logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Celkom 73 percent mliečnych výrobkov a 87 percent čerstvého mäsa a mäsových výrobkov predávaných...
  • Na cenovkách svietia percentá, v exceloch marže a v marketingových reportoch CTR. Čoraz viac...
  • Prvý vajcomat na Slovensku začal fungovať v Obchodnom centre Nivy na Mlynských Nivách v...
  • Slovenský pivný trh je ovplyvnený kombináciou faktorov. Mení sa vkus spotrebiteľov, prebieha...

Obchodníci žiadajú otvorenie všetkých predajní

23. februára 2021
Správy 0
1184
Obchodníci žiadajú otvorenie všetkých predajní

Zväz obchodu SR (ZO SR) sa na tlačovej konferencii venoval témam udelenia výnimky na nákupy pre infikovaných, vyhradeným hodinám pre seniorov a dotkol sa i problematiky očkovania. Obchodníci sú presvedčení, že Úrad verejného zdravotníctva (ÚVZ SR) v predajniach nezabezpečil dostatočnú ochranu pred nákazou ochorením Covid-19 pre personál ani pre zákazníkov.  

ZO SR na svojej tlačovej konferencii reagoval na protest Generálnej prokuratúry SR voči ÚVZ SR, vzťahujúci sa na povolenie vstupu do predajní osobám pozitívnym na ochorenie Covid-19. Vyjadruje presvedčenie, že ÚVZ SR v tomto prípade nedostatočne identifikoval zdravotné riziká a umožnil ohrozenie zdravia prevádzkového personálu i spotrebiteľov v priestoroch predajní.

„Rozumieme situácii niektorých osôb v izolácii, ktoré nemajú možnosť zaobstarať si nevyhnutné životné potreby. Je nesporné, že tieto potreby je nutné pre infikované osoby zabezpečiť, a to za pomoci ďalších jednotlivcov, samosprávnych orgánov, charitatívnych organizácií a podobne,“ uviedol prezident ZO SR Martin Katriak.

Predavači sú pracovníci v prvej línii

V tejto súvislosti ZO SR už viackrát upozornil príslušné štátne orgány na náročné pracovné prostredie, v ktorom zamestnanci predajní potravín, drogérií a lekární každodenne pracujú a žiadal zmierniť riziko, ktorému sú vystavení. Zväz preto žiada o zaradenie pracovníkov, ktorí pracujú v priamom kontakte so zákazníkmi do prednostných kategórií pre očkovanie na ochorenie Covid-19. „Títo pracovníci sa každý deň stretnú so stovkami zákazníkov, z ktorých mnohí sú možno nakazení, keďže vstup do predajní zákazníkom nakazených ochorením Covid-19 umožnila už spomenutá vyhláška ÚVZ SR,“ uviedol Pavol Konštiak, viceprezident ZO SR.  „Podľa terajšieho stavu epidémie je predpoklad, že tento stav sa rýchlo nezlepší. Táto skutočnosť, najmä v menších sídlach a na vidieku, môže spôsobiť poruchy v zásobovaní obyvateľstva nevyhnutným tovarom, najmä potravinami,“ upozornil Martin Katriak.

Obchody sú v čase nákupných hodín pre seniorov prázdne

Doteraz prijaté a uplatňované opatrenia v rámci nákupných hodín pre seniorov sú platné napriek tomu, že sú k dispozícii značné skúsenosti z regulácie pri prvej vlne pandémie. Obchodníci majú výhrady ku konkrétnym časom vyhradeným na nákupy seniorov. „Pokiaľ toto neúčinné opatrenie nie je možné zrušiť, domnievame sa, že čas od 9-tej do 11-tej hodiny nie je šťastný. Podľa dlhoročných skúseností z obchodu nakupujú seniori v skorších ranných hodinách, zvyčajne využívajú čas okolo 8-mej hodiny,“ upozornil Martin Katriak.  Obchodníci preto v tejto súvislosti navrhujú prehodnotenie konkrétneho času určeného pre nákup seniorov a za prijateľnejšie považujú časové rozpätie od 7.30 do 9.00 hodiny. Od desiatej hodiny sú totiž podľa slov obchodníkov predajne prázdne a vyhradený čas seniori nevyužívajú.

Podľa obchodníkov by sa mohli otvoriť všetky predajne

Obchodníci sa domnievajú, že ak za prísnych hygienických opatrení môžu byť otvorení predajne s potravinami, drogériou, lekárne a najnovšie aj obchody so záhradníckymi potrebami, tak za tých istých okolností by mohli byť otvorené aj obchody s nepotravinárskym tovarom, ktorý je často životne nevyhnutný v záujme bezproblémového chodu firiem a domácností.

„Neustále nám pribúdajú prípady, keď občania nemajú možnosť zakúpiť si také základné tovary, ako sú žiarovky, batérie do rozličných zariadení, školské a kancelárske potreby a mnohé ďalšie,“ pripomenul Martin Katriak. „Nemôžeme žiadať ani očakávať, aby si ľudia kvôli jednej žiarovke objednali donášku do domu cez e-shop,“ doplnil Pavol Konštiak.

 

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Zmeň uhol pohľadu s VEEV ONE Perspectives

Špeciálny gravírovaný vzor a dve farby, ktoré sa spolu hrajú ako voda a vietor: Green a Blue. Zoznám sa s bezdymovou limitkou VEEV ONE Perspectives. Do rodiny bezdymových zariadení prináša osobný štýl a nový uhol pohľadu na to, čo znamená rozumnejšia voľba pre dospelého fajčiara, ktorý by inak pokračoval vo fajčení. Dostupná je už teraz – […]

Bezdymové inovácie: IQOS ILUMA i prináša nové farby a vylepšené funkcie

IQOS prináša opäť skvelé inovácie. Okrem novej sviežej farebnej škály bezdymových zariadení prekvapí generáciu zvedavcov aj prelomovými funkciami pauza a autoštart. Novinka IQOS ILUMA i prichádza v prevedeniach MID a ONE a ponúka dospelým užívateľom ešte väčší komfort. Naša generácia je zvedavá, hľadá nové podnety a impulzy, ale taktiež inovácie, zážitky, dobrodružstvo a v neposlednom […]

Zaregistrujte sa teraz na Free From Specialty Food & Wine 2025 vo Viedni

Registrácia na Free From Specialty Food & Wine 2025 je teraz otvorená, ide o poprednú B2B výstavu v Európe pre zdravé, bezalergénne, vegánske, rastlinné a špecializované potraviny a nápoje. Podujatie sa uskutoční 17. a 18. júna 2025 vo Viedni v Rakúsku. Tento dvojdňový event privíta viac ako 5 000 odborníkov z oblasti potravín, vrátane maloobchodníkov, […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

17. – 18. 6. 2025, Free From Specialty Food & Wine, Viedeň

3. – 7. 9. 2025, Agrokomplex, Nitra

25. 9. 2025, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Obchod očami Zuzany Žubor Kágerovej, sales and marketing directora spoločnosti Zvolenská mliekareň: Spotrebitelia prejavujú záujem o nezvyčajné chuťové zážitky

9. júna 2025

Ľuboš Mudrák, výkonný riaditeľ, Starý otec a Kukkonia Shop: Rebranding nám priniesol nárast tržieb a zákazníkov

5. júna 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok