logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Nové vydanie časopisu TaPmag vyšlo v náklade 10 500 výtlačkov, pričom 9000 kusov poputovalo do...
  • Vedeli ste, že až 87 % fanúšikov po zhliadnutí zaujímavého príspevku ich obľúbeného influencera...
  • Presne 231 projektov na zlepšenie života ako nové lavičky, parky, včelie úle či preliezky...
  • Pred rokom prišla spoločnosť M2C s jedinečným riešením pre efektívnu kontrolu hotovostných...

Obchodníci žiadajú otvorenie všetkých predajní

23. februára 2021
Správy 0
852
Obchodníci žiadajú otvorenie všetkých predajní

Zväz obchodu SR (ZO SR) sa na tlačovej konferencii venoval témam udelenia výnimky na nákupy pre infikovaných, vyhradeným hodinám pre seniorov a dotkol sa i problematiky očkovania. Obchodníci sú presvedčení, že Úrad verejného zdravotníctva (ÚVZ SR) v predajniach nezabezpečil dostatočnú ochranu pred nákazou ochorením Covid-19 pre personál ani pre zákazníkov.  

ZO SR na svojej tlačovej konferencii reagoval na protest Generálnej prokuratúry SR voči ÚVZ SR, vzťahujúci sa na povolenie vstupu do predajní osobám pozitívnym na ochorenie Covid-19. Vyjadruje presvedčenie, že ÚVZ SR v tomto prípade nedostatočne identifikoval zdravotné riziká a umožnil ohrozenie zdravia prevádzkového personálu i spotrebiteľov v priestoroch predajní.

„Rozumieme situácii niektorých osôb v izolácii, ktoré nemajú možnosť zaobstarať si nevyhnutné životné potreby. Je nesporné, že tieto potreby je nutné pre infikované osoby zabezpečiť, a to za pomoci ďalších jednotlivcov, samosprávnych orgánov, charitatívnych organizácií a podobne,“ uviedol prezident ZO SR Martin Katriak.

Predavači sú pracovníci v prvej línii

V tejto súvislosti ZO SR už viackrát upozornil príslušné štátne orgány na náročné pracovné prostredie, v ktorom zamestnanci predajní potravín, drogérií a lekární každodenne pracujú a žiadal zmierniť riziko, ktorému sú vystavení. Zväz preto žiada o zaradenie pracovníkov, ktorí pracujú v priamom kontakte so zákazníkmi do prednostných kategórií pre očkovanie na ochorenie Covid-19. „Títo pracovníci sa každý deň stretnú so stovkami zákazníkov, z ktorých mnohí sú možno nakazení, keďže vstup do predajní zákazníkom nakazených ochorením Covid-19 umožnila už spomenutá vyhláška ÚVZ SR,“ uviedol Pavol Konštiak, viceprezident ZO SR.  „Podľa terajšieho stavu epidémie je predpoklad, že tento stav sa rýchlo nezlepší. Táto skutočnosť, najmä v menších sídlach a na vidieku, môže spôsobiť poruchy v zásobovaní obyvateľstva nevyhnutným tovarom, najmä potravinami,“ upozornil Martin Katriak.

Obchody sú v čase nákupných hodín pre seniorov prázdne

Doteraz prijaté a uplatňované opatrenia v rámci nákupných hodín pre seniorov sú platné napriek tomu, že sú k dispozícii značné skúsenosti z regulácie pri prvej vlne pandémie. Obchodníci majú výhrady ku konkrétnym časom vyhradeným na nákupy seniorov. „Pokiaľ toto neúčinné opatrenie nie je možné zrušiť, domnievame sa, že čas od 9-tej do 11-tej hodiny nie je šťastný. Podľa dlhoročných skúseností z obchodu nakupujú seniori v skorších ranných hodinách, zvyčajne využívajú čas okolo 8-mej hodiny,“ upozornil Martin Katriak.  Obchodníci preto v tejto súvislosti navrhujú prehodnotenie konkrétneho času určeného pre nákup seniorov a za prijateľnejšie považujú časové rozpätie od 7.30 do 9.00 hodiny. Od desiatej hodiny sú totiž podľa slov obchodníkov predajne prázdne a vyhradený čas seniori nevyužívajú.

Podľa obchodníkov by sa mohli otvoriť všetky predajne

Obchodníci sa domnievajú, že ak za prísnych hygienických opatrení môžu byť otvorení predajne s potravinami, drogériou, lekárne a najnovšie aj obchody so záhradníckymi potrebami, tak za tých istých okolností by mohli byť otvorené aj obchody s nepotravinárskym tovarom, ktorý je často životne nevyhnutný v záujme bezproblémového chodu firiem a domácností.

„Neustále nám pribúdajú prípady, keď občania nemajú možnosť zakúpiť si také základné tovary, ako sú žiarovky, batérie do rozličných zariadení, školské a kancelárske potreby a mnohé ďalšie,“ pripomenul Martin Katriak. „Nemôžeme žiadať ani očakávať, aby si ľudia kvôli jednej žiarovke objednali donášku do domu cez e-shop,“ doplnil Pavol Konštiak.

 

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

TrackSys

Ako efektívne používať TrackSys v logistike?

Pred rokom prišla spoločnosť M2C s jedinečným riešením pre efektívnu kontrolu hotovostných transakcií. Jan Čulík, projektový manažér centra vzdialeného dohľadu spoločnosti M2C, je presvedčený, že software TrackSys by mohol byť i jedným zo spôsobov, ako zefektívniť proces vyskladňovania tovaru: „Máme nástroj, vďaka ktorému môžeme získať také dáta, na základe ktorých môžeme procesy zefektívniť.“  Ako aplikovať […]
Môjobchod

Sieť potravín Môjobchod získala 2. miesto v počte predajní

Otvorenie ambassador predajne v Maduniciach. 10 rokov od svojho založenia dosiahla maloobchodná sieť potravín Môjobchod  významný míľnik. Otvorením 737. predajne si značka zabezpečila 2. miesto v počte franšíz na slovenskom trhu. K úspechu sa dopracovala najmä snahou dostať sa k svojim zákazníkom čo najbližšie, ponúkať kvalitný sortiment a vytvoriť príjemnejší priestor na nákup. Značka Môjobchod odštartovala […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

12. – 16. 9. 2022, Drinktec 2022, Mníchov

5. – 6. 10. 2022, Kongres Samoška, Košice

13. – 14. 10. 2022, Kongres Obalko, Praha

Profily

Hans Faltys, spolumajiteľ siete Starý Otec: Cena a kvalita súvisia menej, než si ľudia myslia

12. augusta 2022
Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera