logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Služobný telefón či možnosť pracovať z domu sú dnes už bežné benefity, ktoré ponúkajú mnohí...
  • Packeta spustila službu, vďaka ktorej budú zákazníci vedieť presný čas doručenia zásielky....
  • Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak...
  • Spolupracovať v dnešnej dobe s influencermi vníma väčšina značiek ako „must have“. Sú...

Coop Jednota vyzýva zákazníkov k podpore slovenských dodávateľov

1. apríla 2021
Správy 0
604
Coop Jednota vyzýva zákazníkov k podpore slovenských dodávateľov

Maloobchodná sieť Coop Jednota apeluje na spotrebiteľov, aby počas veľkonočných nákupov podporili slovenských producentov. Zdôrazňuje, že nákupom domácich potravín podporia zamestnanosť a potravinovú sebestačnosť Slovenska, ktorej dôležitosť potvrdzuje aj rok pretrvávajúca pandémia.

Veľkonočné sviatky sú hneď po Vianociach obdobím najväčšieho predaja potravín. Nákupný košík spotrebiteľov tvorí najmä šunka, údené mäso, klobásy, zemiaky, listová zelenina, paradajky, lahôdková cibuľka, vajíčka, med, kvasnice a múka. Vzhľadom na pretrvávajúcu pandémiu sa však aj tohtoročné sviatky jari budú niesť v režime prísnych bezpečnostných opatrení, čo ovplyvní zvyklosti veľkonočného nakupovania. Návštevy sa realizovať nebudú a Slováci si tak typické veľkonočné špeciality vychutnajú v kruhu svojich najbližších.

Pandémia odkryla krehkú potravinovú sebestačnosť

Pri tejto príležitosti Coop Jednota pripomína, že nový koronavírus v plnej nahote odkryl nedostatočnú potravinovú samostatnosť Slovenska a ukázal nevyhnutnosť podpory domácej produkcie. „Pandémia nám už rok ukazuje, že Slovensko je na tom s potravinovou sebestačnosťou veľmi zle. Do krajiny denne prúdia stovky kamiónov so zahraničným tovarom, odberateľov stratili aj lokálni producenti, ktorí doplácajú na zavreté gastroprevádzky. Títo všetci potrebujú podporu úpenlivejšie ako kedykoľvek predtým,“ hovorí Branislav Lellák, vrchný riaditeľ obchodnej sekcie Coop Jednoty Slovensko.

„Naším cieľom je ponúkať spotrebiteľom domácu kvalitu s ohľadom na podporu celej potravinovej vertikály od obratia plodiny na poli, cez jej spracovanie až po dodanie do predajne. Predajom domáceho mäsa a hydiny podporujeme aj spracovateľský priemysel, ktorý je už roky finančne poddimenzovaný,“ pokračuje Branislav Lellák a poukazuje na to, že jedným z benefitov kúpy slovenskej produkcie je kvalita zdôrazňovaná hygienikmi a veterinármi.

Situácia v predajniach je tento rok stabilizovaná

Obmedzenie návštev sa minulý rok prejavilo poklesom predaja typického veľkonočného sortimentu, akým sú veľkonočné cukrovinky. „Oproti roku 2019 sme v roku 2020 zaznamenali pokles v predaji čokoládových vajíčok a čokoládových figúrok približne o desať percent. Nakoľko ide o kategóriu, ktorá sa kontrahuje vo veľkom časovom predstihu, v dostatočnom množstve ich máme v ponuke aj tento rok,“ približuje Branislav Lellák. Medzi najpredávanejšie komodity počas Veľkej noci patria najmä vajíčka. Zároveň ide o kategóriu, o ktorú zákazníci prejavili mimoriadny záujem aj vlani. Coop Jednota zaznamenala v roku 2020 nárast predaja vajec približne o 40 %.

Na rozdiel od minulého roka, keď marcové a aprílové nákupy sprevádzalo veľké zásobovanie sa trvanlivými potravinami, tento rok je situácia stabilizovaná, zákazníci si v obchodoch bez problémov kúpia aj kvasnice, o ktoré bol vlani mimoriadny záujem. Počas jarných mesiacov 2020 zaznamenali v Coop Jednote nárast predaja kvasníc až o 80 %.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

CHEP

Paletový pooling CHEP: Efektívny systém s jasnými pravidlami

Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak áno, narazili ste na prepravnú platformu, ktorá patrí do paletového fondu spoločnosti CHEP. Paletový pooling je systém zdieľania a opätovného používania prepravných alebo displejových paliet, ktorý predstavuje efektívne a udržateľné riešenie pre firmy, ktoré sa rozhodli zadať správu svojich paletových […]
Káva Nestlé

Káva ako pomocník pre zvýšenie tržieb

Viete, že káva vám môže pomôcť navýšiť zisk a prilákať nových zákazníkov? Káva nie je len výborný pomocník pri nadväzovaní komunikácie, ale aj druhá najobchodovateľnejšia komodita, ktorej obľuba každoročne rastie. Boli doby, kedy ste na kávu narazili iba v kaviarňach, hoteloch a reštauráciách. Dnes už na ňu narazíte prakticky všade. Je to predovšetkým pochutina, a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera