Reťazec Kaufland na Slovensku informoval o cieľoch, ktoré si stanovil do nového roka 2021. Väčšina nových záväzkov spoločnosti sa týka rozvoja udržateľnosti. V pláne má rozšírenie sortimentu zdravých potravín v radoch privátnych značiek, predaj textílií s certifikáciou GOTS, rozšírenie ponuky slovenských produktov či zníženie plastov.
Spoločnosť Kaufland sa v novom roku zameria na aktivity a záväzky združené do piatich hlavných oblastí, a to v rámci produkcie, tvorby sortimentu, miesta predaja, prevádzkových procesov a spoločenskej angažovanosti.
Zdravší sortiment a označenie Nutri-Score
V každej z piatich oblastí reťazec na najbližšie tri roky prijal konkrétne záväzky. Jedným z cieľov je tak najmä rozšírenie zdravších výrobkov zo sortimentu privátnych značiek, v rámci ktorého sa spoločnosť zamerala na zníženie obsahu tuku, soli a cukru. V spolupráci s dodávateľmi dnes ponúka 43 takýchto produktov zo sortimentu mliečnych výrobkov, nealko nápojov, nátierok, mrazených, pekárskych a mäsových výrobkov. Na uľahčenie nastavenia nutrične vyváženej stravy pre zákazníkov si dal reťazec za cieľ uviesť pri svojich produktoch aj označenie Nutri-Score.
V súlade s novými trendmi vo výžive reťazec reflektuje taktiež výraznejší rast dopytu spotrebiteľov po alternatívach mäsa a mäsových výrobkoch. Kaufland reaguje na požiadavky zákazníkov a pod vlastnou značkou K – Take it veggie ponúka bezmäsité produkty označené pečaťou V-label a v mnohých prípadoch aj v bio kvalite. V ponuke má tak aktuálne 120 vegetariánskych a vegánskych produktov. Do konca roka 2023 si reťazec stanovil rozšíriť sortiment vegetariánskych a vegánskych produktov o 50 %.
S rozširovaním zdravšieho sortimentu súvisia i ďalšie plány Kauflandu, a to zredukovať či zamedziť pridávanie škodlivých látok a chemikálií do procesu výroby. Spoločnosť tak vypracovala interné smernice, ktoré by mali dodávatelia po novom spĺňať. Týkať sa budú napríklad dodávateľov mäsa či dodávateľov ovocia a zeleniny. Stopka škodlivým látkam platí tiež pri výrobe textílií. Pred piatimi rokmi reťazec pristúpil k Detox záväzku s cieľom odstrániť z výroby textilu a obuvi chemikálie nebezpečné pre ľudí a životné prostredie. Do konca kalendárneho roka 2021 sa reťazec zaviazal ponúkať v sortimente všetky textilné bavlnené produkty privátnych značiek z Bio bavlny a s certifikátom GOTS.
Kaufland v obchodnom roku 2020 v číslach:
- 70 predajní;
- 1 logistické centrum;
- 7 205 zamestnancov;
- 997 dodávateľov;
- 15 958 potravinových výrobkov;
- Z toho 1 857 potravinových výrobkov vlastných značiek;
- 5 493 nepotravinových výrobkov;
- Z toho 1 252 nepotravinových výrobkov vlastných značiek.