
Spoločnosť Lidl na Slovensku pripravila dve koncoročné technologické novinky, ktorými sú samoobslužné pokladnice a elektronické cenovky. Cieľom reťazca je zabezpečiť lepšiu zákaznícku skúsenosť a rýchlejší nákup.
Prvých šesť samoobslužných pokladníc sprevádzkoval Lidl v bratislavskej predajni v obchodnom centre Vivo. V najbližších týždňoch a mesiacoch pribudnú v ďalších desiatkach predajní, spoločnosť uvádza, že primárne v zákaznícky najvyspelejších. „Hlavnou výhodou takýchto pokladníc je ich samoobslužnosť a vhodné sú najmä pre zákazníkov s menším nákupom. Svoj nákup si zákazník sám naskenuje veľmi rýchlo, jednoducho a pohodlne,“ uviedol Pavol Černek, vedúci úseku organizácie predaja v Lidli.
Ďalšou inováciou sú elektronické cenovky. Diskont ich postupne nasadzuje pri sortimente ovocia a zeleniny. „Boli sme jednou z prvých Lidl krajín, ktoré sa začali zaoberať nasadením tejto novinky a do konca obchodného roka budeme mať elektronické cenovky vo všetkých našich predajniach. Takéto cenovky fungujú podobne ako čítačky kníh na báze elektronického papiera. Sú dobre čitateľné a nespotrebúvajú takmer žiadnu energiu. Zavedením elektronických cenoviek ušetríme ročne 12 ton papiera,“ vysvetlil IT riaditeľ spoločnosti Lidl, Miroslav Jaššo. Výhodou elektronických cenoviek je ich aktualizácia v reálnom čase. Úlohou zamestnancov je tak spárovanie produktu s elektronickou cenovkou, zvyšok už beží automaticky.