logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • Top 30
    • TOP 30 2020
    • TOP 30 2019
    • TOP 30 2018
    • TOP 30 2017
    • Objednanie plagátu
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Koncom minulého roka sa s úspešnou pivovarníckou kariérou rozlúčil takmer po 40 rokoch Ján...
  • Do zoznamu ľudí, ktorým bude podaná vakcína proti novému koronavírusu prednostne pribudnú aj...
  • Zvuk praskajúcej chrumkavej kôrky a chuť vláčnej striedky sú tak hlboko zakorenené v mysliach...
  • Sieť predajní Žabka pokračuje v rýchlej expanzii na Slovensku. Počas februára 2021 otvorí...

Vláda obmedzí jednocentové a dvojcentové mince

21. januára 2021
Správy 0
387
Vláda obmedzí jednocentové a dvojcentové mince

Ministerstvo financií SR (MFSR) predložilo návrh zákona, ktorým sa mení zákon o cenách. Po novom by tak bolo možné ceny zaokrúhľovať tak, aby sa významne obmedzil obeh jedno a dvojcentových mincí, pričom by tieto mince i naďalej zostali zákonným platidlom.

MFSR má iniciatívu obmedziť používanie jedno a dvojcentových mincí. Ide o bežnú prax vo viacerých európskych štátoch, kým neprijme Európska komisia centrálne európske riešenie. „Obchodníkom môže tento krok pomôcť so znížením administratívnych a finančných nákladov spojených s manipuláciou s týmito drobnými mincami a pre spotrebiteľov by táto zmena mohla znamenať jednoduchšie nakupovanie,“ uvádza k návrhu zákona Martin Krajčovič, predseda Slovenskej aliancie moderného obchodu (SAMO).

Zákazníci sa nemusia obávať zdražovania

„Návrh MFSR je cenovo neutrálny, čo znamená, že samotné opatrenie by nemalo mať vplyv na cenotvorbu, keďže zaokrúhľovať sa nebude každý tovar, ale iba výsledný nákup hradený v hotovosti,“ vysvetľuje Martin Krajčovič. Zmeny sa zároveň nedotknú bezhotovostných platieb, keďže tie nemajú vplyv na používanie centových a dvojcentových mincí. Skúsenosť z iných európskych krajín podľa SAMO ukazuje, že už v prvom roku platnosti sa stiahne z obehu výrazná väčšina týchto mincí. Napriek tomu však obchodníci budú nútení i naďalej prijímať tieto mince, keďže zostanú platným platidlom. O úplnom zrušení týchto mincí sa môže rozhodnúť až na centrálnej európskej úrovni.

Súvisiace články:

Obchodníci navrhujú zrušiť používanie drobných mincí Pandémia priniesla obchodníkom zvýšené náklady aj výkyvy v tržbách Lov na obchodníkov sa skončil Nákupné správanie zákazníkov sa počas pandémie zmenilo možno natrvalo

Odporúčame

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

Anketa

Podporujete pripravované obmedzenie jedno- a dvojcentových mincí?


Archív ankiet

Loading ... Loading ...

Najčítanejšie správy

  • Peter Varmuža, generálny riaditeľ a majiteľ Yeme: Tretinu potravín si vyrobíme sami 10.8k views | posted on 12. February 2019
  • V Česku začína platiť zákaz predaja počas niektorých sviatkov. Vzťahuje sa na veľké predajne 9.3k views | posted on 27. October 2016
  • Paul Pauls, generálny riaditeľ Kauflandu Slovenská republika: Priestor vidím ešte na pätnásť našich predajní 7.4k views | posted on 6. June 2018
  • Bratislavská fabrika Figaro najnovšie vyrába čokoládové špeciality pre zahraničné značky 6.8k views | posted on 7. September 2017
  • Primark chce prísť na Slovensko. Problémom sú chýbajúci ľudia 4.9k views | posted on 19. June 2018

KALENDÁR AKCIÍ

18. – 19. 5. 2021, Kongres Samoška 18, Bratislava

28. – 30. 6. 2021, SALIMA, Brno

Komerčná prezentácia

Multimédia

Tradičný domáci reťazec sa inšpiroval folklórom a tradíciami

27. januára 2021

„Zákazník je mojím hosťom,“ tvrdí Roderik Ledecký, majiteľ predajne BiodericO

12. januára 2021

Profily

Jozef Berko, konateľ, Delia potraviny: Predajne chceme dať franšízovým partnerom

5. februára 2021

Pavol Mikušiak, predseda predstavenstva, CBA Verex: Cenová vojna sa zostrila

10. decembra 2020

Archív správ

Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Katarína Bobáková
tel.: +421 904 589 741
e-mail: katarina.bobakova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera