
Spoločnosť Billa sa rozhodla pre ďalšie testovanie povrchov nebalených potravín s cieľom prezistiť prítomnosť vírusu. Testovaním sa opätovne výskyt koronavírusu na povrchoch týchto plôch nepotvrdil. Analýzu počas mesiacov február a marec realizovalo akreditované laboratórium Eurofins Food Testing Slovakia.
Pracovníci laboratória odobrali vo vybraných prevádzkach Billa po celom Slovensku stery z klasického rožka, papriky, jablka, ale aj z rúčky nákupného košíka či pokladničného pásu, ktorých sa denne dotýkajú desiatky zákazníkov.
Zavedenie nových štandardov v predajniach je účinné
Podobne ako pri prvom testovaní povrchov vo vybraných supermarketoch Billa v lete minulého roka, prítomnosť koronavírusu nebola zistená ani na jednom povrchu v žiadnej predajni. „Môžeme potvrdiť, že všetky výsledky testov povrchov na prítomnosť koronavírusu SARS-Cov-2 sú opäť negatívne. Uskutočnené analýzy nepreukázali prítomnosť vírusu na povrchoch nebalených potravín a zároveň preukázali účinnosť pri dodržiavaní zavedených opatrení na dezinfekciu exponovaných plôch. Uvedené zistenia tak preukázali, že dodržiavanie všeobecne platných opatrení proti šíreniu vírusu a zavedených štandardov v predajniach sú účinné a zvyšujú bezpečnosť nakupujúcich,“ povedal Ladislav Harcsa z Eurofins Food Testing Slovakia.
Najdôležitejší aspekt nákupu je pre zákazníka hygiena
Prísne hygienické opatrenia v predajniach oceňujú najmä zákazníci. Skupina REWE Group, ktorej súčasťou je aj Billa Slovensko, realizovala prieskum zameraný na zákazníkov zo Slovenska, Česka, Bulharska, Litvy a Ruska. Takmer dve tretiny slovenských respondentov uviedli, že sa v dezinfikovaných predajniach cítia bezpečne. Z prieskumu tiež vyplynulo, že pri nákupe potravín počas pandémie je pre zákazníkov najdôležitejším aspektom práve hygiena, k čomu sa vyjadrilo 83 % opýtaných. Pre štyri pätiny zákazníkov sú dôležité aj hygienické opatrenia, ktorými obchody chránia zákazníkov pred nákazou.