logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Aj keď si výroba a udržiavanie domáceho kvásku našli svojich priaznivcov už pred mnohými rokmi,...
  • Po pol roku fungovania zálohového systému sa od 1. júla 2022 na Slovensku končí prechodné...
  • Finančná správa zverejnila novú aplikáciu Virtuálna registračná pokladnica 2 (VRP 2) na...
  • Služobný telefón či možnosť pracovať z domu sú dnes už bežné benefity, ktoré ponúkajú mnohí...

Prieskum Mastercard: Ako vyzerali tohtoročné valentínske nákupy?

15. februára 2021
Správy 0
1180
Prieskum Mastercard: Ako vyzerali tohtoročné valentínske nákupy?

Romantici na nákupoch utrácajú pred sviatkom svätého Valentína stále viac. Podľa každoročne zostavovaného ukazovateľa Mastercard Love Index vzrástli za posledných desať rokov valentínske výdavky celkovo o 180 percent celosvetovo a v Európe dokonca o 648 percent. Na Slovensku sa romanticky podfarbené výdavky za posledných desať rokov zvýšili o 427 percent, v prípade kvetov až o neuveriteľných 1044 percent.

Štúdia Mastercard Love Index poskytuje pohľad na nákupné správanie a trendy v súvislosti s najromantickejším dňom roka prostredníctvom analýzy transakcií platobnými kartami na celom svete.

Na Slovensku sa za posledných desať rokov počet nákupov darčekov a zážitkov zvýšil o ohromujúcich 2343 percent. Výrazný rast tak zaznamenali i jednotlivé položky, ako sú napríklad kvety (1044 percent) či návšteva reštaurácie (844 percent). Z európskych krajín sa v minulom roku za kvety najviac utrácalo v Rusku, Švédsku a Spojenom kráľovstve. Medziročne sa zvyšovali aj výdavky za šperky. Tie za posledných desať rokov vzrástli v Európe celkom o 119 percent, na Slovensku dokonca o 208 percent. Za šperky sa najviac utráca v Taliansku, nasleduje Spojené kráľovstvo a Rusko.

Romantická večera bola tento rok domáca  

Tento rok s pokračujúcimi obmedzeniami v dôsledku pretrvávajúcej pandémie sa pre zamilované páry na popredné miesta rebríčka obľúbenosti dostala domáca kuchyňa, romantická prechádzka v parku či meste, jedlo so sebou alebo filmové maratóny. V tomto roku bude slovenským zamilovaným párom na Valentína najviac chýbať práve romantická večera v reštaurácii, ktorú si však až 48 percent vynahradí večerou uvarenou doma.

Online nákupy aj u miestnych predajcov

V priebehu posledných desiatich rokov stabilne rástlo aj nakupovanie na internete a počet online nákupov uskutočnených v období pred sviatkom svätého Valentína sa tak za toto obdobie zvýšil o celých 572 percent, na Slovensku o neuveriteľných 4 857 percent. Darčeky k tohtoročnému Valentínovi na internete obstaralo 41 percent Slovákov. Tí sa začali prikláňať aj k miestnym predajcom, pričom 41 percent tento rok nakúpilo v susedstve.

„Prieskum Mastercard Love Index sleduje nákupné správanie a trendy vo výdavkoch počas jedného z najromantickejších dní roka už dekádu. Tento rok bol oproti predchádzajúcim úplne výnimočný. Z aktuálnych dát vidíme, že Slováci v súčasnom mimoriadnom stave vyhľadávajú možné príležitosti  na rozptýlenie a Valentín je bezpochyby jednou z nich. Zamilovaní si tak cestu k romantike nájdu aj prostredníctvom nákupu darčekov pre svojich partnerov na internete či kvetín z obchodu v susedstve alebo si jednoducho vytvoria láskyplnú atmosféru doma,“ hovorí Michal Čarný, generálny riaditeľ spoločnosti Mastercard pre Slovensko a Českú republiku.

Ako vyzeral slovenský Valentín?

  1. Domáca kuchyňa 48 %
  2. Prechádzka v parku 25 %
  3. Prechádzka mestom 21 %
  4. Jedlo so sebou 20 %
  5. Filmový maratón 15 %
  6. Herný večer 14 %
  7. Domáce kúpele 13 %
  8. Domáci piknik 9 %
  9. Piknik v parku 6 %
  10. Virtuálne rande (Zoom, FaceTime a pod.) 2 %

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

CHEP

Paletový pooling CHEP: Efektívny systém s jasnými pravidlami

Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak áno, narazili ste na prepravnú platformu, ktorá patrí do paletového fondu spoločnosti CHEP. Paletový pooling je systém zdieľania a opätovného používania prepravných alebo displejových paliet, ktorý predstavuje efektívne a udržateľné riešenie pre firmy, ktoré sa rozhodli zadať správu svojich paletových […]
Káva Nestlé

Káva ako pomocník pre zvýšenie tržieb

Viete, že káva vám môže pomôcť navýšiť zisk a prilákať nových zákazníkov? Káva nie je len výborný pomocník pri nadväzovaní komunikácie, ale aj druhá najobchodovateľnejšia komodita, ktorej obľuba každoročne rastie. Boli doby, kedy ste na kávu narazili iba v kaviarňach, hoteloch a reštauráciách. Dnes už na ňu narazíte prakticky všade. Je to predovšetkým pochutina, a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera