logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Nová predajňa v Záhorskej Bystrici pri Bratislave je spomedzi prevádzok Kauflandu jediná svojho...
  • Škandinávsky nábytkársky reťazec IKEA na slovenskom trhu znižuje ceny sortimentu naprieč...
  • Pre veľký záujem zákazníkov o slovenskú divinu reťazec Tesco rozširuje jej ponuku po troch...
  • Štvrtý ročník tejto unikátnej konferencie sa uskutoční 17. októbra v Hoteli Bratislava****....

Jakub Berčík: V mieste predaja už nestačí len komunikovať. Treba vedieť, v čom zaujať

18. marca 2021
Blog 0
1666
Jakub Berčík: V mieste predaja už nestačí len komunikovať. Treba vedieť, v čom zaujať

Marketingová komunikácia v mieste predaja je dnes natoľko rozšírená, že ju nájdeme aj v tých najmenších predajniach, pričom často ju vnímame ako samozrejmosť. K tradičným reklamným nosičom sa snažia obchodníci pridávať zážitok a atmosféru, čo je oveľa ťažšie v súčasnej dobe pandémie, ktorá značným spôsobom obmedzuje komfort nakupovania. Vystavenie produktov na predajnej ploche dnes podporujú reálne produkty, 3D komponenty, interaktívne POP (Point of Purchase) a POS (Point of Sale) materiály, aromatizácia výstavných ostrovov, osvetlenie aj pohyblivé efekty.

Ak niekomu napadne otázka, na čo je to všetko dobré, odpoveď je veľmi jednoduchá. Miesto predaja je posledným miestom, ktoré dokáže ovplyvniť naše rozhodnutie a výskumy udávajú, že až 80 % rozhodnutí sa deje priamo v predajni. Zjednodušene povedané, výberu konkrétneho produktu predchádza mnoho nevedomých procesov, ktoré ľudia nie vždy vedia racionálne zdôvodniť.

Nevedomie nestačí

Prieskumy vnímania POS a POP materiálov naznačujú výrazné rozdiely vo vedomom a nevedomom vnímaní týchto materiálov. V praxi to znamená, že ľudia si v mnohých prípadoch jednotlivé komunikácie nepamätajú, aj keď si ich podvedome všimli. V tomto kontexte je mimoriadne dôležitý vizuálny súlad s kampaňou v iných médiách, ktorý umocní ich vplyv a dostane komunikáciu z podvedomia do vedomia.

Dôležitá je propagácia i navigácia

Okrem propagácie plnia tieto nástroje aj navigačnú funkciu. Najmä vo väčších maloobchodných predajniach, ktoré majú v regáloch vystavené tisíce položiek, je orientácia pre bežného zákazníka medzi produktmi náročná. Kupujúci preto hľadá rôzne skratky a nápovedy, ktoré by mu pomohli zorientovať sa a ušetriť tak čas, obzvlášť v čase pandémie.

Existuje celý rad odporúčaní, ako by mala in-store komunikácia vyzerať, aby bola efektívna. Pri vizuálnom prevedení, tvorbe príjemnej nákupnej atmosféry, ale aj samotnom umiestňovaní platí zásada „menej je viac“. O čom sa málo hovorí je umiestňovanie POS a POP materiálov v rámci dispozičného riešenia predajne. Vďaka dostupným technológiám dnes už vieme určiť priemernú rýchlosť pohybu zákazníkov v jednotlivých predajných oddeleniach, vizuálnu pozornosť či aktívne emocionálne vnímanie.

Rýchlosť pohybu a pozornosť

Nemusíme byť špecialistami, aby sme chápali, že ak sa väčšina zákazníkov pohybuje v danej predajnej zóne na základe priemeru rýchlo, tak účinnosť schopnosti vnímania in-store komunikácie klesá. Taktiež zóna, v ktorej vizuálnu atraktívnosť „prebíja“ vystavený alebo akciový tovar, nie je úplne vhodná pre umiestnenie dodatočnej in-store komunikácie. Predajné úseky s nižšou emocionálnou pozornosťou taktiež stoja za zváženie. Samozrejme, tieto údaje nemôžeme paušalizovať na celé zákaznícke spektrum a je potrebné zohľadniť jednotlivé segmenty.

Možnosti pre zisťovanie „tvrdých dát“

Pre pozičné trackovacie systémy, ktoré monitorujú pohyb zákazníkov po priestore dnes už nepredstavuje žiadny problém zistiť priemernú rýchlosť v jednotlivých nákupných zónach. Existujú však aj komplexnejšie riešenia, ktoré dávajú do súvisu tieto informácie s vizuálnou a emocionálnou pozornosťou zákazníckych segmentov. Má tiež zmysel porovnať zóny v rámci rozdielnych dispozičných konceptov predajne (napr. supermarket verzus hypermarket). Výsledkom takýchto „tvrdých dát“ sú poznatky, ktoré Vám zákazník v žiadnom rozhovore nikdy nepovie. Z tohto dôvodu je možné skonštatovať, že komplexné skúmanie implicitného správania na mieste predaja môže priniesť úplne nový pohľad pri rozhodovaní a tvorbe efektívnej in-store komunikácie.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Samoška

Komerčná prezentácia

Orbico

Distribútor pre 21. storočie – komplexná starostlivosť o značku

Orbico CZ&SK je distribútor, ktorý sa dokáže prispôsobiť modernej dobe a nielen to, dokáže predpovedať vývoj trendov a prispôsobiť sa neočakávaným zmenám a nepredvídateľným situáciám. Prepája značky so spotrebiteľmi, ponúka holistický prístup zameraný na konkrétne cieľové skupiny, pokrýva všetky kanály a využíva moderné systémy. Okrem klasickej B2B distribúcie pracuje aj s B2C platformami, takže dokáže […]
Playmobil

Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia povzbudzuje malé deti k väčšej aktivite

Pre deti vo veku 1 – 4 rokov: PLAYMOBIL 1.2.3: 71325 Bláznivý Donut Truck s funkciou ukladania a triedenia  Poslaním PLAYMOBIL 1.2.3 je cielene povzbudzovať batoľatá k hre a inšpirovať deti i rodičov. Vďaka jedinečnému konceptu učebných úrovní, ktorý nie je založený len na veku, ale na vývojovom stupni dieťaťa, je možné učiť sa a […]
INOFEST

Festival inovácií INOFEST mieri do Prešova

INOFEST je festival inovácií, ktorý už štvrtý rok organizuje so svojimi členmi a partnermi združenie INOVATO.  V roku 2023 prichádza podujatie prvýkrát na východné Slovensko, čím chce poskytnúť príležitosť členom a partnerom prezentovať svoje firmy, hľadať biznisové príležitosti, ako aj prispieť k rozvoju inovačného ekosystému. Festival je miestom, kde sa stretávajú experti z firiem, zástupcovia štátnej […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

21. 9. 2023, kongres Pharma Profit, Olomouc

17. 10. 2023, Plant-Powered Perspectives, Bratislava

19. – 20. 10. 2023, kongres Obalko, Praha

23. 11. 2023, POPAI Day, Praha

Profily

Sme úplne obyčajné potraviny. S prívlastkom BIO

16. augusta 2023

Albena Georgievová, prevádzková riaditeľka, Billa Slovensko: Každá privátna značka má svoju misiu

15. augusta 2023
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera