logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Aj keď si výroba a udržiavanie domáceho kvásku našli svojich priaznivcov už pred mnohými rokmi,...
  • Po pol roku fungovania zálohového systému sa od 1. júla 2022 na Slovensku končí prechodné...
  • Finančná správa zverejnila novú aplikáciu Virtuálna registračná pokladnica 2 (VRP 2) na...
  • Služobný telefón či možnosť pracovať z domu sú dnes už bežné benefity, ktoré ponúkajú mnohí...

Obchod sa mení, pandémia výrazne ovplyvnila online predaj

15. januára 2021
Správy 0
1839
Obchod sa mení, pandémia výrazne ovplyvnila online predaj

V prechádzajúcom roku, ktorý výrazne poznačila pandémia, bolo mnoho tradičných nákupných zvyklostí narušených. V dôsledku obmedzení museli spotrebitelia prejsť na nové formy nákupov, vrátane využitia online obchodov s donáškou alebo výdajným miestom. Platby v slovenských e-shopoch v roku 2020 tak medziročne vzrástli až o 80 %.

Rastúci význam elektronických obchodov sa počas roka 2020 prejavil už v priebehu prvých týždňov pandémie a veľkonočného lockdownu v apríli, o čom informuje analytik Slovenskej sporiteľne (SLSP) Matej Horňák. „Klienti Slovenskej sporiteľne v e-shopoch zaplatili počas apríla o 145 percent viac než predchádzajúci rok. Veľmi výrazné nárasty sme však pre slovenské e-shopy zaznamenávali počas celého roka,“ uvádza.

V tomto období klesol objem platieb zaplatených kartou o dve percentá na Slovensku a až o 80 % v zahraničí. Ku koncu roka 2020 bolo podľa Mateja Horňáka možné sledovať posilnenie najmä domácich, ale i zahraničných internetových obchodov, kde sa naplno rozbiehalo predvianočné nakupovanie. V novembri a decembri bol objem platieb smerujúcich do domácich e-shopov až o tri štvrtiny vyšší než v rovnakom období v roku 2019. Do zahraničia sme tak zaplatili približne o jednu tretinu viac.

Počas lockdownu rástli aj domáce internetové obchody

Z celkových platieb v rámci e-shopov si zahraniční predajcovia v roku 2019 vzali z každých 100 zaplatených eur dve tretiny. Pandémia tento pomer do istej miery upravila v prospech slovenských e-predajcov. V roku 2020 tak z každých 100 eur zaplatených v internetových obchodoch smerovalo 57 eur zahraničným obchodníkom.

Zdroj: SLSP

Zmena nastala v čase najprudšieho aprílového lockdownu, kedy boli spotrebitelia nútení nakupovať na internete aj také druhy tovarov, pre ktoré predtým chodili do lokálnych kamenných predajní. V tomto období tak začali využívať online predajne, ktoré tieto obchody do istej miery nahradili. „Domáce internetové obchody stúpli výraznejšie ako zahraničné. V apríli sa objemom takmer vyrovnali svojej zahraničnej konkurencii. Aj vďaka tomu sme za celý rok 2020 zaznamenali 81 %-ný medziročný nárast v objeme nákupov v domácich e-shopoch. V zahraničných internetových obchodoch naši klienti zaplatili o 21 percent viac než v predchádzajúcom roku,“ spresnil Matej Horňák.  Klienti SLSP v roku 2020 minuli takmer 670 miliónov eur v internetových obchodoch, čo je o takmer 200 miliónov viac než v predchádzajúcom roku. Ide tak o medziročný nárast vo výške 41 %.

E-shop ako predajňa budúcnosti

Zmeny v spotrebiteľskom správaní boli počas roka 2020 poháňané najmä opatreniami obmedzujúcimi tradičné formy nákupov. Trend rastu nakupovania v internetových obchodoch je však silný a má predpoklady uspieť i v budúcnosti. „Práve rok 2020 firmy prinútil, aby svoje procesy zoptimalizovali a pripravili ich na fungovanie bez osobného kontaktu. Či už hovoríme o vylepšených funkciách e-shopov, rýchlej príprave na expedíciu tovaru či samotné doručenie napríklad vo výdajnom mieste. Dobre nastavené postupy budú motivovať zákazníkov aj po odznení pandémie, aby vynechali návštevu kamennej prevádzky a nechali si tovar doručiť na vyhovujúcejšie miesto v želanom čase,“ dodal Matej Horňák.  Razantné zmeny v správaní spotrebiteľov tak predstavujú výzvu pre už existujúce prevádzky a zároveň otvárajú príležitosť pre nové podnikateľské nápady.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

CHEP

Paletový pooling CHEP: Efektívny systém s jasnými pravidlami

Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak áno, narazili ste na prepravnú platformu, ktorá patrí do paletového fondu spoločnosti CHEP. Paletový pooling je systém zdieľania a opätovného používania prepravných alebo displejových paliet, ktorý predstavuje efektívne a udržateľné riešenie pre firmy, ktoré sa rozhodli zadať správu svojich paletových […]
Káva Nestlé

Káva ako pomocník pre zvýšenie tržieb

Viete, že káva vám môže pomôcť navýšiť zisk a prilákať nových zákazníkov? Káva nie je len výborný pomocník pri nadväzovaní komunikácie, ale aj druhá najobchodovateľnejšia komodita, ktorej obľuba každoročne rastie. Boli doby, kedy ste na kávu narazili iba v kaviarňach, hoteloch a reštauráciách. Dnes už na ňu narazíte prakticky všade. Je to predovšetkým pochutina, a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera