logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
    • Michaela Hanáková
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Sieť potravin Fresh mini nájdu spotrebitelia už na všetkých čerpacích staniciach Dalioil. Táto...
  • Víťazi deviateho ročníka Programu podpory lokálnych komunít sú už známi. O tom, ktorých 26...
  • Obalový priemysel balancuje na tenkej hranici medzi čoraz prísnejšími reguláciami (PPWR), tlakom...
  • Človek varí večeru a zrazu zistí, že mu chýba cibuľa. Rýchlo na seba hodí kabát a uteká do...

Kaufland oznámil, v ktorom meste zákazníci vyseparovali najviac použitého oleja

18. marca 2021
Správy 0
3130
Kaufland oznámil, v ktorom meste zákazníci vyseparovali najviac použitého oleja

V domácnostiach sa počas pandémie stravujeme aj varíme viac než kedykoľvek predtým. Okrem iného preto stúpla i spotreba oleja. Ako sa však ekologicky postarať o jeho likvidáciu? Kaufland zriadil pri svojich predajniach v rámci Slovenska 70 zberných kontajnerov. V priebehu minulého roka v nich Slováci odovzdali takmer 70 ton použitého kuchynského oleja.

Separovať olej a prispieť k čistejšiemu životnému prostrediu sa dá relatívne rýchlo. Stačí nevyliať olej po vyprážaní do výlevky alebo do bežného komunálneho odpadu, ale odovzdať ho pri najbližšom nákupe do zberného kontajnera, ktoré možno nájsť napríklad pri predajniach Kauflandu.

Najviac použitého oleja sa vyzbieralo vo Zvolene

Podľa údajov obchodného reťazca Kaufland si ekologickú likvidáciu použitého kuchynského oleja vzali najviac k srdcu práve obyvatelia menších miest a okolia. Priemerne sa v januári 2021 pri jednej predajni vyzbieralo takmer 156 kg oleja. Najviac sa podľa Kauflandu vyzbieralo práve v meste Zvolen, kde zákazníci odovzdali viac než dvojnásobok tohto druhu odpadu.

„Každá kvapka oleja, ktorá neskončí vo výlevke, sa počíta. Preto aj v tomto roku budeme pokračovať v podpore zberu použitého kuchynského oleja komunikáciou s našimi zákazníkmi, ale aj verejnosťou celkovo. Veríme, že je to len otázka zvyku a Slováci sa naučia separovať olej rovnako, ako to robia pri plastových obaloch alebo papieri,“ hovorí Lucia Vargová, hovorkyňa spoločnosti Kaufland.

Ako na separáciu oleja?  

V rámci odobratia oleja do zbernej fľaše možno kombinovať rastlinné oleje aj živočíšne tuky. Prekážkou by nemal byť ani výpek a šťava z mäsa. Hmota by však nemala obsahovať vodu, saponáty, technický olej, farby či väčšie nečistoty, ako sú kosti, kože či strúhanka. Spoločnosť upozorňuje i na hrozby neekologickej voľby likvidácie oleja, ktorým je jeho vyliatie do výlevky. Už 1 dcl oleja dokáže znečistiť tisíce litrov vody a zaniesť kanalizačný systém. Olej vložený do zberného kontajnera je naopak možné opätovne využiť napríklad v logistike či energetike.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Zmeň uhol pohľadu s VEEV ONE Perspectives

Špeciálny gravírovaný vzor a dve farby, ktoré sa spolu hrajú ako voda a vietor: Green a Blue. Zoznám sa s bezdymovou limitkou VEEV ONE Perspectives. Do rodiny bezdymových zariadení prináša osobný štýl a nový uhol pohľadu na to, čo znamená rozumnejšia voľba pre dospelého fajčiara, ktorý by inak pokračoval vo fajčení. Dostupná je už teraz – […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

3. – 7. 9. 2025, Agrokomplex, Nitra

15. – 19. 9. 2025, veľtrh Drinktec, Mníchov

25. 9. 2025, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Obchod očami Michala Karcola, generálneho riaditeľa a konateľa XLSK Nábytok: Vybudovanie obchodného domu v Nitre je strategickým krokom

25. júna 2025

Obchod očami Zuzany Žubor Kágerovej, sales and marketing directora spoločnosti Zvolenská mliekareň: Spotrebitelia prejavujú záujem o nezvyčajné chuťové zážitky

9. júna 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok