logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Počas júla sa na prvé miesto rebríčka TOP 5 dostalo stanovisko spoločnosti Kaufland Slovenská...
  • Novou obchodnou riaditeľkou spoločnosti Orkla Foods Česko a Slovensko, jedného z...
  • Spoločnosť Mars, jeden z popredných svetových výrobcov cukroviniek, potravy a výživy pre domáce...
  • Tak ako všetky odvetvia obchodu, aj samotný maloobchod podlieha rôznym zmenám a trendom, ktoré...

Veľkonočné nákupy: Polovica Slovákov plánuje minúť najviac 100 eur

29. marca 2021
Správy 0
998
Veľkonočné nákupy: Polovica Slovákov plánuje minúť najviac 100 eur

Tohoročné sviatky jari sa budú niesť v znamení šetrenia. Potvrdzuje to aktuálny online prieskum nákupného centra Vivo! Bratislava, zameraný na spotrebiteľské správanie Slovákov v súvislosti s veľkonočnými sviatkami. Výdavky chcú okresať až o polovicu, menej si tento rok zarobia i šibači.

Online prieskum nákupného centra Vivo! sa uskutočnil v marci 2021. Výsledky naznačujú, že tento rok sa Veľká noc u spotrebiteľov nezaobíde bez šetrenia. Až 65 % opýtaných má hlbšie do peňaženky, a preto rozpočet na sviatky mnohí obmedzia približne o 30 % a až o 50 % v porovnaní s minuloročnou Veľkou nocou.

Z prieskumu vyplýva, že kým po minulé roky zvykli Slováci minúť v priemere 140 eur, tento rok sa situácia zmenila a viac ako polovica opýtaných plánuje minúť maximálne 100 eur. Takmer 55 % ľudí tiež priznalo, že v tomto období nakupuje prevažne zľavnené výrobky. Aby sa spotrebitelia vyhli stresu, samotné nákupy si tretina z nich načasuje týždeň pred sviatkami, druhá tretina ich realizuje najneskôr 3 dni pred Veľkým piatkom.

Top produkty Veľkej noci

Na otázku „Aké veľkonočné produkty si kúpite?“ sa tri štvrtiny opýtaných zhodli v tom, že to budú najmä veľkonočné cukrovinky, ako napríklad veľkonočný zajačik či čokoládové vajíčka, pričom druhé miesto v pomyselnej hitparáde produktov obsadili veľkonočné dekorácie ako kraslice a kvetinové aranžmány (40,7 %).

A čo nebude chýbať na sviatočnom stole? V rámci kresťanských zvykov aj tento rok dodrží väčšina členov slovenských domácností pôst, čo v prieskume to potvrdilo takmer 78 % respondentov. Prím v predveľkonočnom období teda hrajú rybacie výrobky či zelenina. Bez hostiny si mnohí nevedia predstaviť Veľkonočnú nedeľu a Veľkonočný pondelok, preto až 62,8 % respondentov bude variť a piecť rôzne sviatočné pokrmy. Z potravín nebude na sviatočnom stole chýbať najmä varená údená šunka, vajíčka, majonézový zemiakový šalát, bravčový rezeň, syry, koláče, zelenina a ovocie.

Ako ovplyvní sviatky pandémia?

Prieskum tiež priblížil, ako sa na najväčších kresťanských sviatkoch podpísala pandémia koronavírusu. Tá bude mať podľa výsledkov vplyv najmä na mobilitu Slovákov. Škrt cez rozpočet spravili opatrenia zhruba polovici Slovákov, ktorí by za bežných okolností prežili sviatky na dovolenke. Viac ako 90 % Slovákov potvrdilo, že bude pre aktuálnu situáciu tento rok oslavovať Veľkú noc doma, v kruhu užšej rodiny.

Covid-19 ovplyvnil aj rodinný rozpočet, čo potvrdila tretina respondentov. Okrem toho, že rodiny znižujú plánované veľkonočné výdaje na nákupy aj o polovicu, škrtať budú tiež pri veľkonočných výslužkách pre šibačov. Neráta s nimi takmer 70 % opýtaných.

Atmosféru Veľkej noci si však Slováci plánujú privodiť aspoň hravými dekoráciami. Svoj byt či dom si chce vyzdobiť 7 z 10 respondentov. Tradičnú šibačku plánuje dodržať len tretina Slovákov a vedrá vody si bude chystať len každý štvrtý šibač. Pätina opýtaných si ťažkú hlavu zo sviatkov a tradícií nerobí vôbec a tento rok dajú pečenie baránka, oblievačku či pletenie korbáčov úplne bokom.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

Môjobchod

Sieť potravín Môjobchod získala 2. miesto v počte predajní

Otvorenie ambassador predajne v Maduniciach. 10 rokov od svojho založenia dosiahla maloobchodná sieť potravín Môjobchod  významný míľnik. Otvorením 737. predajne si značka zabezpečila 2. miesto v počte franšíz na slovenskom trhu. K úspechu sa dopracovala najmä snahou dostať sa k svojim zákazníkom čo najbližšie, ponúkať kvalitný sortiment a vytvoriť príjemnejší priestor na nákup. Značka Môjobchod odštartovala […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

12. – 16. 9. 2022, Drinktec 2022, Mníchov

13. – 14. 10. 2022, Kongres Obalko, Praha

15. – 19. 10. 2022, Veľtrh SIAL Paris, Paríž

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera