logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Celkom 73 percent mliečnych výrobkov a 87 percent čerstvého mäsa a mäsových výrobkov predávaných...
  • Na cenovkách svietia percentá, v exceloch marže a v marketingových reportoch CTR. Čoraz viac...
  • Prvý vajcomat na Slovensku začal fungovať v Obchodnom centre Nivy na Mlynských Nivách v...
  • Slovenský pivný trh je ovplyvnený kombináciou faktorov. Mení sa vkus spotrebiteľov, prebieha...

Coop Jednota vyzýva zákazníkov k podpore slovenských dodávateľov

1. apríla 2021
Správy 0
1058
Coop Jednota vyzýva zákazníkov k podpore slovenských dodávateľov

Maloobchodná sieť Coop Jednota apeluje na spotrebiteľov, aby počas veľkonočných nákupov podporili slovenských producentov. Zdôrazňuje, že nákupom domácich potravín podporia zamestnanosť a potravinovú sebestačnosť Slovenska, ktorej dôležitosť potvrdzuje aj rok pretrvávajúca pandémia.

Veľkonočné sviatky sú hneď po Vianociach obdobím najväčšieho predaja potravín. Nákupný košík spotrebiteľov tvorí najmä šunka, údené mäso, klobásy, zemiaky, listová zelenina, paradajky, lahôdková cibuľka, vajíčka, med, kvasnice a múka. Vzhľadom na pretrvávajúcu pandémiu sa však aj tohtoročné sviatky jari budú niesť v režime prísnych bezpečnostných opatrení, čo ovplyvní zvyklosti veľkonočného nakupovania. Návštevy sa realizovať nebudú a Slováci si tak typické veľkonočné špeciality vychutnajú v kruhu svojich najbližších.

Pandémia odkryla krehkú potravinovú sebestačnosť

Pri tejto príležitosti Coop Jednota pripomína, že nový koronavírus v plnej nahote odkryl nedostatočnú potravinovú samostatnosť Slovenska a ukázal nevyhnutnosť podpory domácej produkcie. „Pandémia nám už rok ukazuje, že Slovensko je na tom s potravinovou sebestačnosťou veľmi zle. Do krajiny denne prúdia stovky kamiónov so zahraničným tovarom, odberateľov stratili aj lokálni producenti, ktorí doplácajú na zavreté gastroprevádzky. Títo všetci potrebujú podporu úpenlivejšie ako kedykoľvek predtým,“ hovorí Branislav Lellák, vrchný riaditeľ obchodnej sekcie Coop Jednoty Slovensko.

„Naším cieľom je ponúkať spotrebiteľom domácu kvalitu s ohľadom na podporu celej potravinovej vertikály od obratia plodiny na poli, cez jej spracovanie až po dodanie do predajne. Predajom domáceho mäsa a hydiny podporujeme aj spracovateľský priemysel, ktorý je už roky finančne poddimenzovaný,“ pokračuje Branislav Lellák a poukazuje na to, že jedným z benefitov kúpy slovenskej produkcie je kvalita zdôrazňovaná hygienikmi a veterinármi.

Situácia v predajniach je tento rok stabilizovaná

Obmedzenie návštev sa minulý rok prejavilo poklesom predaja typického veľkonočného sortimentu, akým sú veľkonočné cukrovinky. „Oproti roku 2019 sme v roku 2020 zaznamenali pokles v predaji čokoládových vajíčok a čokoládových figúrok približne o desať percent. Nakoľko ide o kategóriu, ktorá sa kontrahuje vo veľkom časovom predstihu, v dostatočnom množstve ich máme v ponuke aj tento rok,“ približuje Branislav Lellák. Medzi najpredávanejšie komodity počas Veľkej noci patria najmä vajíčka. Zároveň ide o kategóriu, o ktorú zákazníci prejavili mimoriadny záujem aj vlani. Coop Jednota zaznamenala v roku 2020 nárast predaja vajec približne o 40 %.

Na rozdiel od minulého roka, keď marcové a aprílové nákupy sprevádzalo veľké zásobovanie sa trvanlivými potravinami, tento rok je situácia stabilizovaná, zákazníci si v obchodoch bez problémov kúpia aj kvasnice, o ktoré bol vlani mimoriadny záujem. Počas jarných mesiacov 2020 zaznamenali v Coop Jednote nárast predaja kvasníc až o 80 %.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Zmeň uhol pohľadu s VEEV ONE Perspectives

Špeciálny gravírovaný vzor a dve farby, ktoré sa spolu hrajú ako voda a vietor: Green a Blue. Zoznám sa s bezdymovou limitkou VEEV ONE Perspectives. Do rodiny bezdymových zariadení prináša osobný štýl a nový uhol pohľadu na to, čo znamená rozumnejšia voľba pre dospelého fajčiara, ktorý by inak pokračoval vo fajčení. Dostupná je už teraz – […]

Bezdymové inovácie: IQOS ILUMA i prináša nové farby a vylepšené funkcie

IQOS prináša opäť skvelé inovácie. Okrem novej sviežej farebnej škály bezdymových zariadení prekvapí generáciu zvedavcov aj prelomovými funkciami pauza a autoštart. Novinka IQOS ILUMA i prichádza v prevedeniach MID a ONE a ponúka dospelým užívateľom ešte väčší komfort. Naša generácia je zvedavá, hľadá nové podnety a impulzy, ale taktiež inovácie, zážitky, dobrodružstvo a v neposlednom […]

Zaregistrujte sa teraz na Free From Specialty Food & Wine 2025 vo Viedni

Registrácia na Free From Specialty Food & Wine 2025 je teraz otvorená, ide o poprednú B2B výstavu v Európe pre zdravé, bezalergénne, vegánske, rastlinné a špecializované potraviny a nápoje. Podujatie sa uskutoční 17. a 18. júna 2025 vo Viedni v Rakúsku. Tento dvojdňový event privíta viac ako 5 000 odborníkov z oblasti potravín, vrátane maloobchodníkov, […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

17. – 18. 6. 2025, Free From Specialty Food & Wine, Viedeň

3. – 7. 9. 2025, Agrokomplex, Nitra

25. 9. 2025, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Obchod očami Zuzany Žubor Kágerovej, sales and marketing directora spoločnosti Zvolenská mliekareň: Spotrebitelia prejavujú záujem o nezvyčajné chuťové zážitky

9. júna 2025

Ľuboš Mudrák, výkonný riaditeľ, Starý otec a Kukkonia Shop: Rebranding nám priniesol nárast tržieb a zákazníkov

5. júna 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok