logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Kaufland v týchto dňoch venuje 100 000 eur trom vybraným organizáciám, ktoré pomáhajú...
  • Domáca maloobchodná sieť Coop Jednota pokračuje v podpore rozvoja slovenských miest a obcí....
  • Tesco sa v nezávislej ankete Najzamestnávateľ za rok 2022, ktorú každoročne vyhlasuje spoločnosť...
  • Nadácia Coop Jednota darovala Nemocnici s poliklinikou Brezno lekárske prístroje v hodnote 6 023...

Obchodníci žiadajú otvorenie všetkých predajní

23. februára 2021
Správy 0
1055
Obchodníci žiadajú otvorenie všetkých predajní

Zväz obchodu SR (ZO SR) sa na tlačovej konferencii venoval témam udelenia výnimky na nákupy pre infikovaných, vyhradeným hodinám pre seniorov a dotkol sa i problematiky očkovania. Obchodníci sú presvedčení, že Úrad verejného zdravotníctva (ÚVZ SR) v predajniach nezabezpečil dostatočnú ochranu pred nákazou ochorením Covid-19 pre personál ani pre zákazníkov.  

ZO SR na svojej tlačovej konferencii reagoval na protest Generálnej prokuratúry SR voči ÚVZ SR, vzťahujúci sa na povolenie vstupu do predajní osobám pozitívnym na ochorenie Covid-19. Vyjadruje presvedčenie, že ÚVZ SR v tomto prípade nedostatočne identifikoval zdravotné riziká a umožnil ohrozenie zdravia prevádzkového personálu i spotrebiteľov v priestoroch predajní.

„Rozumieme situácii niektorých osôb v izolácii, ktoré nemajú možnosť zaobstarať si nevyhnutné životné potreby. Je nesporné, že tieto potreby je nutné pre infikované osoby zabezpečiť, a to za pomoci ďalších jednotlivcov, samosprávnych orgánov, charitatívnych organizácií a podobne,“ uviedol prezident ZO SR Martin Katriak.

Predavači sú pracovníci v prvej línii

V tejto súvislosti ZO SR už viackrát upozornil príslušné štátne orgány na náročné pracovné prostredie, v ktorom zamestnanci predajní potravín, drogérií a lekární každodenne pracujú a žiadal zmierniť riziko, ktorému sú vystavení. Zväz preto žiada o zaradenie pracovníkov, ktorí pracujú v priamom kontakte so zákazníkmi do prednostných kategórií pre očkovanie na ochorenie Covid-19. „Títo pracovníci sa každý deň stretnú so stovkami zákazníkov, z ktorých mnohí sú možno nakazení, keďže vstup do predajní zákazníkom nakazených ochorením Covid-19 umožnila už spomenutá vyhláška ÚVZ SR,“ uviedol Pavol Konštiak, viceprezident ZO SR.  „Podľa terajšieho stavu epidémie je predpoklad, že tento stav sa rýchlo nezlepší. Táto skutočnosť, najmä v menších sídlach a na vidieku, môže spôsobiť poruchy v zásobovaní obyvateľstva nevyhnutným tovarom, najmä potravinami,“ upozornil Martin Katriak.

Obchody sú v čase nákupných hodín pre seniorov prázdne

Doteraz prijaté a uplatňované opatrenia v rámci nákupných hodín pre seniorov sú platné napriek tomu, že sú k dispozícii značné skúsenosti z regulácie pri prvej vlne pandémie. Obchodníci majú výhrady ku konkrétnym časom vyhradeným na nákupy seniorov. „Pokiaľ toto neúčinné opatrenie nie je možné zrušiť, domnievame sa, že čas od 9-tej do 11-tej hodiny nie je šťastný. Podľa dlhoročných skúseností z obchodu nakupujú seniori v skorších ranných hodinách, zvyčajne využívajú čas okolo 8-mej hodiny,“ upozornil Martin Katriak.  Obchodníci preto v tejto súvislosti navrhujú prehodnotenie konkrétneho času určeného pre nákup seniorov a za prijateľnejšie považujú časové rozpätie od 7.30 do 9.00 hodiny. Od desiatej hodiny sú totiž podľa slov obchodníkov predajne prázdne a vyhradený čas seniori nevyužívajú.

Podľa obchodníkov by sa mohli otvoriť všetky predajne

Obchodníci sa domnievajú, že ak za prísnych hygienických opatrení môžu byť otvorení predajne s potravinami, drogériou, lekárne a najnovšie aj obchody so záhradníckymi potrebami, tak za tých istých okolností by mohli byť otvorené aj obchody s nepotravinárskym tovarom, ktorý je často životne nevyhnutný v záujme bezproblémového chodu firiem a domácností.

„Neustále nám pribúdajú prípady, keď občania nemajú možnosť zakúpiť si také základné tovary, ako sú žiarovky, batérie do rozličných zariadení, školské a kancelárske potreby a mnohé ďalšie,“ pripomenul Martin Katriak. „Nemôžeme žiadať ani očakávať, aby si ľudia kvôli jednej žiarovke objednali donášku do domu cez e-shop,“ doplnil Pavol Konštiak.

 

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

 

 

Komerčná prezentácia

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. 2. – 2. 3. 2023, EuroShop 2023, Düsseldorf, Nemecko

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Farm House

Marián Petrík, majiteľ, Farm House: Poctivé mäso zo Slovenska

1. októbra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera