
Kríza spojená so šírením nového koronavírusu ťažko zasiahla mnohých, ohrození sú aj malí slovenskí výrobcovia. Príjmy firiem, ktoré svoje výrobky v mnohých prípadoch aj priamo predávajú a zamestnávajú ľudí v regiónoch, sa už dlhé mesiace blížia k nule. Ponuka obchodného reťazca Lidl môže pomôcť aj týmto ohrozeným dodávateľom.
Lidl dlhodobo hľadá nových slovenských dodávateľov pre svoje predajne. „Výzvu adresovanú slovenským dodávateľom sme prvýkrát vyhlásili pred štyrmi rokmi a oslovili sme s ňou potravinárske komory i ministerstvo pôdohospodárstva. Pravidelne ju opakujeme a teší nás, že priniesla konkrétne výsledky aj v minulom roku. Pomohli sme viacerým dodávateľom, ktorí pre dôsledky pandémie nemohli dodávať svoje výrobky do hotelov či reštaurácií,“ vysvetlil Martin Nagy, konateľ diskontu zodpovedný za oblasť nákupu a marketingu. Formulár na zaslanie svojej ponuky nájdu dodávatelia na webovej stránke Lidl Slovensko.
Najnovším príkladom spolupráce Lidla s lokálnym výrobcom sú práve bardejovské oblátky, ktoré sa od marca stanú súčasťou stálej ponuky diskontu. „Pre mňa ako malého výrobcu je spolupráca s veľkou firmou veľmi zaujímavá a pomáha mi prekonať toto náročné obdobie. Je pre mňa veľkou výhodou poslať naraz 15 tisíc balíkov do Lidla a nemusieť rozvážať jednotlivo 20 – 30 kusov po zákazníkoch,“ uzavrel Pavel Zámborský.
Obchodný reťazec nedávno predstavil novú privátnu značku Slovenskô, ktorá sa sústredí na tradičné a regionálne slovenské výrobky. Lidl spolupracoval v roku 2020 s takmer 220 lokálnymi dodávateľmi, ktorým za ich výrobky zaplatil 380 miliónov eur v nákupných cenách, pričom ide približne o 19 % nárast.