logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...

Kongres OBALKO 8 inšpiroval stovky obalových profesionálov

3. februára 2021
Správy 0
1269
Kongres OBALKO 8 inšpiroval stovky obalových profesionálov

Ôsmy ročník českého a slovenského obalového kongresu OBALKO, ktorý sa konal v dňoch 27.–28. januára 2021, ponúkol bohatý program. Viac ako 40 rečníkov inšpirovalo českých a slovenských obalových profesionálov v rámci dvoch desiatok prezentácií, prípadových štúdií a panelových diskusií. Prednášajúci prezentovali naživo v Aquapalace Hotel Prague a viac ako 500 obalových profesionálov sa zúčastnilo online prostredníctvom živého prenosu. Časopis Tovar&Predaj je mediálnym partnerom kongresu.

Hlavná téma ôsmeho ročníka: „Zákazník a obal“

Hlavnou témou tohtoročného kongresu bol „Zákazník a obal“. Obal je totiž prvou vecou, ktorú zákazník (spotrebiteľ) vidí pri výbere produktu. Pomáha mu pochopiť, čo je daný produkt, a motivuje ho ku kúpe výrobku. Ale „zákazník“ nie je len spotrebiteľ; má aj B2B význam, je to zároveň aj náš klient. A preto sa na kongrese porozprávame nielen o tom, čo očakáva od obalov spotrebiteľ, ale aj ako medzi sebou komunikujeme v rámci dodávateľsko-odberateľských vzťahov.

Prečítajte si tiež
Obalko 9 preskúma tri dimenzie obalov

Prvý blok spoločného dopoludňajšieho programu bol v zmysle Zákazník ako klient. Namiesto jedného kľúčového rečníka zahája kongres hneď traja zástupcovia hlavných odborov pre obalový trh – automotive, FMCG a retail. Pozvanie na kongres prijali Jana Volfová z firmy Škoda Auto (zástupkyňa odboru automotive), Pavel Komůrka zo spoločnosti Orkla (zástupca FMCG) a Jaroslav Vodáček zo spoločnosti Tesco Stores (zástupca retailu). Dozvedeli sme sa, čo očakávajú od českého a slovenského obalového priemyslu a aké špecifiká má slovenský a český obalový trh v porovnaní s trhmi v iných krajinách.

Spoločnosť GfK sa stala partnerom prieskumu trhu kongresu. Hana Říhová predstavila výsledky unikátneho prieskumu, ktorý agentúra GfK uskutočnila v lete 2020 na spotrebiteľoch po celej Európe, na tému postoja domácností k plastovým obalom, triedeniu a recyklácii. K hlavnej časti programu neodmysliteľne patrila aj panelová diskusia. Na tému Spotrebiteľ a obal bude diskutovalo spoločne s Ladislavom Csengerim z GfK päť kľúčových hráčov na trhu: Pavel Hampejs (Unilever), Gabriela Bechynská (Mondelez), Petr Baudyš (Penny Market), Martin Dulava (Lineart) a Martin Hejl (Thimm Pack’n’Display).

Prečítajte si tiež
Prvá ochutnávka z programu jubilejného kongresu OBALKO 10

Jeffrey Osterroth (ATOZ Group) a Pavel Komůrka (Orkla)

Martin Dulava (LineArt) a Ladislav Csengeri (GfK)

 

Sekcia Marketing & dizajn – ako obal môže pomôcť zvýšiť predaj

Sekcia Marketing & dizajn bola ako každý rok venovaná obalom (Packaging) ako piatim P v marketingovom mixe podľa hlavných štyroch parametrov: Product (výrobok), Price (cena), Place (miesto) a Promotion (propagácia). Vďaka aktuálnym prípadovým štúdiám sme zistili, ako obal môže pomôcť zvýšiť predaj.

Prvá prezentácia od Andrey Vozníkovej z agentúry Nielsen ukázala na konkrétnych príkladoch značiek z FMCG trhu z iných krajín, aký mal vplyv redesign obalu na celkový predaj. Konkrétny príklad z českého trhu potom ponúkla Gabriela Adámková z maloobchodného reťazca Albert, ktorá spoločne s Martinom Dulavom z agentúry Lineart hovorila o vplyve nového dizajnu obalov na predaj a vnímanie značky Albert.

Nechýbali ani najmodernejšie technológie: Martin Goszler (Fiala&Šebek) a Petr Kaczor (Thimm Pack’n’Display) spoločne predstavili digitálne technológie v službách obaliarov, ktoré ponúkajú jednak úsporu času, ako aj obrovský priestor pre kreativitu. Jiří Havránek zo spoločnosti Colognia Press a Martin Bělík z Dataline Technology v prezentácii Ja chcem ten obal! potom pripomenuli, že obal hrá dôležitú úlohu aj pri online predaji. Na záver workshopu hovorila Pavla Cihlářová z GS1 Czech Republic o novinke GS1 Digital Link – o efektívnej komunikácii so spotrebiteľom.

Martin Goszler (Fiala&Šebek) a Petr Kaczor (Thimm Pack’n’Display)

Martin Bělík (Dataline Technology) a Jiří Havránek (Colognia Press)

 

Sekcia Technológie & transport – k obalom patria efektívne baliace procesy

Technologická a transportná sekcia bula venovaná témam, ako sú robotizácia a automatizácia balenia alebo prepravné balenie. Unikátny pohľad pod pokrievku najväčšieho pivovaru v Českej republike a zároveň jedného z najväčších klientov pre obalový priemysel, ponúkol rozhovor na tému Ako zvládnuť plechovkový boom? od Martiny Vajskebrové zo spoločnosti Plzeňský Prazdroj a Attilom Szábom zo spoločnosti Canpack. Nasledovala prípadová štúdia s názvom Obal, ktorý predá, František Oľha zo slovenskej agentúry Cofin a Tomáš Kugler od dodávateľa tlačových riešení Konica Minolta predstavili digitálne získanie náhradných obalov s pridanou hodnotou.

V druhej prípadovej štúdii workshopu hovorili zástupcovia dvoch odlišných spoločností – Lukáš Formánek z DZ Dražice a Franco Stessens z Franke Group – o tom, ako sa im spoločne s dodávateľom Smurfit Kappa podarilo vyvinúť monomateriálové riešenie ako ideálny spôsob, ako snúbiť udržateľnosť s funkčnosťou a praktickosťou.

Koniec sekcie Technológie a transport patril diskusii. Traja zástupcovia popredných e-shopov z troch sektorov – Tomáš Haškovec z e-shopu s pet segmentom Spokojenypes.cz, zástupca internetovej parfumérie Notino a zástupca e-shopu s módou – sa snažili spoločne so Zdeňkom Suchitrom z firmy Smurfit Kappa nájsť obalový ideál pre e-shopy.

Tomáš Haškovec (Spokojenypes.cz) a Zdeněk Suchitra (Smurfit Kappa)

Martina Vajskebrová (Plzeňský Prazdroj) a Attila Szábo (Canpack)

 

Nová sekcia Udržateľnosť

Tohtoročná novinka v programe – sekcia Udržateľnosť – bola zameraná na koncepciu obehového hospodárstva, šikovný dizajn, ktorý je optimálny pre recykláciu, začlenenie recyklovaných materiálov do nových obalov a minimalizáciu negatívnych dopadov obalov na životné prostredie.

Dve praktické prípadové štúdie zahájili v sekcii Udržateľnosť. Olin Novák, komerčný riaditeľ popredného potravinárskeho e-shopu Rohlik.cz. Predstavil udržateľnosť podľa Rohlíku v prezentácii Lepšie jedlo, lepší svet. Následne v spoločnej prezentácii generálni riaditelia Greiner Packaging Slušovice a Olma – Ivo Benda a Martin Krystián – načrtli svoj pohľad na udržateľnosť obalov a ukázali, čo spolu firmy pre životné prostredie už urobili.

A to zďaleka nie je všetko: jedna z priekopníčok v oblasti posudzovania životného cyklu (LCA) v Českej republike, Marie Tichá, povedala, aké kroky by sa mali podniknúť, aby obaly boli skutočne udržateľné. Sekcia Udržateľnosť sa bude venovať tiež recyklácii. Roberta Suchopy, vedúceho projektu PYREKOL, výskumného centra UniCRE, prezentoval, ako testujú spôsob, ako pomocou chemickej recyklácie (pyrolýzy) premeniť odpadové plasty na vstupnú surovinu na výrobu nových plastov.

Potom Jan Maršák, riaditeľ odboru odpadov Ministerstva životného prostredia ČR, predstavil novú legislatívu odpadového hospodárstva a jej dopad na český obalový trh. Zlatým klincom sekcie Udržateľnosť bola panelová diskusia s názvom Recyklácia bez obalu! Čo sa naozaj stane s obalom po tom, čo ho spotrebiteľ odhodí do farebného kontajnera? O tomto diskutovali Petr Šikýř (EKO-KOM), Hana Zmítková (Tetra Pak), Jan Daňsa (ALPLA Group), Ondřej Oliva (SUEZ Česká republika) a Jaroslav Tymich (Asociace českého papírenského průmyslu).

Olin Novák (Rohlík.cz)

Jan Maršák (MŽP)

 

OBALKO 8 – záznam k sledovaniu online

Jednou z výhod tohto ročníka kongresu OBALKO je, že full-HD záznam celého kongresu je pre registrovaných účastníkov k dispozícii. Navyše organizátori umožňujú dodatočnú registráciu tým, ktorí nestihli sledovať kongres naživo, ale chceli by dodatočne dostať svoju dávku obalovej inšpirácie. Stačí sa zaregistrovať na www.obalko.cz/registrace a organizátori vám pošlú heslo pre sledovanie záznamu kongresu.

OBALKO 9 v októbri – bude už naživo?

Organizátori hneď po skončení kongresu OBALKO 8 vyhlásili termín pre ďalší, tentoraz deviaty ročník českého a slovenského obalového kongresu. OBALKO 9 sa bude konať 14.–15. októbra 2021, a ak epidemiologická situácia už dovolí, tak na tradičnom mieste Aquapalace Hotel Prague s fyzickou účasťou stoviek obalových profesionálov.

Obalový trh ale nebude musieť čakať do októbra, aby získal prostredníctvom projektu obálku ďalšiu inšpiráciu a informácie. Organizačná skupina ATOZ Packaging chystá inovácie projektu, ktoré premenia OBALKO v celoročný projekt. Ďalšie pokračovanie príde už v marci v podobe rozsiahlej tlačenej a elektronické publikácie Ozvěny Obalka. Ak chcete sledovať ďalší vývoj projektu OBALKO, môžete sa registrovať pre emailové spravodajstvo projektu na www.atozregistrace.cz/obalko alebo sledovať webové stránky projektu www.obalko.cz.

Panelová diskuze: Recyklace bez obalu!

 

Súvisiace články:

Obalko 9 preskúma tri dimenzie obalov Prvá ochutnávka z programu jubilejného kongresu OBALKO 10 Jubilejný kongres OBALKO 10 zverejnil kompletný konferenčný program

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera