logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • Top 30
    • TOP 30 2020
    • TOP 30 2019
    • TOP 30 2018
    • TOP 30 2017
    • Objednanie plagátu
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Koncom minulého roka sa s úspešnou pivovarníckou kariérou rozlúčil takmer po 40 rokoch Ján...
  • Do zoznamu ľudí, ktorým bude podaná vakcína proti novému koronavírusu prednostne pribudnú aj...
  • Zvuk praskajúcej chrumkavej kôrky a chuť vláčnej striedky sú tak hlboko zakorenené v mysliach...
  • Sieť predajní Žabka pokračuje v rýchlej expanzii na Slovensku. Počas februára 2021 otvorí...

Obchodníci žiadajú otvorenie všetkých predajní a prednostné právo na očkovanie

23. februára 2021
Správy 0
148
Obchodníci žiadajú otvorenie všetkých predajní a prednostné právo na očkovanie

Zväz obchodu SR (ZO SR) sa na tlačovej konferencii venoval témam udelenia výnimky na nákupy pre infikovaných, vyhradeným hodinám pre seniorom a dotkol sa i problematiky očkovania. Obchodníci sú presvedčení, že Úrad verejného zdravotníctva (ÚVZ SR) v predajniach nezabezpečil dostatočnú ochranu pred nákazou ochorením Covid-19 pre personál ani pre zákazníkov.  

ZO SR na svojej tlačovej konferencii reagoval na protest Generálnej prokuratúry SR voči ÚVZ SR, vzťahujúci sa na povolenie vstupu do predajní osobám pozitívnym na ochorenie Covid-19. Vyjadruje presvedčenie, že ÚVZ SR v tomto prípade nedostatočne identifikoval zdravotné riziká a umožnil ohrozenie zdravia prevádzkového personálu i spotrebiteľov v priestoroch predajní.

„Rozumieme situácii niektorých osôb v izolácii, ktoré nemajú možnosť zaobstarať si nevyhnutné životné potreby. Je nesporné, že tieto potreby je nutné pre infikované osoby zabezpečiť, a to za pomoci ďalších jednotlivcov, samosprávnych orgánov, charitatívnych organizácií a podobne,“ uviedol prezident ZO SR Martin Katriak.

Predavači sú pracovníci v prvej línii

V tejto súvislosti ZO SR už viackrát upozornil príslušné štátne orgány na náročné pracovné prostredie, v ktorom zamestnanci predajní potravín, drogérií a lekární každodenne pracujú a žiadal zmierniť riziko, ktorému sú vystavení. Zväz preto žiada o zaradenie pracovníkov, ktorí pracujú v priamom kontakte so zákazníkmi do prednostných kategórií pre očkovanie na ochorenie Covid-19. „Títo pracovníci sa každý deň stretnú so stovkami zákazníkov, z ktorých mnohí sú možno nakazení, keďže vstup do predajní zákazníkom nakazených ochorením Covid-19 umožnila už spomenutá vyhláška ÚVZ SR,“ uviedol Pavol Konštiak, viceprezident ZO SR.  „Podľa terajšieho stavu epidémie je predpoklad, že tento stav sa rýchlo nezlepší. Táto skutočnosť, najmä v menších sídlach a na vidieku, môže spôsobiť poruchy v zásobovaní obyvateľstva nevyhnutným tovarom, najmä potravinami,“ upozornil Martin Katriak.

Obchody sú v čase nákupných hodín pre seniorov prázdne

Doteraz prijaté a uplatňované opatrenia v rámci nákupných hodín pre seniorov sú platné napriek tomu, že sú k dispozícii značné skúsenosti z regulácie pri prvej vlne pandémie. Obchodníci majú výhrady ku konkrétnym časom vyhradeným na nákupy seniorov. „Pokiaľ toto neúčinné opatrenie nie je možné zrušiť, domnievame sa, že čas od 9-tej do 11-tej hodiny nie je šťastný. Podľa dlhoročných skúseností z obchodu nakupujú seniori v skorších ranných hodinách, zvyčajne využívajú čas okolo 8-mej hodiny,“ upozornil Martin Katriak.  Obchodníci preto v tejto súvislosti navrhujú prehodnotenie konkrétneho času určeného pre nákup seniorov a za prijateľnejšie považujú časové rozpätie od 7.30 do 9.00 hodiny. Od desiatej hodiny sú totiž podľa slov obchodníkov predajne prázdne a vyhradený čas seniori nevyužívajú.

Podľa obchodníkov by sa mohli otvoriť všetky predajne

Obchodníci sa domnievajú, že ak za prísnych hygienických opatrení môžu byť otvorení predajne s potravinami, drogériou, lekárne a najnovšie aj obchody so záhradníckymi potrebami, tak za tých istých okolností by mohli byť otvorené aj obchody s nepotravinárskym tovarom, ktorý je často životne nevyhnutný v záujme bezproblémového chodu firiem a domácností.

„Neustále nám pribúdajú prípady, keď občania nemajú možnosť zakúpiť si také základné tovary, ako sú žiarovky, batérie do rozličných zariadení, školské a kancelárske potreby a mnohé ďalšie,“ pripomenul Martin Katriak. „Nemôžeme žiadať ani očakávať, aby si ľudia kvôli jednej žiarovke objednali donášku do domu cez e-shop,“ doplnil Pavol Konštiak.

 

Súvisiace články:

Nákupné hodiny pre seniorov sa zmenili. Po novom môžu nakupovať aj mimo vyhradeného času 20 najčítanejších článkov webu Tovar&Predaj za rok 2020 Obchodné reťazce zavádzajú nákupné hodiny pre seniorov Ako sa zmenili stravovacie návyky Slovákov?

Odporúčame

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

Anketa

Podporujete pripravované obmedzenie jedno- a dvojcentových mincí?


Archív ankiet

Loading ... Loading ...

Najčítanejšie správy

  • Peter Varmuža, generálny riaditeľ a majiteľ Yeme: Tretinu potravín si vyrobíme sami 10.8k views | posted on 12. February 2019
  • V Česku začína platiť zákaz predaja počas niektorých sviatkov. Vzťahuje sa na veľké predajne 9.3k views | posted on 27. October 2016
  • Paul Pauls, generálny riaditeľ Kauflandu Slovenská republika: Priestor vidím ešte na pätnásť našich predajní 7.4k views | posted on 6. June 2018
  • Bratislavská fabrika Figaro najnovšie vyrába čokoládové špeciality pre zahraničné značky 6.8k views | posted on 7. September 2017
  • Primark chce prísť na Slovensko. Problémom sú chýbajúci ľudia 4.9k views | posted on 19. June 2018

KALENDÁR AKCIÍ

18. – 19. 5. 2021, Kongres Samoška 18, Bratislava

28. – 30. 6. 2021, SALIMA, Brno

Komerčná prezentácia

Multimédia

Tradičný domáci reťazec sa inšpiroval folklórom a tradíciami

27. januára 2021

„Zákazník je mojím hosťom,“ tvrdí Roderik Ledecký, majiteľ predajne BiodericO

12. januára 2021

Profily

Jozef Berko, konateľ, Delia potraviny: Predajne chceme dať franšízovým partnerom

5. februára 2021

Pavol Mikušiak, predseda predstavenstva, CBA Verex: Cenová vojna sa zostrila

10. decembra 2020

Archív správ

Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Katarína Bobáková
tel.: +421 904 589 741
e-mail: katarina.bobakova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera