logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...
  • Väčšina maloobchodných reťazcov nebude už o dva roky predávať vajcia, ktoré zniesli sliepky...

Veľkonočné nákupy: Polovica Slovákov plánuje minúť najviac 100 eur

29. marca 2021
Správy 0
1330
Veľkonočné nákupy: Polovica Slovákov plánuje minúť najviac 100 eur

Tohoročné sviatky jari sa budú niesť v znamení šetrenia. Potvrdzuje to aktuálny online prieskum nákupného centra Vivo! Bratislava, zameraný na spotrebiteľské správanie Slovákov v súvislosti s veľkonočnými sviatkami. Výdavky chcú okresať až o polovicu, menej si tento rok zarobia i šibači.

Online prieskum nákupného centra Vivo! sa uskutočnil v marci 2021. Výsledky naznačujú, že tento rok sa Veľká noc u spotrebiteľov nezaobíde bez šetrenia. Až 65 % opýtaných má hlbšie do peňaženky, a preto rozpočet na sviatky mnohí obmedzia približne o 30 % a až o 50 % v porovnaní s minuloročnou Veľkou nocou.

Prečítajte si tiež
Tovar&Predaj 1 – 2/2021: Sviatky budú bohatšie ako vlani

Z prieskumu vyplýva, že kým po minulé roky zvykli Slováci minúť v priemere 140 eur, tento rok sa situácia zmenila a viac ako polovica opýtaných plánuje minúť maximálne 100 eur. Takmer 55 % ľudí tiež priznalo, že v tomto období nakupuje prevažne zľavnené výrobky. Aby sa spotrebitelia vyhli stresu, samotné nákupy si tretina z nich načasuje týždeň pred sviatkami, druhá tretina ich realizuje najneskôr 3 dni pred Veľkým piatkom.

Top produkty Veľkej noci

Na otázku „Aké veľkonočné produkty si kúpite?“ sa tri štvrtiny opýtaných zhodli v tom, že to budú najmä veľkonočné cukrovinky, ako napríklad veľkonočný zajačik či čokoládové vajíčka, pričom druhé miesto v pomyselnej hitparáde produktov obsadili veľkonočné dekorácie ako kraslice a kvetinové aranžmány (40,7 %).

Prečítajte si tiež
Záujem o bezmäsité alternatívy na Slovensku rastie. Rastlinný produkt roka je známy

A čo nebude chýbať na sviatočnom stole? V rámci kresťanských zvykov aj tento rok dodrží väčšina členov slovenských domácností pôst, čo v prieskume to potvrdilo takmer 78 % respondentov. Prím v predveľkonočnom období teda hrajú rybacie výrobky či zelenina. Bez hostiny si mnohí nevedia predstaviť Veľkonočnú nedeľu a Veľkonočný pondelok, preto až 62,8 % respondentov bude variť a piecť rôzne sviatočné pokrmy. Z potravín nebude na sviatočnom stole chýbať najmä varená údená šunka, vajíčka, majonézový zemiakový šalát, bravčový rezeň, syry, koláče, zelenina a ovocie.

Ako ovplyvní sviatky pandémia?

Prieskum tiež priblížil, ako sa na najväčších kresťanských sviatkoch podpísala pandémia koronavírusu. Tá bude mať podľa výsledkov vplyv najmä na mobilitu Slovákov. Škrt cez rozpočet spravili opatrenia zhruba polovici Slovákov, ktorí by za bežných okolností prežili sviatky na dovolenke. Viac ako 90 % Slovákov potvrdilo, že bude pre aktuálnu situáciu tento rok oslavovať Veľkú noc doma, v kruhu užšej rodiny.

Covid-19 ovplyvnil aj rodinný rozpočet, čo potvrdila tretina respondentov. Okrem toho, že rodiny znižujú plánované veľkonočné výdaje na nákupy aj o polovicu, škrtať budú tiež pri veľkonočných výslužkách pre šibačov. Neráta s nimi takmer 70 % opýtaných.

Atmosféru Veľkej noci si však Slováci plánujú privodiť aspoň hravými dekoráciami. Svoj byt či dom si chce vyzdobiť 7 z 10 respondentov. Tradičnú šibačku plánuje dodržať len tretina Slovákov a vedrá vody si bude chystať len každý štvrtý šibač. Pätina opýtaných si ťažkú hlavu zo sviatkov a tradícií nerobí vôbec a tento rok dajú pečenie baránka, oblievačku či pletenie korbáčov úplne bokom.

Súvisiace články:

Tovar&Predaj 1 – 2/2021: Sviatky budú bohatšie ako vlani Záujem o bezmäsité alternatívy na Slovensku rastie. Rastlinný produkt roka je známy E-shopper barometer: Online nákupom zostanú zákazníci verní aj po pandémii Ako pandémia zmenila finančné správanie Slovákov?

Odporúčame

 

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera