logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Kto uspel v náročnom teste spotrebiteľskej priazne? Ktoré značky prešli sitom kvality, ktorú...
  • Diskont Lidl má na Slovensku aktuálne 174 predajní, poslednú otvoril v Martine. Ide o štvrtý...
  • Nové automatizované predajne Coop 24/7 pribudli v Šuranoch a Sládkovičove. Táto správa si v...
  • V posledných rokoch sme svedkami dynamického rozvoja predajných konceptov, ktoré prepájajú...

Záujem o bezmäsité alternatívy na Slovensku rastie. Rastlinný produkt roka je známy

9. apríla 2021
Správy 0
1659
Záujem o bezmäsité alternatívy na Slovensku rastie. Rastlinný produkt roka je známy

Dopyt po rastlinných produktoch každým rokom rastie v celej Európe. Podľa dát zozbieraných spoločnosťou Nielsen pre ProVeg International v 11 európskych krajinách, vrátane Poľska, Rakúska, alebo Nemecka, od roku 2018 do roku 2020 trh s týmito produktmi narástol o 49 %. Projekt Jem pre Zem zrealizoval prvý ročník ankety Rastlinný produkt roka, do ktorej bolo nominovaných desať produktov.

Výsledky ankety Rastlinný produkt roka 2020, ktorú tento rok prvýkrát zorganizoval projekt Jem pre Zem, potvrdili popularitu rastlinných alternatív živočíšnych produktov na Slovensku. Hlasujúci si mohli vybrať z desiatich noviniek s rastlinným zložením, ktoré boli na trh uvedené v minulom roku. S veľkým predstihom zvíťazila Rastlinná koložvárska od výrobcu Lunter. Do vedenia sa dostala na začiatku hlasovania a prvú priečku si udržala až do konca.

„Víťazstvo našej Lunter Koložvárskej nás nesmierne teší. Nielen preto, že za ňu hlasovali zákazníci a fanúšikovia rastlinnej stravy, ale aj z dôvodu, že nová produktová línia Lunter hotových jedál z tofu, je aktuálne našou firemnou „srdcovkou“. Lunter novinky reagujú na požiadavky spotrebiteľov, ktorí ostali doma s deťmi alebo na home-officoch a potrebovali sa stravovať rýchlo, jednoducho a zároveň zdravo,” hovorí marketingová riaditeľka Alfa Bio Anna Buzinkay.

Popredné miesta patria slovenským produktom

Spotrebitelia v prvom ročníku ankety projektu Jem pre Zem ocenili aj ďalšie nové produkty, ako Sensational burger od Garden Gourmet alebo prémiovú slovenskú čokoládu Lyra. Zvýšenie dopytu po rastlinných alternatívach potvrdzujú aj európske dáta, za posledné dva roky trh s rastlinnými náhradami v Európe narástol o 49 %. Ďalšie pozície v ankete kopírujú trendy vo svete ako rast záujmu o rastlinné varianty smotany a hotových jedál. Zaujímavosťou ankety je, že všetky štyri nominované produkty od slovenských výrobcov sa umiestnili na prvých piatich priečkach. Na štvrtom mieste sa umiestnila mandľová alternatíva smotany Body&Future dostupná vo väčšine slovenských obchodných reťazcov. Piate miesto patrí Morca Delle Veggie od výrobcu Tatrakon, ktorý kategóriu rastlinných produktov začal preskúmavať len nedávno.

„Záujem o rastlinné alternatívy rastie na Slovensku rýchlym tempom. Súvisí to najmä s nárastom počtu flexitariánov, teda ľudí ktorí z ekologických, zdravotných či etických dôvodov znižujú spotrebu živočíšnych výrobkov,” hovorí Mária Agóčová, koordinátorka ankety Rastlinný produkt roka. „Už štyria z desiatich ľudí na Slovensku znižujú alebo zvažujú znížiť spotrebu živočíšnych výrobkov,” dodáva.

Ktoré rastlinné alternatívy sú obľúbené v zahraničí?

V susedných krajinách sa najviac predá rastlinných alternatív mlieka, v Poľsku sa predané množstvo počas posledných dvoch rokov zvýšilo až o 75 %. Správa ukazuje tiež obrovský nárast predaja rastlinných alternatív mäsa, napríklad v Rakúsku stúpol za posledné dva roky o 82 %. Spotrebitelia a spotrebiteľky by pritom na pultoch obchodov radi našli ešte väčší výber rastlinných alternatív, ako majú k dispozícii dnes. Na trhu chýbajú najmä rastlinné syry, hotové jedlá a náhrady mäsa. Z prieskumu slovenských reťazcov organizovaného Jem pre Zem v minulom roku vyplynulo, že základné rastlinné alternatívy ako tofu, rastlinné mlieko či jogurt sú dostupné v každom reťazci.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Zaregistrujte sa teraz na Free From Specialty Food & Wine 2025 vo Viedni

Registrácia na Free From Specialty Food & Wine 2025 je teraz otvorená, ide o poprednú B2B výstavu v Európe pre zdravé, bezalergénne, vegánske, rastlinné a špecializované potraviny a nápoje. Podujatie sa uskutoční 17. a 18. júna 2025 vo Viedni v Rakúsku. Tento dvojdňový event privíta viac ako 5 000 odborníkov z oblasti potravín, vrátane maloobchodníkov, […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

15. 5. 2025, galavečer Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka, Bratislava

Laboratórium automatizácie otvorené: kongres Eastlog 2025 namieša ten správny kokteil

Desať najlepších udržateľných prípadových štúdií z Česka a Slovenska bude predstavených na aprílovom Sustainability Summite

20. – 21. 5. 2025, veľtrh PLMA’s World of Private Label, Amsterdam

27. – 31. 5. 2025, Thaifex – Anuga Asia, Bangkok

Profily

Obchod očami Matúša Šutku, vedúceho regionálnych expanzných kancelárií spoločnosti Lidl Slovenská republika: Najmenší obchod máme v Terchovej

6. mája 2025

Obchod očami Renáty Peťovskej, riaditeľky sekcie obchodu a rozvoja maloobchodnej siete Coop Jednoty Slovensko: Značka Tomu ver prináša potraviny pre všetkých

7. apríla 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok