logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Po pol roku fungovania zálohového systému sa od 1. júla 2022 na Slovensku končí prechodné...
  • Finančná správa zverejnila novú aplikáciu Virtuálna registračná pokladnica 2 (VRP 2) na...
  • Služobný telefón či možnosť pracovať z domu sú dnes už bežné benefity, ktoré ponúkajú mnohí...
  • Packeta spustila službu, vďaka ktorej budú zákazníci vedieť presný čas doručenia zásielky....

Mastercard: Slovenské e-shopy zarobili takmer o polovicu viac než vlani

8. marca 2021
Správy 0
1013
Mastercard: Slovenské e-shopy zarobili takmer o polovicu viac než vlani

Nákupy na internete sa tešia stále väčšej popularite. Vyplýva to zo štúdie Mastercard iResearch. Až 91 % Slovákov nakupuje na internete aspoň občas, podľa nákupných dát vyplývajúcich z prieskumu zaplatili v e-shopoch medziročne o 47 % viac. Najobľúbenejším spôsobom platby je u viac než polovice zákazníkov platba kartou cez internet.

Zatvorené obchody a zákaz vychádzania v období pandémie znamenali presun veľkej časti nákupov z kamenných obchodov na internet. Podľa transakčných údajov Mastercard vzrástol obrat slovenských online obchodov v roku 2020 o 47 percent, obchodom s potravinami či športovými potrebami stúpli tržby dokonca na viac ako dvojnásobok. Z prieskumu tiež vyplýva, že až 91 % Slovákov nakupuje na internete aspoň občas. Dôvera v bezpečnosť platieb kartou na internete rastie, iba 15 % Slovákov vyjadrilo nedôveru.

 V e-shopoch vyhráva platba kartou

Najčastejším spôsobom platenia pri nákupoch na internete bola v minulom roku platba kartou cez internet (57 %). Naproti tomu, platba v hotovosti na dobierku klesla v porovnaní s predchádzajúcim rokom o plných 21 percentuálnych bodov a využila ju viac ako tretina zákazníkov. Kartou na dobierku platilo vlani 25 percent spotrebiteľov, čo je o 16 percentuálnych bodov medziročne viac. V prípade držiteľov kreditných kariet ju k platbám na internete využilo už 66 percent z nich.

Čo zákazníka odradí od nakupovania na internete?

Vzhľadom na to, že rýchlosť, jednoduchosť a bezpečnosť nákupu je priorita, vypisovanie údajov platobnej karty nespĺňa podmienku hneď v prvom bode. Podľa prieskumu Mastercard práve tento aspekt označilo za otravný až 25 % respondentov. Ďalších 25 % k internetovým platbám nemá dôveru, 12 % opýtaných nevyhovuje, že majú ich dáta okrem banky uložené aj predajcovia a desať percent považuje celý proces za príliš zdĺhavý. Viac ako tretine držiteľov kariet príde nadbytočné opätovne overovať platby pri pravidelných nákupoch a 42 percent opýtaných by neoverovalo nákupy v hodnote do 20 eur. Celkom sedem percent ľudí, ktorí nakupujú u internetových predajcov, však cez internet neplatí. Najčastejším dôvodom bol stále strach zo zneužitia osobných dát či krádeže účtu, prípadne nedôvera v samotný nákup, a tak radšej zaplatia až po prevzatí. Na druhej strane, až 33 % opýtaných na internetových nič neprekáža.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

CHEP

Paletový pooling CHEP: Efektívny systém s jasnými pravidlami

Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak áno, narazili ste na prepravnú platformu, ktorá patrí do paletového fondu spoločnosti CHEP. Paletový pooling je systém zdieľania a opätovného používania prepravných alebo displejových paliet, ktorý predstavuje efektívne a udržateľné riešenie pre firmy, ktoré sa rozhodli zadať správu svojich paletových […]
Káva Nestlé

Káva ako pomocník pre zvýšenie tržieb

Viete, že káva vám môže pomôcť navýšiť zisk a prilákať nových zákazníkov? Káva nie je len výborný pomocník pri nadväzovaní komunikácie, ale aj druhá najobchodovateľnejšia komodita, ktorej obľuba každoročne rastie. Boli doby, kedy ste na kávu narazili iba v kaviarňach, hoteloch a reštauráciách. Dnes už na ňu narazíte prakticky všade. Je to predovšetkým pochutina, a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera