logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • Top 30
    • TOP 30 2020
    • TOP 30 2019
    • TOP 30 2018
    • TOP 30 2017
    • Objednanie plagátu
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Maloobchodné tržby na Slovensku zaznamenali vo februári 2021 výrazný medziročný pokles, a to...
  • Dopyt po rastlinných produktoch každým rokom rastie v celej Európe. Podľa dát zozbieraných...
  • Spoločnosť Billa má od 1. apríla 2021 nového generálneho riaditeľa. Stal sa ním Arnd Riehl,...
  • Počas marca sme vás priebežne informovali o čerstvých aktualitách z oblasti obchodu. Prinášame...

Slovenských vajec je dostatok, podiel z alternatívnych chovov sa zvyšuje

23. marca 2021
Správy 0
249
Slovenských vajec je dostatok, podiel z alternatívnych chovov sa zvyšuje

K Veľkej noci oddávna patria aj vajíčka. Nielen ako symbol, ale aj ako súčasť mnohých tradičných jedál. Slovenskí veľkoproducenti vajec aj počas koronakrízy dbajú na to, aby bolo v tomto období na Slovensku dostatok domácich vajec. V porovnaní s predchádzajúcimi rokmi sa u nás navyše zvyšuje podiel vajec z alternatívnych chovov na úkor klietkových.

„Každý chovateľ je nastavený tak, že práve teraz má plné stavy a maximálnu znášku nosníc. Denná produkcia i uskladnené množstvá sú zárukou toho, že hydinári dokážu absolútne pokryť potreby trhu. Takže nie je dôvod dovážať ich zo zahraničia,“ uvádza Únia hydinárov Slovenska.

Ako prebieha preorientácia chovu?

V porovnaní s predchádzajúcimi rokmi sa zvyšuje podiel vajec z alternatívnych chovov, a to na úkor klietkových. Oproti vlaňajšku je to podľa Únie hydinárov Slovenska približne o päť percent viac, čo znamená, že približne štvrtina vajec na trhu od slovenských producentov pochádza z podstielkových, prípadne voliérových chovov. Tempo preorientácie na tieto chovy je podmienené skutočnosťou, že všetky nemalé náklady spojené s prerábkou technológií pokrývajú chovatelia výlučne z vlastných prostriedkov. Pre porovnanie, v iných krajinách majú až polovicu nákladov hradenú zo štátnych zdrojov, a tak tempo zvyšovania podielu vajec z ekologickejších chovov rastie až dvojnásobne rýchlejšie.

Budúci rok môžu byť slovenské vajcia vzácnosťou

„Cena vajec v tomto predsviatočnom období kopíruje u nás vlaňajšie ceny aj napriek výskytu vtáčej chrípky v Poľsku, Nemecku, Maďarsku, Česku či iných krajinách, kde ceny vajec rastú. Súčasná situácia na Slovensku však nie je ďalej udržateľná, keďže výrobcovia kŕmnych zmesí už avizovali zásadnejšie zvyšovanie cien a pritom práve krmivá predstavujú najväčšiu nákladovú položku chovateľov hydiny a nosníc,“ uvádza Únia hydinárov Slovenska. Slovenskí hydinári tak už dlhodobo predávajú pod výrobné náklady, a preto budú musieť spoločne s obchodníkmi nájsť spoločnú reč pri zvyšovaní cien vajec, ale aj hydiny a hydinového mäsa. V opačnom prípade by sa tak mohlo stať, že už na budúcoročnú Veľkú noc budú slovenské vajcia vzácnosťou.

Súvisiace články:

Najprv dobrý život sliepky, potom vajce Dovoz zahraničných potravín na slovenský trh stúpa Slovenské produkty v obchodných reťazcoch. Aký podiel v nich nájdete? Tovar&Predaj 7 – 8/2020: Umývanie riadu zasiahli ekotrendy

Odporúčame

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

Anketa

V akých formátoch najčastejšie nakupujete?


Archív ankiet

Loading ... Loading ...

Najčítanejšie správy

  • Peter Varmuža, generálny riaditeľ a majiteľ Yeme: Tretinu potravín si vyrobíme sami 11.1k views | posted on 12. February 2019
  • V Česku začína platiť zákaz predaja počas niektorých sviatkov. Vzťahuje sa na veľké predajne 9.4k views | posted on 27. October 2016
  • Paul Pauls, generálny riaditeľ Kauflandu Slovenská republika: Priestor vidím ešte na pätnásť našich predajní 7.5k views | posted on 6. June 2018
  • Bratislavská fabrika Figaro najnovšie vyrába čokoládové špeciality pre zahraničné značky 7.1k views | posted on 7. September 2017
  • Primark chce prísť na Slovensko. Problémom sú chýbajúci ľudia 4.9k views | posted on 19. June 2018

KALENDÁR AKCIÍ

13. 5. 2021, Fórum LOG-IN, online

28. – 30. 6. 2021, SALIMA, Brno

4. – 7. 4. 2022, Alimentaria, Barcelona

Multimédiá

Bezobalové nakupovanie je zážitkové

8. marca 2021

Tradičný domáci reťazec sa inšpiroval folklórom a tradíciami

27. januára 2021

Profily

Jozef Berko, konateľ, Delia potraviny: Predajne chceme dať franšízovým partnerom

5. februára 2021

Pavol Mikušiak, predseda predstavenstva, CBA Verex: Cenová vojna sa zostrila

10. decembra 2020

Archív správ

Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Katarína Bobáková
tel.: +421 904 589 741
e-mail: katarina.bobakova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera