logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Aj keď si výroba a udržiavanie domáceho kvásku našli svojich priaznivcov už pred mnohými rokmi,...
  • Po pol roku fungovania zálohového systému sa od 1. júla 2022 na Slovensku končí prechodné...
  • Finančná správa zverejnila novú aplikáciu Virtuálna registračná pokladnica 2 (VRP 2) na...
  • Služobný telefón či možnosť pracovať z domu sú dnes už bežné benefity, ktoré ponúkajú mnohí...

Skupina Kofola zaznamenala za rok 2020 len mierny pokles tržieb

10. februára 2021
Správy 0
975
Skupina Kofola zaznamenala za rok 2020 len mierny pokles tržieb

Aj napriek značným obmedzeniam na trhu v posledných mesiacoch roku z dôvodu koronavírusovej pandémie uzatvorila Skupina Kofola rok 2020 mierne nad očakávania. Hodnota ukazovateľa EBITDA za rok 2020 dosiahla hodnotu 39 mil. eur a celoročné tržby tak klesli v porovnaní s minulým rokom o 3,7 %. Za nízkym poklesom tržieb je podľa Kofoly najmä úspešná akvizícia českých minerálnych vôd Ondrášovka a Korunní.

„Ešte pred koncom roka sme odhadovali výsledok ukazovateľa EBITDA v rozmedzí
950 miliónov až jedna miliarda korún (35.9 – 37.8 mil eur). To, že sme rok uzatvorili lepšie, je výsledkom využitia krátkeho uvoľnenia na začiatku decembra, dobrej kondície pracovného kapitálu a našej veľkej nákladovej disciplíny na konci roka,” hodnotí úspech Jannis Samaras, generálny riaditeľ Skupiny Kofola.

Štvrtý kvartál znamenal pre Skupinu Kofola medziročne pokles tržieb o necelých 12 % a ukazovateľ EBITDA bol nižší o 140 miliónov korún (5.2 mil eur). Celkové výsledky roku 2020 sú tak nad očakávania. “Pandémia koronavírusu nám spôsobila stratu na úrovni EBITDA približne 280 miliónov korún (10.6 mil eur), ktorú sa nám podarilo významne kompenzovať dobrým výsledkom v letných mesiacoch, a tiež výsledkom z Ondrášovky a Korunní. Celkovo sme tak v porovnaní s rokom 2019 stratili na ukazovateli EBITDA necelých 90 miliónov korún (3.4 mil eur),” dopĺňa Jannis Samaras.

Obmedzenia sa dotkli najmä gastra

Z pohľadu jednotlivých oblastí podnikania sa vlaňajšie obmedzenia najviac dotkli segmentu gastronómie. Obmedzenie mobility a zatvorenie väčšiny prevádzok v nákupných centrách, čo znížilo ich návštevnosť, mali negatívny dopad na vývoj tržieb značky UGO. Naopak rast tržieb aj v období pandémie zaznamenal tradičný československý výrobca bylinných zmesí LEROS.

Pre rok 2021 má Kofola jednoznačný cieľ. Zvýšiť ukazovateľ EBITDA do rozmedzia 1000 – 1150 miliónov českých korún (39.0 – 43.5 mil eur). „Očakávame, že rok 2021 bude rovnako ako rok 2020 plný obmedzení súvisiacich s pandémiou koronavírusu. Musíme byť preto opäť flexibilní. Na rozdiel od roku 2020 sme ale pripravení oveľa lepšie. Máme už skúsenosť s lockdownom, upravili sme štruktúru nákladov a očakávame synergie z integrácie Ondrášovky a Korunní. Znížime aj zadlženosť tým, že sa uskromníme v investíciách,“ uzatvára Martin Pisklák, finančný riaditeľ Skupiny Kofola.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

CHEP

Paletový pooling CHEP: Efektívny systém s jasnými pravidlami

Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak áno, narazili ste na prepravnú platformu, ktorá patrí do paletového fondu spoločnosti CHEP. Paletový pooling je systém zdieľania a opätovného používania prepravných alebo displejových paliet, ktorý predstavuje efektívne a udržateľné riešenie pre firmy, ktoré sa rozhodli zadať správu svojich paletových […]
Káva Nestlé

Káva ako pomocník pre zvýšenie tržieb

Viete, že káva vám môže pomôcť navýšiť zisk a prilákať nových zákazníkov? Káva nie je len výborný pomocník pri nadväzovaní komunikácie, ale aj druhá najobchodovateľnejšia komodita, ktorej obľuba každoročne rastie. Boli doby, kedy ste na kávu narazili iba v kaviarňach, hoteloch a reštauráciách. Dnes už na ňu narazíte prakticky všade. Je to predovšetkým pochutina, a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera