunter novinky reagujú na požiadavky spotrebiteľov, ktorí ostali doma s deťmi alebo na home-officoch a potrebovali sa stravovať rýchlo, jednoducho a zároveň zdravo,” hovorí marketingová riaditeľka Alfa Bio Anna Buzinkay.

Popredné miesta patria slovenským produktom

Spotrebitelia v prvom ročníku ankety projektu Jem pre Zem ocenili aj ďalšie nové produkty, ako Sensational burger od Garden Gourmet alebo prémiovú slovenskú čokoládu Lyra. Zvýšenie dopytu po rastlinných alternatívach potvrdzujú aj európske dáta, za posledné dva roky trh s rastlinnými náhradami v Európe narástol o 49 %. Ďalšie pozície v ankete kopírujú trendy vo svete ako rast záujmu o rastlinné varianty smotany a hotových jedál. Zaujímavosťou ankety je, že všetky štyri nominované produkty od slovenských výrobcov sa umiestnili na prvých piatich priečkach. Na štvrtom mieste sa umiestnila mandľová alternatíva smotany Body&Future dostupná vo väčšine slovenských obchodných reťazcov. Piate miesto patrí Morca Delle Veggie od výrobcu Tatrakon, ktorý kategóriu rastlinných produktov začal preskúmavať len nedávno.

„Záujem o rastlinné alternatívy rastie na Slovensku rýchlym tempom. Súvisí to najmä s nárastom počtu flexitariánov, teda ľudí ktorí z ekologických, zdravotných či etických dôvodov znižujú spotrebu živočíšnych výrobkov,” hovorí Mária Agóčová, koordinátorka ankety Rastlinný produkt roka. „Už štyria z desiatich ľudí na Slovensku znižujú alebo zvažujú znížiť spotrebu živočíšnych výrobkov,” dodáva.

Ktoré rastlinné alternatívy sú obľúbené v zahraničí?

V susedných krajinách sa najviac predá rastlinných alternatív mlieka, v Poľsku sa predané množstvo počas posledných dvoch rokov zvýšilo až o 75 %. Správa ukazuje tiež obrovský nárast predaja rastlinných alternatív mäsa, napríklad v Rakúsku stúpol za posledné dva roky o 82 %. Spotrebitelia a spotrebiteľky by pritom na pultoch obchodov radi našli ešte väčší výber rastlinných alternatív, ako majú k dispozícii dnes. Na trhu chýbajú najmä rastlinné syry, hotové jedlá a náhrady mäsa. Z prieskumu slovenských reťazcov organizovaného Jem pre Zem v minulom roku vyplynulo, že základné rastlinné alternatívy ako tofu, rastlinné mlieko či jogurt sú dostupné v každom reťazci.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

Môjobchod

Sieť potravín Môjobchod získala 2. miesto v počte predajní

Otvorenie ambassador predajne v Maduniciach. 10 rokov od svojho založenia dosiahla maloobchodná sieť potravín Môjobchod  významný míľnik. Otvorením 737. predajne si značka zabezpečila 2. miesto v počte franšíz na slovenskom trhu. K úspechu sa dopracovala najmä snahou dostať sa k svojim zákazníkom čo najbližšie, ponúkať kvalitný sortiment a vytvoriť príjemnejší priestor na nákup. Značka Môjobchod odštartovala […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

12. – 16. 9. 2022, Drinktec 2022, Mníchov

13. – 14. 10. 2022, Kongres Obalko, Praha

15. – 19. 10. 2022, Veľtrh SIAL Paris, Paríž

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera