
Nový symbol na obale skla je vizuálnym nástrojom, pomocou ktorého môžu značky a maloobchod lepšie informovať zákazníkov o zdravotných a ekologických renomé skla, podporeného vzrastajúcimi preferenciami zákazníkov v oblasti výrobkov v tomto materiáli.
Sklársky priemysel odhalil pečať na sklo, ktorá má na prvý pohľad zvýrazniť ekologické a zdravotné prínosy pri výbere výrobkov balených v skle. Táto nové pečať je aktuálne k dispozícii pre licencované použitie na všetkých sklených obaloch.
Známka bola predstavená v rámci Európskeho týždňa pre zredukovanie odpadu. Ako symbol ochrany a recyklácie je táto pečať výsledkom rok trvajúceho spoločného úsilia vynaloženého medzi priemyslom, dizajnérmi a spotrebiteľmi, a to k vytvoreniu rozpoznateľného symbolu zdravia a udržateľnosti pre použitie v oblasti potravín a nápojov, farmácie, parfumérie a kozmetiky výrobkov balených v skle. „Tento symbol znamená prvý míľnik na ceste k spolupráci so zákazníkmi a značkami za účelom zaistenia obalových riešení so zreteľom na stále rastúcu orientáciu zákazníkov na udržateľnosť. So sklom, ktoré už teraz v rámci udržateľnosti a zdravia predstavuje úspešný príbeh, chceme pripomenúť svetu to, čo už teraz preferuje na výrobkoch každodennej spotreby v skle. Našim konečným cieľom je, aby zákazníci v Európe zaznamenali túto novú pečať na všetkých výrobkoch v sklených obaloch, ktoré sa objavia v regáloch,“ uviedol Michel Giannuzzi, prezident European Container Glass Federation.
Spotrebitelia preferujú výrobky balené v skle
Zavedenie novej známky na sklo nasleduje po prieskume, ktorý medzi 10 tisícmi európskymi spotrebiteľmi naprieč trinástimi krajinami zrealizovala spoločnosť InSites Consulting špecializujúca sa na prieskum trhu. Z výskumu je zrejmé nielen to, že Európanom stále viac záleží na ekologických dopadoch obalov, ale že väčšina považuje sklo za najbezpečnejší, najzdravší a najekologickejší obalový materiál. Tento spôsob vnímania hrá stále dôležitejšiu rolu pri ich rozhodovaní o nákupe. Podľa prieskumu až 42 % zákazníkov nakupuje viac výrobkov v skle, pretože sklo možno podľa nich recyklovať jednoduchšie než iné obaly. 33 % zákazníkov tak koná, pretože sklo považujú za lepšie pre prevenciu kontaminácie potravín a zachovanie zdravia, 31 % spotrebiteľom poskytuje sklo výrazný pocit zdravotnej bezpečnosti a 30 % z nich zvolí sklo, pretože sa tieto obaly menej vyhadzujú do prírody.
Navzdory túžbe spotrebiteľov po kúpe výrobkov v skle nemá zákazník až takú veľkú príležitosť. Najväčšou prekážkou uvádzanou ako dôvod nižšieho nákupu skla je to, že ich preferované značky často nemajú k dispozícii výrobky balené v skle.