logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...

Obchod sa mení, pandémia výrazne ovplyvnila online predaj

15. januára 2021
Správy 0
2195
Obchod sa mení, pandémia výrazne ovplyvnila online predaj

V prechádzajúcom roku, ktorý výrazne poznačila pandémia, bolo mnoho tradičných nákupných zvyklostí narušených. V dôsledku obmedzení museli spotrebitelia prejsť na nové formy nákupov, vrátane využitia online obchodov s donáškou alebo výdajným miestom. Platby v slovenských e-shopoch v roku 2020 tak medziročne vzrástli až o 80 %.

Rastúci význam elektronických obchodov sa počas roka 2020 prejavil už v priebehu prvých týždňov pandémie a veľkonočného lockdownu v apríli, o čom informuje analytik Slovenskej sporiteľne (SLSP) Matej Horňák. „Klienti Slovenskej sporiteľne v e-shopoch zaplatili počas apríla o 145 percent viac než predchádzajúci rok. Veľmi výrazné nárasty sme však pre slovenské e-shopy zaznamenávali počas celého roka,“ uvádza.

V tomto období klesol objem platieb zaplatených kartou o dve percentá na Slovensku a až o 80 % v zahraničí. Ku koncu roka 2020 bolo podľa Mateja Horňáka možné sledovať posilnenie najmä domácich, ale i zahraničných internetových obchodov, kde sa naplno rozbiehalo predvianočné nakupovanie. V novembri a decembri bol objem platieb smerujúcich do domácich e-shopov až o tri štvrtiny vyšší než v rovnakom období v roku 2019. Do zahraničia sme tak zaplatili približne o jednu tretinu viac.

Počas lockdownu rástli aj domáce internetové obchody

Z celkových platieb v rámci e-shopov si zahraniční predajcovia v roku 2019 vzali z každých 100 zaplatených eur dve tretiny. Pandémia tento pomer do istej miery upravila v prospech slovenských e-predajcov. V roku 2020 tak z každých 100 eur zaplatených v internetových obchodoch smerovalo 57 eur zahraničným obchodníkom.

Zdroj: SLSP

Zmena nastala v čase najprudšieho aprílového lockdownu, kedy boli spotrebitelia nútení nakupovať na internete aj také druhy tovarov, pre ktoré predtým chodili do lokálnych kamenných predajní. V tomto období tak začali využívať online predajne, ktoré tieto obchody do istej miery nahradili. „Domáce internetové obchody stúpli výraznejšie ako zahraničné. V apríli sa objemom takmer vyrovnali svojej zahraničnej konkurencii. Aj vďaka tomu sme za celý rok 2020 zaznamenali 81 %-ný medziročný nárast v objeme nákupov v domácich e-shopoch. V zahraničných internetových obchodoch naši klienti zaplatili o 21 percent viac než v predchádzajúcom roku,“ spresnil Matej Horňák.  Klienti SLSP v roku 2020 minuli takmer 670 miliónov eur v internetových obchodoch, čo je o takmer 200 miliónov viac než v predchádzajúcom roku. Ide tak o medziročný nárast vo výške 41 %.

E-shop ako predajňa budúcnosti

Zmeny v spotrebiteľskom správaní boli počas roka 2020 poháňané najmä opatreniami obmedzujúcimi tradičné formy nákupov. Trend rastu nakupovania v internetových obchodoch je však silný a má predpoklady uspieť i v budúcnosti. „Práve rok 2020 firmy prinútil, aby svoje procesy zoptimalizovali a pripravili ich na fungovanie bez osobného kontaktu. Či už hovoríme o vylepšených funkciách e-shopov, rýchlej príprave na expedíciu tovaru či samotné doručenie napríklad vo výdajnom mieste. Dobre nastavené postupy budú motivovať zákazníkov aj po odznení pandémie, aby vynechali návštevu kamennej prevádzky a nechali si tovar doručiť na vyhovujúcejšie miesto v želanom čase,“ dodal Matej Horňák.  Razantné zmeny v správaní spotrebiteľov tak predstavujú výzvu pre už existujúce prevádzky a zároveň otvárajú príležitosť pre nové podnikateľské nápady.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

 

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera