logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • Top 30
    • TOP 30 2020
    • TOP 30 2019
    • TOP 30 2018
    • TOP 30 2017
    • Objednanie plagátu
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • V prechádzajúcom roku, ktorý výrazne poznačila pandémia, bolo mnoho tradičných nákupných...
  • Spoločnosť Mattoni 1873 oznámila personálne zmeny v marketingovom tíme.  Riadenia nápojových...
  • Spoločnosť Pivovary Staropramen má od januára nové vedenie. Riadenie spoločnosti prevzal Teo...
  • Síce vyzerajú a chutia ako mäso, ale ich pôvod je potrebné hľadať v rastlinnej ríši....

Vianočný prieskum spoločnosti Billa: Čo nakupujeme a ako sa stravujeme?

16. decembra 2020
Správy 0
290
Vianočný prieskum spoločnosti Billa: Čo nakupujeme a ako sa stravujeme?

Vianoce sa Slovákom spájajú s najbližšími a rodinnou pohodou. Štedrý deň zväčša trávime sledovaním rozprávok v televízii a nákupy na sviatky robíme vopred. Najobľúbenejšími vianočnými jedlami sú kapustnica, zemiakový šalát a ryba, no niektorí už dnes dávajú prednosť zdravšej alternatíve tradičných pokrmov. Čo ďalšie odhalil vianočný prieskum spoločnosti Billa?

Slováci sú rodinne založený národ, pre ktorý sú na Vianoce dôležité tradície. Vyplýva to z prieskumu, ktorý počas septembra a novembra na vzorke viac ako 500 respondentov, realizovala agentúra 2muse pre spoločnosť Billa. Pri slove „Vianoce“ napadla takmer tretine opýtaných ako prvá rodina a rodinná pohoda. Pre takmer 80 % opýtaných je veľmi dôležité tráviť Vianoce v rodinnom kruhu.

Preferujeme umelý vianočný stromček

Prieskum tiež potvrdil, že Slováci si nezakladajú na materiálnych daroch – až tri pätiny odpovedali, že darčeky pre nich nie sú dôležité. A hoci stále žijeme v dobe pandémie, tri štvrtiny respondentov uviedli, že plány na Vianoce kvôli nej meniť nebudú, no viac ako tretina tiež plánuje zredukovať vianočné návštevy na minimum.

Na Štedrý deň množstvo ľudí ozdobuje aj vianočný stromček, v prieskume túto aktivitu uviedli dve pätiny oslovených. Dve tretiny pritom preferujú umelý stromček, necelá tretina zas dáva prednosť živému variantu. Stromček si väčšina ľudí v prieskume zdobí sklenenými ozdobami (61 %), ale viac ako polovica tiež preferuje nerozbitné dekorácie z plastu. Obľúbené sú aj vianočné salónky, tie visia na vianočnom stromčeku u viac ako dvoch pätín opýtaných.

Nákupy v predstihu

Hoci sa slovenské obchody a obchodné centrá zvyknú tesne pred Vianocami zaplniť, prieskum 2muse pre spoločnosť Billa nepotvrdil, že by sme si nákupy nechávali na poslednú chvíľu. Viac ako dve tretiny respondentov uviedli, že predvianočné nákupy robia v predstihu. Nakupovať darčeky či všetko potrebné na Vianoce pritom zväčša chodíme v spoločnosti niekoho iného (63 %). Len zhruba tretina oslovených robí predvianočné nákupy sama. „Nákup surovín na Štedrú večeru či zháňanie posledných darčekov tesne pred Vianocami môže byť pre niekoho neodmysliteľný adrenalín, ale našim zákazníkom odporúčame, aby si urobili plán vopred. Vyhnú sa tak zbytočnému stresu a budú si môcť skôr užívať sviatočné chvíle s rodinou,“ povedala Kvetoslava Kirchnerová, hovorkyňa spoločnosti Billa.

V jedle vyhráva klasika, ovocným favoritom sú naďalej mandarínky

Vianočný prieskum sa venoval aj sviatočnému jedlu a vareniu. Najobľúbenejším vianočným jedlom sa stala kapustnica, ktorú takto označila tretina opýtaných. Obľúbený je u Slovákov aj zemiakový šalát, ktorý za vianočným stolom najviac chutí každému piatemu respondentovi. Prvú trojku najobľúbenejších jedál na Vianoce uzatvára kapor alebo iná ryba,  vyjadrilo sa tak zhodne 15 % opýtaných. „Respondentov sme sa pýtali aj na vianočné ovocie, ktoré majú najradšej. Víťazom v tejto kategórii sa stala jednoznačne mandarínka, ktorú preferujú viac ako dve pätiny Slovákov. S veľkým odstupom nasledovali ananás, pomaranče a jablká,“ uviedla Kvetoslava Kirchnerová.

Ako na zdravšie Vianoce?

Riešením, ako si počas rodinných sviatkov plných kalorických jedál uchovať telesnú hmotnosť, je podľa Borisa Bajera, odborníka na výživu zo Slovenskej akadémie vied (SAV) napríklad každodenná aktívna prechádzka v prírode. Odporúča tiež vyskúšať zdravšie alternatívy tučných jedál, akými sú zemiakový šalát či koláče. „Do zemiakového šalátu dajte viac zeleniny a majonézu vymeňte za jogurt alebo aspoň smotanu. Rybu odporúčam namiesto vyprážania grilovať. Koláčom ani cukrovinkám sa nemusíte úplne vyhýbať, doprajte si ich, ak máte chuť, no ustrážte si množstvo, to je najdôležitejšie,“ hovorí Boris Bajer. Podľa prieskumu spoločnosti Billa preferuje zdravšie alternatívy vianočných jedál viac ako štvrtina opýtaných.

Súvisiace články:

Nákupné správanie spotrebiteľov sa vplyvom pandémie zmenilo Billa rozširuje oddelenie so zdravou výživou Väčšina Bratislavčanov plánuje minúť na darčeky viac ako vlani

Odporúčame

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

Anketa

Privítali by ste, keby museli byť predajne v nedeľu zavreté?


Archív ankiet

Loading ... Loading ...

Najčítanejšie správy

  • Peter Varmuža, generálny riaditeľ a majiteľ Yeme: Tretinu potravín si vyrobíme sami 10.5k views | posted on 12. February 2019
  • V Česku začína platiť zákaz predaja počas niektorých sviatkov. Vzťahuje sa na veľké predajne 9.3k views | posted on 27. October 2016
  • Paul Pauls, generálny riaditeľ Kauflandu Slovenská republika: Priestor vidím ešte na pätnásť našich predajní 7.3k views | posted on 6. June 2018
  • Bratislavská fabrika Figaro najnovšie vyrába čokoládové špeciality pre zahraničné značky 6.6k views | posted on 7. September 2017
  • Primark chce prísť na Slovensko. Problémom sú chýbajúci ľudia 4.8k views | posted on 19. June 2018

KALENDÁR AKCIÍ

27 . – 28. 1. 2021, Kongres Obalko, Online

11. 2. 2021, Best of in-store, POPAI CE, Online

27. – 30. 4. 2021, SALIMA, Brno

Komerčná prezentácia

Retail s novými komunikačnými prvkami

Spoločnosť Samsung už dlhé roky vyvíja zobrazovacie zariadenia, ktoré sú určené aj pre retail a pomáhajú prevádzkam efektívnejšie komunikovať so zákazníkmi. Zrealizovaných projektov má Samsung po celom svete už nespočetné množstvo, vrátane Čiech a Slovenska. Jedným z príkladov, ako efektívne osloviť zákazníkov, je LED totem, ktorý využíva aj nákupné centrum Avion Shopping Park. Skladá sa z niekoľkých LED […]

Multimédia

„Zákazník je mojím hosťom,“ tvrdí Roderik Ledecký, majiteľ predajne BiodericO

12. januára 2021

„Jožko Farmárik nie je len o obchodoch, má hlbšiu myšlienku,“ tvrdí Jozef Šiška, majiteľ siete predajní

4. novembra 2019

Profily

Pavol Mikušiak, predseda predstavenstva, CBA Verex: Cenová vojna sa zostrila

10. decembra 2020

Na sídlisku vonia Francúzsko

12. novembra 2020

Archív správ

Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Katarína Bobáková
tel.: +421 904 589 741
e-mail: katarina.bobakova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok