logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...

Záujem o bezmäsité alternatívy na Slovensku rastie. Rastlinný produkt roka je známy

9. apríla 2021
Správy 0
1394
Záujem o bezmäsité alternatívy na Slovensku rastie. Rastlinný produkt roka je známy

Dopyt po rastlinných produktoch každým rokom rastie v celej Európe. Podľa dát zozbieraných spoločnosťou Nielsen pre ProVeg International v 11 európskych krajinách, vrátane Poľska, Rakúska, alebo Nemecka, od roku 2018 do roku 2020 trh s týmito produktmi narástol o 49 %. Projekt Jem pre Zem zrealizoval prvý ročník ankety Rastlinný produkt roka, do ktorej bolo nominovaných desať produktov.

Výsledky ankety Rastlinný produkt roka 2020, ktorú tento rok prvýkrát zorganizoval projekt Jem pre Zem, potvrdili popularitu rastlinných alternatív živočíšnych produktov na Slovensku. Hlasujúci si mohli vybrať z desiatich noviniek s rastlinným zložením, ktoré boli na trh uvedené v minulom roku. S veľkým predstihom zvíťazila Rastlinná koložvárska od výrobcu Lunter. Do vedenia sa dostala na začiatku hlasovania a prvú priečku si udržala až do konca.

Prečítajte si tiež
Veľkonočné nákupy: Polovica Slovákov plánuje minúť najviac 100 eur

„Víťazstvo našej Lunter Koložvárskej nás nesmierne teší. Nielen preto, že za ňu hlasovali zákazníci a fanúšikovia rastlinnej stravy, ale aj z dôvodu, že nová produktová línia Lunter hotových jedál z tofu, je aktuálne našou firemnou „srdcovkou“. Lunter novinky reagujú na požiadavky spotrebiteľov, ktorí ostali doma s deťmi alebo na home-officoch a potrebovali sa stravovať rýchlo, jednoducho a zároveň zdravo,” hovorí marketingová riaditeľka Alfa Bio Anna Buzinkay.

Popredné miesta patria slovenským produktom

Prečítajte si tiež
Takmer polovica slovenských domácností si vlani zakúpila rastlinné alternatívy

Spotrebitelia v prvom ročníku ankety projektu Jem pre Zem ocenili aj ďalšie nové produkty, ako Sensational burger od Garden Gourmet alebo prémiovú slovenskú čokoládu Lyra. Zvýšenie dopytu po rastlinných alternatívach potvrdzujú aj európske dáta, za posledné dva roky trh s rastlinnými náhradami v Európe narástol o 49 %. Ďalšie pozície v ankete kopírujú trendy vo svete ako rast záujmu o rastlinné varianty smotany a hotových jedál. Zaujímavosťou ankety je, že všetky štyri nominované produkty od slovenských výrobcov sa umiestnili na prvých piatich priečkach. Na štvrtom mieste sa umiestnila mandľová alternatíva smotany Body&Future dostupná vo väčšine slovenských obchodných reťazcov. Piate miesto patrí Morca Delle Veggie od výrobcu Tatrakon, ktorý kategóriu rastlinných produktov začal preskúmavať len nedávno.

„Záujem o rastlinné alternatívy rastie na Slovensku rýchlym tempom. Súvisí to najmä s nárastom počtu flexitariánov, teda ľudí ktorí z ekologických, zdravotných či etických dôvodov znižujú spotrebu živočíšnych výrobkov,” hovorí Mária Agóčová, koordinátorka ankety Rastlinný produkt roka. „Už štyria z desiatich ľudí na Slovensku znižujú alebo zvažujú znížiť spotrebu živočíšnych výrobkov,” dodáva.

Ktoré rastlinné alternatívy sú obľúbené v zahraničí?

V susedných krajinách sa najviac predá rastlinných alternatív mlieka, v Poľsku sa predané množstvo počas posledných dvoch rokov zvýšilo až o 75 %. Správa ukazuje tiež obrovský nárast predaja rastlinných alternatív mäsa, napríklad v Rakúsku stúpol za posledné dva roky o 82 %. Spotrebitelia a spotrebiteľky by pritom na pultoch obchodov radi našli ešte väčší výber rastlinných alternatív, ako majú k dispozícii dnes. Na trhu chýbajú najmä rastlinné syry, hotové jedlá a náhrady mäsa. Z prieskumu slovenských reťazcov organizovaného Jem pre Zem v minulom roku vyplynulo, že základné rastlinné alternatívy ako tofu, rastlinné mlieko či jogurt sú dostupné v každom reťazci.

Súvisiace články:

Veľkonočné nákupy: Polovica Slovákov plánuje minúť najviac 100 eur Takmer polovica slovenských domácností si vlani zakúpila rastlinné alternatívy Rastlinné alternatívy rýb sú na vzostupe. Ako je na tom Slovensko? Rastlinným produktom roka sa stala novinka od slovenskej firmy

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera