logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • Top 30
    • TOP 30 2020
    • TOP 30 2019
    • TOP 30 2018
    • TOP 30 2017
    • Objednanie plagátu
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Ministerstvo financií SR (MFSR) predložilo návrh zákona, ktorým sa mení zákon o cenách. Po novom...
  • Nay oznámila uzavretie dohody so spoločnosťou Kappenberger + Braun GmbH & Co o kúpe...
  • V prechádzajúcom roku, ktorý výrazne poznačila pandémia, bolo mnoho tradičných nákupných...
  • Spoločnosť Mattoni 1873 oznámila personálne zmeny v marketingovom tíme.  Riadenia nápojových...

Počas plánovaného lockdownu je v hre zákaz predaja nepotravinového sortimentu

16. decembra 2020
Správy 0
896
Počas plánovaného lockdownu je v hre zákaz predaja nepotravinového sortimentu

Jedným z obmedzení avizovaného vianočného lockdownu je zákaz predaja nepotravinového sortimentu, ktorý by sa týkal predovšetkým predajcov potravín a drogérie. Obchodníci združení v Slovenskej aliancii moderného obchodu (SAMO) vnímajú toto riešenie nielen ako kontraproduktívne, ale i nezákonné.

Rozsah plánovaných opatrení lockdownu, ktorý vláda avizuje zaviesť, zatiaľ nie je presný. Ujasniť by ho mala v najbližších dňoch. Zákaz predaja nepotravinového sortimentu sa tak ponúka ako jedna z možností. Obchodníci však majú na toto opatrenie kritický názor a zhodujú sa v tom, že komunikácia vlády je nejasná a nepredchádza jej diskusia s dotknutými stranami.

Nákup vo viacerých obchodoch

Zvýšenej mobilite zákazníkov počas sviatkov sa dá podľa obchodníkov predísť tým, že sa zachová možnosť zakúpiť si v predajni sortiment dennej potreby. Nezvyšujú sa tým zdravotné riziká a predajcovia potravín preukazujú, že priestory predajní sú bezpečnými miestami, kde sa doposiaľ preukázateľným spôsobom nepotvrdilo šírenie nákazy koronavírusu, a to i vzhľadom na množstvo prijatých opatrení.

„Nenúťme zákazníka, aby riskoval a aby si základný tovar nakupoval na rôznych miestach, vo viacerých obchodoch. Zakázať nákup základných tovarov na jednom mieste v čase šírenia pandémie Covid-19 je riskantná hra so zdravím zákazníkov. Ak je šanca, aby nakúpili na jednom mieste potraviny a základné nepotravinové tovary, neberme im ju. Návštevami rôznych miest sa môžu iba vystaviť väčšiemu riziku nákazy. A to je presný opak toho, čo sa snažia štátne autority dosiahnuť novými opatreniami zameranými na znižovanie mobility“, hovorí Martin Krajčovič, predseda SAMO.

Náhrada v podobe e-shopov?

Podľa SAMO by zákaz predaja nepotravinového sortimentu v týchto predajniach mohol viesť k tomu, že sa zákazník napokon obráti na službu e-shopov alebo skúsi nákup v zahraničí. To by podľa ich vyjadrení malo viesť k zvýšenej mobilite a vystaveniu vyššieho zdravotného rizika, ako keby si tovar zakúpili pri kúpe potravín. „Navyše, tí zákazníci, ktorí nie sú zvyknutí alebo nemajú technickú možnosť nakupovať v e-shope, môžu stratiť možnosť zabezpečiť si tovar dennej potreby na jednom mieste pri nákupe potravín a drogérie. Škodu však utrpí aj štát, pretože e-shopy sú v mnohých prípadoch registrované v zahraničí, a teda na rozdiel od bežných predajcov, dane a odvody platia v krajine svojej registrácie mimo Slovenska. Ak by teda chcel štát uplatniť rovnaké podmienky na všetkých obchodníkov a zároveň chrániť sám seba, musel by zakázať zároveň aj predaj spotrebného tovaru cez e-shopy, čo nie je v súčasných podmienkach možné. Preto diskusiu o obmedzení predaja istého tovaru dennej potreby v kamenných predajniach považujeme za kontraproduktívnu, nevhodnú a rizikovú pre všetky zúčastnené strany, teda štát, obchod, ale hlavne zákazníkov,“ uviedli zástupcovia SAMO.

Súvisiace články:

Martin Kuruc, výkonný riaditeľ Tesco Stores SK: Najbližšie roky budeme rásť Kongres Samoška: Chýba nám základ. Bez zahraničia by sme nejedli bravčové ani jablká Obchodníci nesúhlasia s novými opatreniami, seniorské hodiny sa v praxi neosvedčili Potraviny na jeden klik

Odporúčame

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

Anketa

Privítali by ste, keby museli byť predajne v nedeľu zavreté?


Archív ankiet

Loading ... Loading ...

Najčítanejšie správy

  • Peter Varmuža, generálny riaditeľ a majiteľ Yeme: Tretinu potravín si vyrobíme sami 10.6k views | posted on 12. February 2019
  • V Česku začína platiť zákaz predaja počas niektorých sviatkov. Vzťahuje sa na veľké predajne 9.3k views | posted on 27. October 2016
  • Paul Pauls, generálny riaditeľ Kauflandu Slovenská republika: Priestor vidím ešte na pätnásť našich predajní 7.3k views | posted on 6. June 2018
  • Bratislavská fabrika Figaro najnovšie vyrába čokoládové špeciality pre zahraničné značky 6.6k views | posted on 7. September 2017
  • Primark chce prísť na Slovensko. Problémom sú chýbajúci ľudia 4.8k views | posted on 19. June 2018

KALENDÁR AKCIÍ

27 . – 28. 1. 2021, Kongres Obalko, Online

11. 2. 2021, Best of in-store, POPAI CE, Online

27. – 30. 4. 2021, SALIMA, Brno

Komerčná prezentácia

Multimédia

„Zákazník je mojím hosťom,“ tvrdí Roderik Ledecký, majiteľ predajne BiodericO

12. januára 2021

„Jožko Farmárik nie je len o obchodoch, má hlbšiu myšlienku,“ tvrdí Jozef Šiška, majiteľ siete predajní

4. novembra 2019

Profily

Pavol Mikušiak, predseda predstavenstva, CBA Verex: Cenová vojna sa zostrila

10. decembra 2020

Na sídlisku vonia Francúzsko

12. novembra 2020

Archív správ

Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Katarína Bobáková
tel.: +421 904 589 741
e-mail: katarina.bobakova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok