logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Kamenné predajne sú mŕtve a budúcnosť maloobchodu patrí do online priestoru. Vlna e-shopov...
  • Presne rok po poklepaní základného kameňa otvára Billa nové logistické centrum v Seredi s...
  • Mesiac a pol po otvorení tridsiatej predajne Kraj v Petržalke na Nobelovom námestí spoločnosť...
  • Technologicko-logistická spoločnosť DODO, ktorá zabezpečuje logistiku poslednej míle, zahájila v...

Katarína Droppová: Viete, na ktoré sociálne siete sa má zamerať vaša firma?

4. februára 2021
Blog 0
1314
Katarína Droppová: Viete, na ktoré sociálne siete sa má zamerať vaša firma?

Ak ste si dali novoročné predsavzatie, že viac zviditeľníte vašu firmu, teraz je ten správny čas. Dnes je už samozrejmé mať webovú stránku a byť na sociálnych sieťach. Veď kto tam nie je, akoby ani nebol. No aj tu je dobré premyslieť si, ako na to.

Veľa spoločností začne entuziasticky a hneď sa zaregistruje na všetkých možných sociálnych platformách – Facebook, Instagram, Twitter, Youtube, dokonca Tik Tok. Čím viac, tým lepšie, no nie?! To by však nemal byť váš prípad, teda pokiaľ nemáte vo firme celé oddelenie, ktoré sa im bude venovať. Aj tu totiž platí, že ide predovšetkým o kvalitu.

Buďte tam, kde sú vaši zákazníci

A dostávame sa k tomu, na čo by ste sa mali sústrediť predovšetkým – na vašich zákazníkov. Ešte predtým, ako začnete komunikovať, si teda urobte prieskum a zistite, na ktorej sociálnej sieti trávia najviac času. Pokojne to môže byť Instagram, na ktorý po viacerých zmenách na Facebooku prešla najmä mladšia cieľová skupina. Pre odbornú komunitu, obchodné kontakty alebo hľadanie vhodných zamestnancov bude zrejme vhodnejší LinkedIn.

Ak nechcete stratiť pozíciu na trhu, je vhodné sledovať aj svoju konkurenciu. Overte si, aké sociálne siete využíva, aké príspevky publikuje, akým tónom sa prihovára fanúšikom a tiež sledujte, akú má u nich odozvu. Pozrite sa aj na to, koľko príspevkov, času a prostriedkov do svojej komunikácie investuje. Tu tiež môžete zistiť, aké novinky na trh prináša a podľa toho nastaviť nielen svoj komunikačný a marketingový plán. A nebojte sa inšpirovať aj v zahraničí.

Radšej žiaden príspevok ako nudný

Spočiatku sa môže zdať, že máte vašim fanúšikom veľa čo povedať. No ak sa vaše produkty príliš často neobmieňajú, môžete časom zistiť, že sa opakujete. Nič nie je horšie, ako nudný príspevok, ktorý nemá šancu osloviť. Nebojte sa preto komunikovať aj informácie z vášho odboru alebo vládou prijaté naradenia s vašimi tipmi a radami.

Pokiaľ má celú vašu komunikáciu na starosti len jeden človek z firmy, ktorý ju vykonáva popri svojej bežnej agende, je pochopiteľné, že to nemusí všetko stíhať. V tomto prípade bude najlepšie obrátiť sa na komunikačnú agentúru, ktorá sa tejto oblasti venuje profesionálne. Jej odborníci sa venujú tvorbe obsahu a rôznym spôsobom komunikácie s cieľovými skupinami. Navyše v rámci jednej agentúry budete mať k dispozícii celý tím, ktorý zabezpečí nielen zaujímavý obsah, ale tiež grafiku a viditeľnosť príspevkov u vašej cieľovej skupiny.

A nielen to – okrem komunikácie s novinármi a autoritami v odbore vie doladiť aj spolupráce s influencermi. Nielen čo sa týka testovania vašich produktov a zdieľania na sociálnych sieťach, ale môže ísť aj o rozsiahlejšie projekty, samozrejme, podľa vašich potrieb, očakávaní a možností. Agentúra sa postará aj o to, aby boli vaše príspevky odlíšené od konkurencie, či už štylistikou alebo vizuálnym prvkom. A odporučí vám tiež vhodnú platenú podporu a čo najpresnejšie cielenie, aby sa vaše príspevky dostali nielen k vašim súčasným, ale oslovili aj nových fanúšikov.

Komunikácia nad zlato

Tak, ako sú rozdielne spoločnosti a produkty, mala by byť rozdielna aj ich komunikácia na sociálnych sieťach. Preto sa nedá paušálne určiť, na ktorú platformu by sa mala vaša firma zamerať a ktorú by mala radšej vynechať. Zlákať sa vidinou byť všade však nie je dobrý plán. Aj vďaka platenej podpore sa totiž dajú oslovovať priatelia vašich fanúšikov či podobné typy ľudí, ktorí už sú vašimi zákazníkmi. No nezabúdajte, že niet nad pozitívne recenzie a skúsenosti. Zásluhou zaujímavej komunikácie a interaktivity s fanúšikmi sa bude vaša cieľová skupina rozrastať.

Ak sa zveríte do rúk profesionálom z komunikačnej agentúry, budú za vás komunikovať na úrovni, sledovať aktuálne trendy a ušetria vám aj neefektívne investované peniaze. No predovšetkým vám zostane viac času, ktorý môžete venovať rozvoju svojej firmy. Dokážete tak byť o krok pred konkurenciou a neustále sa zlepšovať, čo vaši zákazníci určite ocenia.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

 

 

Komerčná prezentácia

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. 2. – 2. 3. 2023, EuroShop 2023, Düsseldorf, Nemecko

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Farm House

Marián Petrík, majiteľ, Farm House: Poctivé mäso zo Slovenska

1. októbra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera