logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
    • Michaela Hanáková
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Viac ako tretina Slovákov plánuje nakupovať väčšinu vianočných darčekov online. Takéto nákupy sú...
  • Spoločnosť Geis otestovala v bežnej prevádzke na rozvozových trasách v oblasti moravského...
  • Jan Semotán preberá vedenie celej retailovej siete Sportisimo, ktorá zahŕňa takmer 240 predajní...
  • Portál miestopredaja.sk v spolupráci so spoločnosťou ppm factum vyhlásil víťaza súťaže P.O.P....

Katarína Droppová: Nastal čas prehodnotiť svoju komunikáciu

16. decembra 2020
Blog 0
2166
Katarína Droppová: Nastal čas prehodnotiť svoju komunikáciu

Komunikácia so zákazníkmi by mala tvoriť základ práce každej spoločnosti. Čoraz viac sa však presúva do online prostredia, ktoré raz a navždy zmenilo spôsob, akým komunikujeme a propagujeme novinky a príbehy značiek. Výhodou je, že to, či je komunikácia kvalitná, uvidíte okamžite.

Komunikácia je všade okolo nás. Komunikujeme nielen so svojimi blízkymi, ale ako firma aj smerom k zákazníkom, partnerom, kolegom. Pri vlastných médiách, teda tých, ktoré sú pod správou vašej spoločnosti, ako je napríklad webová stránka, kontá na sociálnych sieťach, newslettre, PR články a podobne, je však vhodné, aby mala táto komunikácia synergický efekt. Jej obsah, kľúčové posolstvá, celkový koncept by mal byť ucelený, jednotný, držať sa jednej línie. Len vtedy bude mať silnejší zásah.

Ak máte rôzne oddelenia či agentúry, ktoré vám spravujú rôzne komunikačné kanály, môže sa stať, že každé bude komunikovať na rovnakú tému, ale iným spôsobom. Výsledný efekt tak môže by pre zákazníkov nezaujímavý, či dokonca mätúci. Stratégia, ktorá zjednotí obsah, teda kontent, na všetkých vašich kanáloch, by mala byť štandardom. Je tiež vhodné pouvažovať, či by vám obsahovú koncepciu nemala pripravovať výhradne PR agentúra, ktorá je odborníkom na komunikáciu. A to aj na sociálnych sieťach.

Komunikácia ako obojsmerný nástroj   

Podľa prieskumu agentúry Boostagency.cz z mája tohto roka má Facebookové konto 2,7 mil. Slovákov, z toho 51,8 % žien. Ide prevažne o ľudí vo veku 26 – 35 rokov (750 tisíc), nasleduje veková kategória 13-25 rokov (640 tisíc) a treťou najsilnejšie zastúpenou skupinou sú ľudia vo veku 36 – m 45 rokov. Tých je na Facebooku 600 000. Instagram má 1,2 milióna Slovákov, z toho 670 tisíc žien. Najčastejšie ide o vekovú kategóriu 13 – 25 ročných, ktorých je na tejto sociálnej sieti 530 tisíc. LinkedIn účet má viac ako 600 tisíc Slovákov, najviac zastúpená je skupina vo veku 25 – 34 rokov, ktorých je takmer pol milióna. Online prostredie zjavne našich rodákov oslovilo a zžili sa s ním.

Tento nový druh médií raz a navždy zmenil spôsob, akým komunikujeme a propagujeme novinky a príbehy značiek. Sociálne siete totiž zosilňujú dosah komunikácie, pretože umožňujú rýchlejšie a účinnejšie osloviť väčšie množstvo ľudí, navyše sa dostanú k rôznych skupinám publika. Niekedy bola komunikácia jednosmerná, dnes je už obojsmerná – a to práve vďaka online médiám, na ktoré môžu zákazníci napísať všetko, čo im napadne. Práve PR na sociálnych sieťach umožní vašej spoločnosti vybudovať si osobnejší vzťah so svojimi zákazníkmi.

Umenie komunikovať na sociálnych sieťach

Z blízkej spolupráce PR agentúry a marketingového oddelenia vašej firmy môže vyťažiť celá spoločnosti. Komunikácia bude pôsobiť súdržnejšie, jednotnejšie a profesionálnejšie. Sociálne siete a PR by mali byť v súčasnosti už nenahraditeľnými zložkami komunikácie značiek. Navyše odbor public relations sa neustále rýchlo mení a vyvíja a len odborníci dokážu tieto zmeniť zachytiť a integrovať. V čom vám môžu ešte PR agentúry pomôcť pri komunikácii na sociálnych sieťach?

1. Formy komunikácie

Tím PR odborníkov má k zákazníkom blízko. Má totiž prehľad o tom, aké formy komunikácie a propagácie budú pre vaše produkty na nich najlepšie fungovať. Pre PR tím tiež nie je žiadnym problémom vyhľadať na sociálnych sieťach spätnú väzbu alebo user generated content (obsah vytvorený návštevníkmi webu), ktorý je vhodný využiť na ďalšie kampane značky.

2. Spôsob komunikácie

Spôsob vašej komunikácie aj správne reakcie na prípadné negatívne komentáre majú PR profesionáli v malíčku. Ak ide o overenú PR agentúru, máte istotu, že na sociálnych sieťach (a nielen tam) budete komunikovať na úrovni, eticky a v súlade s vašimi firemnými hodnotami.

3. Krízová komunikácia

PR odborníci dokážu odhadnúť, ktoré správy a príspevky majú potenciál zaujať vaše publikum. Navyše sú neustále pripravení riešiť potenciálnu krízu, ktorá môže vzniknúť hoc´ len z drobného negatívneho zákazníckeho komentu pod FB postom. PR pracovníci vedia vytvoriť vhodnú odpoveď, no tiež pripraviť celkový plán krízovej komunikácie, ktorý sa v čase sociálnych médií určite bude hodiť.

4. Monitoring sociálnych sietí

Sledovanie reakcií a celkový monitoring sociálnych sietí by mal byť štandardným nástrojom vašej komunikácie. Social listening umožní lepšie pochopiť, ako zákazníci prijímajú jednotlivé oznámenia, ako na ne reagujú, ako sa správajú. Prostredníctvom tohto nástroja je tiež možné zistiť, či sa firma spamätáva z prípadnej krízovej udalosti. V spojení s celkovým monitoringom vašej komunikácie vedia PR odborníci nastaviť ďalší plán komunikácie zodpovedajúci vašim potrebám a požiadavkám. Výhodou pre vás je, že to, či komunikujete kvalitne, uvidíte takmer okamžite – ukáže sa to na pozitívnych reakciách, interakcii s fanúšikmi, aj náraste predaja.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Nepremeškajte októbrové VEEVobranie. Máte možnosť vyhrať víkend vo vinici

Potulky po vinohradoch už neodmysliteľne patria k jeseni. Október v znamení skvelých výhier, ale taktiež ako príležitosť zamyslieť sa, kde končí elektroodpad. Zapojte sa aj vy a užite si bezdymové VEEVobranie. Tentoraz nebudeme zbierať hrozno, aj keď vinice neminieme. V rámci októbra sa dospelí užívatelia bezdymových zariadení VEEV môžu zapojiť do zaujímavej aktivity s názvom […]

ZYN ponúka slobodu v užívaní, komfort a alternatívu

Pohodlný zážitok bez dymu? Nikotínové vrecúška ZYN s novou príchuťou Spearmint a novými variantami Black Cherry a Cool Mint ponúkajú diskrétnosť, viac slobody užívania a sú bez zápachu. Nechýba ani rozšírené portfólio rady Mini Dry. Vrecúška ZYN si postupne nachádzajú cestu u dospelých užívateľov menej rizikových bezdymových alternatív už aj na Slovensku. Nezanechávajú cigaretový zápach, […]

Personalizácia v logistike e-commerce – prípadová štúdia FM Logistic a Lindt

Personalizácia produktov sa čoraz viac rozširuje aj mimo oblasti odevného, klenotníckeho a kozmetického priemyslu. Tento trend rýchlo rastie aj v potravinárskom sektore, kde spotrebitelia očakávajú, že si budú môcť vytvoriť produkty prispôsobené ich individuálnym preferenciám. To predstavuje náročnú výzvu pre výrobcov, ale zároveň aj veľkú príležitosť na budovanie lojality a odlíšenie sa na trhu. Partnerstvo […]

Tri novinky VEEV ONE: od sviežich tónov až po klasiku

Za sviežou chuťou leta s podtónom ovocia vám nemusí byť smutno! Dospelí užívatelia sa potešia novinkám, ktoré prináša bezdymové zariadenie VEEV ONE. A sú rovno tri! Zmestí sa vám do vrecka, upúta dizajnom, cena je nízka a navyše oproti jednorazovým e-cigaretám sa dá opakovane používať. Hovoríme o bezdymovom zariadení v elegantnom prevedení VEEV ONE. Toto […]

Kapsuly sú späť: Novinky v rade Levia Pearl prinášajú zážitok z prekvapenia

Koniec leta nemusí byť vôbec nuda, naopak! Prebúdza zvedavosť, ale taktiež predstavuje zážitok z nových chutí! A tie sú tentoraz v znamení lesných plodov, exotického ovocia a mentolu. Stačí si vybrať podľa seba. IQOS prichádza s ďalšou novinkou – nikotínové náplne bez obsahu tabaku LEVIA sa rozšírili o ďalšie dve príchute Forest Pearl a Summer Pearl. […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

27. – 28. 11. 2025, kongres Slovlog, Bratislava

16. – 25. 1. 2026, Grüne Woche, Berlín

Profily

Obchod očami Ľubice Gubovej, country manažérky Visa: Podnikatelia, ktorí neberú karty, prichádzajú až o tretinu zákazníkov

6. novembra 2025

Sean Culey: Nový maloobchodný svet bude vítať ľudí aj ich AI agenty

22. októbra 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
Newsletter

Prihláste sa na odber newslettera a majte každý týždeň vo svojej e-mailovej schránke prehľad o aktuálnom dianí v retaile.



© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok